Skip to main content
Wat een ellende om een nummer van Ziggo naar Simyo te laten overzetten.

Bij Ziggo lees ik:

"Aanvraag afgekeurd

Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd
(meldingscode 0)" EN "U heeft voor dit abonnement nummerbehoud aangevraagd. Hieronder volgt u de status van uw aanvraag. Wij nemen contact op met uw vorige provider. Wanneer uw vorige provider de aanvraag goedkeurt, zetten wij uw nummer over naar Ziggo Mobiel. U ontvangt een sms-bericht als uw nummer wordt overgezet."

Typisch Ziggo zo'n melding. Zij snappen daar blijkbaar niets van. Het nummer moet van Ziggo naar Simyo dus.



Bij Simyo lees ik:

"Antwoord van je vorige provider

De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:

Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider." "Definitieve overstapdatum Nog niet bekend"



Bij Simyo lees ik dat de gewenste overstap datum 20 maart 2014 is. Waar komt die datum vandaan? Die heb ik zelf niet ingevuld. Het nummer heeft bij Ziggo een opzegtermijn van 1 maand.



Bellen met Ziggo heeft geen zin: ik word naar Simyo doorverwezen want Simyo (KPN dus) heeft een fout gemaakt. Bellen met Simyo levert ook weinig goeds op.



Nog nooit heb ik zo veel problemen gehad met het overzetten van een nummer. Nog steeds heb ik niet zwart op wit op welke datum mijn nummer overgezet zal worden. Bij het inloggen bij Mijn Simyo krijgt ik elke keer een melding te zien dat mijn aanvraag voor nummer protering afgewezen is.



Wellicht hoort dit soort gedoe bij 'goedkope' belbedrijfjes.
Hoi Nigel.denhaag, welkom op het forum van Simyo!



Ik vind het erg vervelend dat je verzoek voor het behoud van je nummer zoveel gedoe oplevert, dat is zeker niet onze normale gang van zaken :(



Ik heb even goed naar de verzoeken gekeken en zojuist een e-mail gestuurd naar onze afdeling Nummerbehoud om een nieuw verzoek te doen met een maand opzegtermijn én met het simkaartnummer dat je eerder door hebt gegeven aan mijn collega via de telefoon.



De gewenste overstapdatum staat nu overigens op 20 maart, omdat je bij je bestelling had aangegeven dat de aansluiting waarvan we het 06-nummer moesten overnemen een prepaid was; nummers van prepaid aansluitingen mogen we met 5 werkdagen overnemen, je hebt op 13 maart besteld, vandaar de gewenste overstapdatum van 20 maart.



Onze afdeling Nummerbehoud zal morgen een nieuw verzoek doen bij Ziggo Mobiel en dan zal je binnen enkele werkdagen een e-mail ontvangen met daarin de status van je aanvraag, ik verwacht én hoop dat het ditmaal een goedkeuring zal zijn :)



Laat je even weten of dat inderdaad het geval is? 🙂
Hoi Kim,

Zo te zien is alles nu in orde. Het verbaast mij dat ik voor prepaid bij Ziggo ingegeven heb. Ziggo heeft geen prepay, alleen abonnementen. Ook blijkt dat KPN, dus ook Simyo, afwijkt van de Europese norm voor SIM-kaarten door minder dan 13 cijfers te gebruiken en niet te beginnen met de cijfers voor land en provider. Binnenkort verleden tijd als de SIM kaart niet gekoppeld wordt aan een provider.

Als het op 17 april mis gaat, meld ik me weer hier. Bedankt tot zo ver voor je hulp.
Hoi Kim,

Zo te zien is alles nu in orde. Het verbaast mij dat ik voor prepaid bij Ziggo ingegeven heb. Ziggo heeft geen prepay, alleen abonnementen. Ook blijkt dat KPN, dus ook Simyo, afwijkt van de Europese norm voor SIM-kaarten door minder dan 13 cijfers te gebruiken en niet te beginnen met de cijfers voor land en provider. Binnenkort verleden tijd als de SIM kaart niet gekoppeld wordt aan een provider.

Als het op 17 april mis gaat, meld ik me weer hier. Bedankt tot zo ver voor je hulp.




Hoi Nigel.denhaag,



Fijn dat het nu wel goed gaat! Ik zie inderdaad ook terug dat we op 17-04-2014 je telefoonnummer overnemen 🙂 Als het bereik van je huidige provider wegvalt, kun je die simkaart uit je telefoon halen en vervangen met je nieuwe Simyo simkaart.



Hoe kom je aan de informatie dat de Europese norm voor het aantal cijfers van een simkaartnummer 13 is? Alle dochterondernemingen en ook KPN zelf hanteren allemaal 8 cijfers :)



Als er iets misgaat, weet je ons te vinden 😉
Dag Dries,

Hierbij de info over de IMSI.

"Een International Mobile Subscriber Identity, afgekort IMSI, is een uniek nummer verbonden aan alle GSM- en UMTS-gebruikers van mobiele telefoons. Het is opgeslagen op de SIM in de telefoon en wordt door de telefoon naar het netwerk van de telecomaanbieder gestuurd. Het wordt ook gebruikt om andere gegevens over de mobiel uit de HLR te verkrijgen. Om afluisteren van het IMSI-nummer te bemoeilijken, wordt dit nummer zo min mogelijk verstuurd en wordt in plaats ervan een willekeurig gegenereerd TMSI-nummer verstuurd.



Een IMSI-nummer is meestal 15 cijfers lang, maar kan korter zijn. De eerste drie cijfers staan voor de Mobile Country Code, gevolgd door 2 (Europa) of 3 (Noord-Amerika) cijfers voor de Mobile Network Code. De andere cijfers vormen het Mobile Subscriber Identification Number dat door de telecomaanbieder gebruikt wordt om de afnemer van telecomdiensten te identificeren. Het MSIN is niet hetzelfde nummer als het MSISDN (Mobile Station ISDN number), het nummer dat je in het telefoonnet kiest om een mobiele telefoon te bereiken.



De IMSI voldoet aan de nummeringstandaard E.212 van de International Telecommunication Union (ITU)."
Hoi Nigel.denhaag,



Interessante informatie 🙂 Er staat alleen wel in de tweede alinea, eerste zin: ''Een IMSI-nummer is meestal 15 cijfers lang, maar kan korter zijn''. Een simkaartnummer kan korter zijn dan 15 cijfers. Zoals ik al in mijn vorige bericht al had aangegeven zijn bij KPN en alle dochterondernemingen de simkaartnummers 8 cijfers lang. Ook bij KPN staat er een landcode voor, maar die communiceren wij niet. Het klopt dus inderdaad wat je zegt 🙂

Reageer