.

Beantwoord

Nummerbehoud

  • 12 May 2013
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

14 mei aanstaande loopt mijn contract af bij Hi. Zojuist heb ik nummerbehoud aangevraagd en zag ik dat dit een maand duurt. Dit betekent dus dat ik een maand moet wachten voordat ik gebruik kan maken van mijn Simyo abo? Ik hoop van niet..
icon

Beste antwoord door Charlene 15 May 2013, 14:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Je krijg binnen 3 dagen een startpakket met simkaart en een tijdelijk nummer. Dan duurt het maimaal tussen de 7 en 10 dagen voordat je weer belt met je eigen nummer. Tenminste zo staat het op de site. http://www.simyo.nl/klantenservice/nummerbehoud.

Je bundel gaat pas in als je huidige nummer is overgezet.

Let op dat je met die tijdelijke simkaart tegen zeer hoge tarieven belt/sms't en internet.

Via mijn.simyo.nl/status kun je je bestelling volgen. Vul hier je ordernummer en postcode in.
Reputatie 7
Badge +9
Niet dat jij er nu veel aan hebt, maar voor anderen die dit lezen.  Het is verstandig om minimaal een maand of eerder voor het aflopen van je contract bij je vorige provider, nummerbehoud aan te vragen bij Simyo. Dan ben je er zeker van dat op dezelfde dag je nummer geporteerd wordt. In jouw geval had je dan tot 14 mei met HI kunnen bellen en op 14 mei direct met Simyo. Na de simcardwisseling natuurlijk. ;)

Op die manier hoef je ook niet per se van dat tijdelijke nummer gebruik te maken. Zoals Martijn zegt, met dat  tijdelijke nummer vallen alle kosten buiten je bundel nog.. Dus hoge kosten. 
Misschien heb ik dan niet goed gelezen, ik dacht dat er stond dat het een maand duurde. Hopelijk duurt het ongeveer een week. Dat is acceptabel :)
Dankjewel dat erop wordt gewezen dat je te maken kan krijgen met hoge kosten. Pluspunt!
Badge +8
14 mei aanstaande loopt mijn contract af bij Hi. Zojuist heb ik nummerbehoud aangevraagd en zag ik dat dit een maand duurt. Dit betekent dus dat ik een maand moet wachten voordat ik gebruik kan maken van mijn Simyo abo? Ik hoop van niet..

Hoi chielvandenheuvel,

Hoe lang het duurt voor een nummer wordt overgezet, ligt eraan of je nummer van een abonnement of een prepaid-aansluiting komt.
Een abonnement heeft meestal een opzegtermijn van een maand, en een aanvraag nummerbehoud telt als een opzegging bij je oude provider. Een prepaid-nummer kunnen we meestal na 7 werkdagen meenemen.

Ik zie dat jouw nummerbehoud bevestigd is voor 21-5. Dan zetten wij je oude telefoonnummer op de Simyo simkaart, en gaat je abonnement bij ons in.
Gebruik maken van het tijdelijke nummer kan inderdaad voor hoge kosten zorgen, zoals de leon en Martijn® al aangeven, dus houd dat goed in de gaten.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Charlene
Dag,

Daarmee is inderdaad mijn vraag beantwoord. Dankjewel! Ik ben ook al netjes geholpen door de klantenservice. Super ervaring tot nu toe met Simyo. Echt een verademing. Geen lange menu's door, maar direct spreken met medewerker. Zo hoort het!
Badge +6
Dag,

Daarmee is inderdaad mijn vraag beantwoord. Dankjewel! Ik ben ook al netjes geholpen door de klantenservice. Super ervaring tot nu toe met Simyo. Echt een verademing. Geen lange menu's door, maar direct spreken met medewerker. Zo hoort het!


Hoi Chielvandenheuvel,

Fijn om te horen dat je netjes bent geholpen door de klantenservice en dat je blij bent met Simyo. :)
Fijne dag.

Reageer