Hoi @RobbertBeyer,
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat er ongewenst sms’jes worden verstuurd!
Ik heb het nummer geprobeerd op te zoeken, maar ik kan hier helaas niet veel over vinden.. Zou het kunnen dat dit een activatie-sms is geweest voor de Nokia C12 plus? Ik vermoed dat dit het geval is, aangezien je hier ook 2 gevallen over hebt gevonden op een forum van een provider uit UK. Je zou het nummer eventueel altijd nog kunnen blokkeren.
Groetjes,
Roeqajja
Hallo @Roeqajja ,
Het zou kunnen, dit zou verklaren waarom het versturen gelijk gebeurde. Maar er zijn wel in een maand tijd +100 sms'jes verstuurd, dus dan zou het alsnog een bug in het OS/de nokia apps kunnen zijn. Zou het blokkeren van het nummer dan wel werken tegen het versturen (het zou zonde zijn dat er weer geld verloren raakt aan dit)?
Met vriendelijke groet,
Robbert
Hoi @Roeqajja en @RobbertBeyer
Ik heb deze site gevonden en allemaal hebben ze het over de Nokia C21(+).
Het zit hem dus overduidelijk in de telefoon.
En lees dit ook maar even, maakt een hoop duidelijk.
Hi @RobbertBeyer,
Bedankt voor je reactie. Ik zie dat @Ray twee handige links heeft gedeeld met informatie. Hopelijk zijn je vragen hiermee beantwoord. Super bedankt voor je hulp, Ray!
Groetjes,
Roeqajja
Hi @Ray en @Roeqajja ,
Helaas niet. Ik was al bekend met die linkjes en die opmerking. Maar het betreft een jaar oude bug en het patch niveau van de telefoon is nieuwer dan de gemelde bug. Zeker omdat ook te lezen is dat Nokia met een oplossing al bezig was.
Daarnaast kan de bug enkel lokaal misbruikt worden en is de telefoon ook nieuw en voorzien van ouderlijk toezicht om te voorkomen dat verkeerde apps zomaar geinstalleerd kunnen worden.
Dus als het nog steeds deze bug is, welke voorkomt op een nieuwe telefoon, dan is de supplychain van Nokia gecomprimeerd (wat natuurlijk mogelijk is, maar niet voor de hand liggend is).
Maar als dit het enige antwoord is vanuit Simyo, dan ga ik terug naar de verkoper.
Met vriendelijke groet,
Robbert Beyer