Skip to main content
Hallo,



Ik had een vraag over het behouden van mijn nummer.

In oktober ga ik 9 maanden op reis, en zal mijn huidige simyo abbonnement niet gebruiken in het buitenland.

Als ik deze wil opzeggen, (jaarabbonnement) klopt het dat dat een maand van tevoren moet? Ik heb dit abbonement sinds mei 2013.



Ook zou ik als ik weer terugkom in Nederland mijn zelfde nummer weer willen hebben. Is het dan verstandig om een prepaid abbonnement aan te vragen zodat ik weinig kosten heb die 9 maanden dat ik weg ben maar toch mijn nummer behoud?



Groetjes Cindy
Hoi Cindy155, welkom op het Simyo forum :)



Er zijn 2 dingen die je in dit geval het beste kunt doen.

Je kúnt inderdaad een prepaid bestellen met nummerbehoud en zo goedkoop je nummer houden. Je zult wel binnen een half jaar gebruik moeten maken van je prepaid om te voorkomen dat je nummer vervalt, maar dat lijkt me geen probleem. Je kunt zelf via Mijn Simyo een SMS versturen, dus ben je voor €0,10 klaar. Na die 9 maanden stap je via Mijn Simyo weer over naar Sim only.



Je kunt óók je internetbundel uitzetten en je abonnement verder houden. Dan ben je €3 per maand 'kwijt' maar heb je wel weer gewoon je nummer. Als je dan terugkomt uit het buitenland hoef je enkel maar weer je internetbundel aan te zetten.



Is het zo een beetje duidelijk voor je?



Veel plezier tijdens je reis!

Reageer