Skip to main content

.

L.s. 



Ik ben sinds gisteren overgestapt op Simyo en heb daarbij mijn nummer behouden. 

Sinds ik de Simyo sim-kaart in mijn telefoon heb gestopt kan ik echter niet meer bellen. 

Een tijd van te voren had ik de sim-kaart al geactiveerd. 



Er stond al dat het een mogelijkheid was dat ik tijdelijk niet bereikbaar zou zijn, maar nu duurt het wel erg lang (24 uur). 

Hoe kan dit? 



Mvg

Iza
Hoi IzaRK,



Welkom op het forum en bij Simyo:)

Wat vervelend dat je niet meteen aan de slag kon.

Ik zie je aansluiting actief op het netwerk staan, en je nummer is netjes overgezet. Je zou dus gewoon moeten kunnen bellen. Zie je een bepaalde melding in je scherm staan? En heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen?

Ik hoor ook graag van je wat voor toestel je gebruikt, en of je zeker bent of dat je toestel simlockvrij is.



Laat je het hier weten?



Groetjes, Charlene
Hai Charlene, 



Ik zie geen melding in mijn telefoon staan, alleen "Geen service". Ik kan de simkaart nog wel in een andere telefoon proberen. Zelf heb ik een iPhone 4. Hoe kom ik er achter of mijn toestel simlockvrij is? Ik heb geen idee. Het was een leasetoestel van Hi, maar ik kan het toetsel overkopen van Hi zodat het van mij is (hetgeen ik nog niet heb gedaan, daar moet ik nog bericht van krijgen). 



Mvg,

Iza
Ik heb mijn simkaart opnieuw in mijn telefoon gedaan en nu krijg ik de melding "ongeldige simkaart"...
En ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn toestel simlockvrij is.
En tenslotte; de simkaart werkt wel bij een andere iPhone... 
Hoi IzaRK,



Goed om te horen dat de simkaart in een ander toestel wel werkt. Dan zijn de aansluiting en de simkaart dus ok :)

Nu nog werkend krijgen in jouw iPhone.

De melding ongeldige sim wijst eigenlijk wel vaak op een simlock. Maar je zegt dat dat niet aan de hand is.

Daarom wil ik je vragen om even een handmatige reset van je toestel uit te voeren. Dat doe je door de ronde knop samen met de aan/uit knop in te drukken en in te houden tot het appeltje verdwijnt en weer verschijnt. Je raakt daarbij geen gegevens kwijt, maar de simkaart zal zich proberen aan te melden op het netwerk.

Ik hoor graag van je wat er dan gebeurt. Laat je het hier weten?



Groetjes, Charlene
Hai Charlene, 



Het probleem is inmiddels gelukkig verholpen. 

Ik heb uiteindelijk m'n iPhone compleet opnieuw geïnstalleerd, niet alleen gereset. 

Dat werkte gelukkig! 



Dank voor je hulp,

Iza
Hai Charlene, 



Het probleem is inmiddels gelukkig verholpen. 

Ik heb uiteindelijk m'n iPhone compleet opnieuw geïnstalleerd, niet alleen gereset. 

Dat werkte gelukkig! 



Dank voor je hulp,

Iza




Hoi IzaRK,



Wat fijn dat het nu inmiddels weer werkt 🙂 Wel raar dat je met zo'n omweg (telefoon opnieuw installeren) het pas werkend heb gekregen 😞 Gelukkig is het verholpen en kun je nu bellen en internetten!



Veel plezier met je nieuwe Simyo abonnement! Voor vragen of opmerkingen weet je ons te vinden 🙂

Reageer