.

Beantwoord

Nogsteeds tijdelijk nummer

  • 8 May 2013
  • 9 reacties
  • 397 Bekeken

Hallo,

Ik heb gister een mailtje ontvangen dat mijn nummerbehoud vandaag zou worden voltooid. Dat is tot recent nog niet gebeurd, alhoewel ik vanmorge al wel een mailtje ontvang dat mijn internet abbonement per direct in zou gaan. Nu als ik mijn oude nummer probeer te bellen dan hoor je dat het nummer niet meer in gebruik is. Ook werkt mijn internet op mijn mobiel nog niet. Heb hem al een paar keer herstart en de simkaart er op nieuw ingestopt, maar dat had geen zin. De simkaart had ik overigens al op de dag dat ik hem ontving geactiveerd.
Ik hoop dat jullie dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.
icon

Beste antwoord door Charlene 14 May 2013, 11:01

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ok, ik denk dat hier twee verschillende problemen zijn.

Enigezijds is het nummerbehoud kennelijk niet goedgegaan. Dat is een probleem wat ik niet kan oplossen.

Anderzijds werkt het internet niet. Dat hoeft niet gerelateerd te zijn met nummerbehoud. Ik zou zeggen: login op mijn simyo en kijk of je bundels actief zijn. Dit kun je zien daardoor als je bundel midden in de maand ingaan je slechts een gedeelte daarvan betaald en ook krijgt.

Als je bundels gedeeltelijk verbruikt zijn, dan zijn je bundels actief. Ook als ze niet actief zijn, heeft u TOCH internet! Dat is echter duur, dus dan zou ik niet verder gaan met het instellen hiervan.

Het zou dan kunnen dat de instellingen van uw toestel niet goed staan om verbinding te maken. Op het forum is al vaak gevraagd hoe je een toestel moet instellen zodat internet werkt, dus daar kun je op zoeken. Als u het niet kunt vinden willen zijn graag weten welk toestel u gebruikt. Let op dat om internet te kunnen gebruikt de optie "Internet op mobiel/MMS" op aan moet staan in mijn Simyo. Deze optie is heel handig als u uw internet op uw mobiel uit wil zetten in het geval dat uw bundel (bijna) verbruikt is.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje opweg heb geholpen om je internet aan de praat te krijgen. Het nummerbehoud probleem kunnen simyo mods/technische dienst u mee helpen.
Ik heb hetzelfde probleem, wat betreft nummerbehoud, als ppiimm123, met dat verschil dat als ik het ' oude'  nummer bel, de telefoon met m'n oude sim overgaat, kan daar alleen niet meer mee bellen. Nieuwe Sim belt en ontvangt met het tijdelijke nummer. Het porteren van mijn nummer zou gisteren plaats hebben gevonden. Hopelijk snel een oplossing aub.
Reputatie 7
Badge +9
Er schijnt gisteren een storing geweest te zijn bij KPN, die dit -mogelijk- mede veroorzaakt heeft. Mogelijk is daardoor de boel ook vertraagd.
Heel vervelend voor jou. Is te begrijpen. Lastig is, als zoiets zich voordoet rond vrije dag(en).

Helaas wachten dus.

Advies: niet (zo weinig mogelijk) bellen en internetten met je tijdelijke nummer. De kosten zijn buiten bundeltarief. Zoals Groentjuh aangeeft, hoog dus.
Wacht daarmee totdat je oude nummer geporteerd is.

Anderzijds werkt het internet niet. Dat hoeft niet gerelateerd te zijn met nummerbehoud. Ik zou zeggen: login op mijn simyo en kijk of je bundels actief zijn. Dit kun je zien daardoor als je bundel midden in de maand ingaan je slechts een gedeelte daarvan betaald en ook krijgt.
Als je bundels gedeeltelijk verbruikt zijn, dan zijn je bundels actief. Ook als ze niet actief zijn, heeft u TOCH internet! Dat is echter duur, dus dan zou ik niet verder gaan met het instellen hiervan.

Ik heb inderdaad maar 3/4 van wat ik zou krijgen ja.

Het zou dan kunnen dat de instellingen van uw toestel niet goed staan om verbinding te maken. Op het forum is al vaak gevraagd hoe je een toestel moet instellen zodat internet werkt, dus daar kun je op zoeken. Als u het niet kunt vinden willen zijn graag weten welk toestel u gebruikt. Let op dat om internet te kunnen gebruikt de optie "Internet op mobiel/MMS" op aan moet staan in mijn Simyo. Deze optie is heel handig als u uw internet op uw mobiel uit wil zetten in het geval dat uw bundel (bijna) verbruikt is.

Ik heb geprobeerd ja naar 1300 te smsen. Daar krijg ik dit antwoord op:
Uw huidige abbonement, , is niet bekend bij ons. Neem a.u.b. contact op met de Customer support. /DefaultBrand

Daaraan kan ik dus zien dat mn nummer ook nog niet over gezet is. Want op de plaats van staat dus mn tijdelijke nummer.

Er schijnt gisteren een storing geweest te zijn bij KPN, die dit -mogelijk- mede veroorzaakt heeft. Mogelijk is daardoor de boel ook vertraagd.
Heel vervelend voor jou. Is te begrijpen. Lastig is, als zoiets zich voordoet rond vrije dag(en).

Helaas wachten dus.

Ja dat zou heel goed kunnen.

Ik wacht geduldig af...
Oke, blijkbaar doet hij het nu wel, net eventjes na zoveel keer mn mobiel uitgezet en paar minuten later weer aangezet, stond er ineens een G tekentje. Dus ik dacht oh volgens mij heb ik internet. Maar snel even uitgezet. Nu zie ik gewoon een 3g tekentje dus dat moet wel goedkomen. Ik kan nu wel naar mn oude nummer bellen en mn mobiel gaat gewoon af. Dus volgens mij is het overzetten gelukt. Heb ook al een smsje kunnen versturen en hij kwam inderdaad van mijn oude nummer af. Alleen zie ik het nog niet op mijn simyo dat er iets af is. Maar dat komt hopelijk nogwel. Dankjewel voor alle hulp!
Reputatie 3
Badge +9
Omdat het verbruik van mijn Simyo met enige vertraging word verwerkt, kan het zijn dat de informatie op "mijn Simyo" niet klopt.
Zorg daarom voor een app op je telefoon zodat je je verbruik meer up-to-date in de gaten kan houden en niet over de bundel heen gaat.
Ja dat zit al standaard in mijn android 4.2.2 dus dat zal wel meevallen denk ik!
Maar toch bedankt!
Ook bij werkt het nummer inmiddels prima! Heel fijn!
Badge +8
Hallo,

Ik heb gister een mailtje ontvangen dat mijn nummerbehoud vandaag zou worden voltooid. Dat is tot recent nog niet gebeurd, alhoewel ik vanmorge al wel een mailtje ontvang dat mijn internet abbonement per direct in zou gaan. Nu als ik mijn oude nummer probeer te bellen dan hoor je dat het nummer niet meer in gebruik is. Ook werkt mijn internet op mijn mobiel nog niet. Heb hem al een paar keer herstart en de simkaart er op nieuw ingestopt, maar dat had geen zin. De simkaart had ik overigens al op de dag dat ik hem ontving geactiveerd.
Ik hoop dat jullie dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.


Oke, blijkbaar doet hij het nu wel, net eventjes na zoveel keer mn mobiel uitgezet en paar minuten later weer aangezet, stond er ineens een G tekentje. Dus ik dacht oh volgens mij heb ik internet. Maar snel even uitgezet. Nu zie ik gewoon een 3g tekentje dus dat moet wel goedkomen. Ik kan nu wel naar mn oude nummer bellen en mn mobiel gaat gewoon af. Dus volgens mij is het overzetten gelukt. Heb ook al een smsje kunnen versturen en hij kwam inderdaad van mijn oude nummer af. Alleen zie ik het nog niet op mijn simyo dat er iets af is. Maar dat komt hopelijk nogwel. Dankjewel voor alle hulp!

Hoi ppiimm123,

Welkom op het forum!

Jouw nummer is op 8-5-2013 overgezet. Dit kan even hebben geduurd. Als je daardoor tijdelijk niet bereikbaar bent geweest, onze excuses daarvoor.
Op 8-5 zijn ook je bundels ingegaan. Zoals Groentjuh al aangaf, heb je een deel van de bundels gekregen en een deel betaald, omdat je niet op de eerste van de maand bent begonnen.
Wat Martijn® zegt, klopt ook. Verbruiksgegevens worden een aantal maal per dag verwerkt, waardoor je niet altijd helemaal up to date te zien krijgt, wat er nog over is. Een app die je verbruik ook bijhoudt, is een goede tip! Bedankt, Martijn®

Fijn dat je hier op het Forum je antwoorden hebt kunnen vinden :)


Ik heb hetzelfde probleem, wat betreft nummerbehoud, als ppiimm123, met dat verschil dat als ik het ' oude'  nummer bel, de telefoon met m'n oude sim overgaat, kan daar alleen niet meer mee bellen. Nieuwe Sim belt en ontvangt met het tijdelijke nummer. Het porteren van mijn nummer zou gisteren plaats hebben gevonden. Hopelijk snel een oplossing aub.

Ook bij werkt het nummer inmiddels prima! Heel fijn!

Welkom op het forum eMBee!

Jouw nummerbehoud heeft op 8-5 plaatsgevonden. Dit kan op die datum inderdaad de hele dag hebben geduurd.
Fijn om te lezen dat bij jou ook alles inmiddels in orde is. Veel plezier bij Simyo!

Groetjes,

Charlene

Reageer