Skip to main content
Beste Simyo,



Op mijn maandag 17 november heb ik een Simyo prepaid kaart besteld met nummerbehoud.

Bij deze aanvraag heb ik aangegeven dit nummer over te zetten zo snel mogelijk nadat mijn huidige abonnment is afgelopen.

19 december is de laatste dag van mijn huidige abonnement, maar waarom wordt mijn nummer al op 26-11-2014 overgezet?

Op deze manier betaal ik namelijk dubbel en kan ik niet meer van mijn andere abonnement gebruik maken.

Wat is de rede dat mijn nummer niet pas op de laatste dag van mijn huidige abonnement wordt overgezet?



Met vriendelijke groeten,

NumesSanguis

Support ticket: 988678 (blijkbaar gaat forum sneller)
Hallo NumesSanguis.



Maak je geen zorgen, jouw nummer wordt overgezet op de dag dat die vrijkomt.

Je betaalt nooit dubbel! Op jouw nummer kan maar 1 abbo actief zijn. (Normaal gesproken, dan toch.)



Groet,

Friesian
Hoi NumesSanguis, welkom op het Simyo forum!



Wat goed dat je even navraagt hoe het nou precies zit met het overzetten van je nummer. Als je aangeeft "zo snel mogelijk", vraagt Simyo automatisch je nummerbehoud met ongeveer een weekje aan. Dit is bij jou ook gebeurd zo te zien.



Op het moment dat jij een abonnement hebt tot 19-12-2014, hoort je vorige provider de aanvraag te blokkeren. Dat hebben ze helaas in dit geval niet gedaan, waardoor je aanvraag goed was gekeurd en je inderdaad dubbel zou moeten betalen. Gelukkig heeft mijn collega van de afdeling nummerbehoud de aanvraag meteen aangepast voor je en de datum op 19-12-2014 gezet.



Deze aanvraag is inmiddels al goedgekeurd, dus we hoeven nog heel even te wachten totdat je Simyo klant bent!



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?



Bedankt voor je toevoeging Friesian 🙂!
Hi,



Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde;

Ik heb nummerbehoud aangevraagd en aangegeven dit zo spoedig mogelijk uit te voeren.

Tevens heb ik aangegeven dat simyo mijn huidige contract bij  Vodafone opzegd. Nu wordt het nummer overgezet op 29-12-2014 echter zie in mijn status dat het bijbehorende abonnement nog niet beeindigd is. Deze zou officieel eindigen bij vodafone op 18 februari 2015.

Maak ik nu dus ook vanaf het nieuwe contract bij simyo dubbele kosten?

Ik dacht bij goedkeuring voor overname van mijn huidige nummer, het oude contract kwam te vervallen en dat zij (vodafone) dan een afkoop in rekening zouden brengen.



Hoe zit dit nu?
Hoi Seat-Power, welkom op het Simyo forum :)



In jouw gegevens kan ik inderdaad terugzien dat jouw nummer op 29 december naar Simyo komt.

Als jouw contract bij Vodafone (VF) eigenlijk tot 18 februari zou duren, lijkt het me dat VF een afkoopsom in rekening gaat brengen bij je. Hoe zij dat aanpakken kan ik natuurlijk geen uitspraken over doen.

Dat je op dit moment in je gegevens bij VF niet ziet dat je contract beëindigd is kan ook goed kloppen. Je contract ís namelijk nog niet beëindigd.

Dat is het pas de 29e 😉 En óp de 29e begint je contract bij ons :o



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hoi Seat-Power, welkom op het Simyo forum :)



In jouw gegevens kan ik inderdaad terugzien dat jouw nummer op 29 december naar Simyo komt.

Als jouw contract bij Vodafone (VF) eigenlijk tot 18 februari zou duren, lijkt het me dat VF een afkoopsom in rekening gaat brengen bij je. Hoe zij dat aanpakken kan ik natuurlijk geen uitspraken over doen.

Dat je op dit moment in je gegevens bij VF niet ziet dat je contract beëindigd is kan ook goed kloppen. Je contract ís namelijk nog niet beëindigd.

Dat is het pas de 29e 😉 En óp de 29e begint je contract bij ons :o



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?





Thanks, Ik zie wel hoe het afloopt dan. :)
Mócht er onverhoopt iets niet goed gaan, Seat-Power, laat het dan even weten.

Ook als je ander evragen hebt natuurlijk ;)



Nog 1 tip: nadat je je oude nummer terug hebt moet je je opnieuw registreren op het forum. Dat kan dan niet met de naam Seat-Power.

Als je dat wel graag wil, laat dat even weten tegen die tijd, dan zorg ik dat je die kunt gebruiken.

Reageer