Skip to main content
Vanaf 1 oktober heb ik bij KPN een nieuwe abonnement afgesloten,

maar helaas kan ik mijn Simyo abonnement pas vanaf 1 december opzeggen!



KPN kon op dat moment dus nummerbehoud niet voltooien.

Nou (vanaf 1 december) wil ik alsnog mijn nummer mee overnemen naar KPN (ook omdat alle instanties en personen mijn nummer van Simyo hebben)

Daarom heb ik mijn abonnement opgezegd bij Simyo, máár..

KPN vraagt mij Simyo te contacteren mijn huidige nummer volledig vrij te geven, zodat zij het alsnog kunnen overnemen.

Met automatisch nummerbehoud kan dit niet, omdat het KPN abonnement al loopt.



Is dit dus mogelijk?



Groetjes,

Toby
Ik denk dat bellen met 1200 vanaf je Simyo aansluiting een sneller resultaat heeft aangezien het morgen al 1 december is.



Onderstaande tekst las ik overigens op KPN.com mobiel





Overstappen abonnement



Wil je overstappen naar KPN en heb je nu een abonnement bij een andere provider? Vraag 60 dagen voor de einddatum nummerbehoud aan. Doe het in elk geval voor je oude abonnement wordt afgesloten. Daarna kunnen we het nummer namelijk niet meer overnemen.





Normaliter is het ook zo dat men bij nummerbehoud niet zelf opzegt maar dat de nieuwe provider dit doet bij de aanvraag van nummerbehoud (gaat automatisch).



Ik hoop dat je geluk hebt en alsnog je nummer kan behouden.
Hoi Toby van Laar, welkom op het Simyo forum 🙂.



Het klinkt als een heel ingewikkeld verhaal, maar dat is het gelukkig helemaal niet 🙂. Jouw abonnement is opgezegd en per vandaag uit de lucht gehaald, maar ook automatisch vrijgegeven. Je kunt vanaf dit moment nog binnen een week nummerbehoud aanvragen via KPN. Je geeft aan dat ze de aanvraag kunnen doen met ;opgezegd.



Dit had je overigens kunnen voorkomen, door op tijd nummerbehoud aan te vragen, zoals Raytje hierboven aangeeft. Ook heb je een afkoopvoorstel gekregen van ons Backoffice team in Juli, maar hier hebben we nooit meer reactie opgehad 🙂.



Gelukkig kan het nu nog, maar je moet er wel haast mee maken. Laat je ons weten of het is gelukt?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je reactie Raytje!

Reageer