Skip to main content
Ik word bijna elke dag gebeld door mijn ex-vrouw.

Hoe kan ik dat nummer blokkeren?
Hoi wiwelise,



Wat ontzettend lastig dat je elke dag wordt gebeld door iemand waar je misschien niets van wilt horen. Als je ons door kunt geven wat voor telefoon je gebruikt, dan kijken wij voor je na hoe jij haar nummer blokkeert in je telefoon 🙂.



Laat je het ons weten?



Groetjes, Tiury
Dag Tiury, Ik heb 2 Siemens Gigaset A400.

Ik hoop, dat jij de oplossing hebt!

Groeten, Wim
Dag Tiury, Foutje, het gaat natuurlijk om de mobiel, dat is een Nokia 2600 (een ouwetje)

Groeten, Wim
Hoi Wiwelise,



De Nokia 2600 is inderdaad van een tijdje terug. Gelukkig heb ik er wat over gevonden 🙂 Ga naar Menu > Instellingen > Beveiligingsinstellingen > Gesprekken blokkeren. Daar kan je kiezen welke nummers je wil blokkeren.



Laat je ons weten of het is gelukt?



Groetjes, Angelica
Dag Angelica, Ik heb geprobeerd, wat je vertelde. Het is mogelijk, om alle inkomende gesprekken te blokkeren, maar dat is NIET de bedoeling. Maar ik zie nergens een mogelijkheid, om alleen een specifiek nummer te blokkeren.

Nu doe ik het zo, dat als het betreffende nummer mij belt, en dat kan ik zien, gewoon niet opneem. Voicemails vanaf dat nummer negeer ik ook. Maar het zou gemakkelijk zijn, dat ik helemaal niet meer lastig gevallen zou worden.
Hoi wiwelise,



Ah, ik zie inderdaad dat je daarmee alle inkomende oproepen blokkeert. Als het goed is, heb je ook een andere optie. Deze optie heet 'Beperkte groep gebruikers'. Met deze netwerkdienst kun je oproepen beperken tot oproepen naar en van een bepaalde groep mensen. Misschien heb je hier wat aan.



Een andere optie is om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen. Als je via een andere telefoon het nummer blokkeert, blijft dit nummer geblokkeerd op je simkaart.



Laat je even weten of dit wel geholpen heeft?



Groetjes,

Estelle
Dag Estelle, Bedankt, voor het meedenken.

Beperkte groep, heb ik gevonden, maar ik zie ook daar geen mogelijkheid, om een specifiek nummer te blokkeren.

Ik heb gekeken bij de veel nieuwere Nokia van mijn vriendin, ook daar kan ik niet EEN nummer blokkeren.

Jammer, maar helaas!
Hoi wiwelise,



Wat vreemd dat het niet lukt met beiden Nokia's om maar één nummer te blokkeren. Je zou kunnen proberen om het nummer te blokkeren met een ander merk toestel zoals een Samsung of een iPhone en daarna de simkaart weer terug te plaatsen in jouw Nokia. Laat je weten of het gelukt is en met welk toestel je het hebt geprobeerd?



Groetjes, Caspar

Reageer