.

Nieuwtje voor Pixel toestellen.

  • 7 June 2021
  • 6 reacties
  • 297 Bekeken

Pixel gebruikers kunnen als het goed is vanaf het installeren van de juni security patch gebruik maken van 4g bellen (Volte). 

Ik weet niet of het op alle Pixel modellen vanaf de Pixel 3 werkt maar sowieso wel op de Pixel 5. 

Wil je weten of je het hebt ga dan naar instellingen - netwerk & internet - mobiel netwerk. Het schuifje met 4g bellen moet aanstaan (zie plaatje van m'n Pixel 5). 

 

Simyo, jullie kunnen in ieder geval de Pixel 5 toevoegen.  

 

Edit: 5G werkt nog niet omdat Simyo dit niet aanbiedt. 


6 reacties

Reputatie 7

Leuk @Ray !!

Voor de liefhebbers, als aanvulling op @Ray's bericht hierbij een artikel waar wat meer over de nieuwe functies voor de Pixel-telefoons: https://tweakers.net/nieuws/182726/google-voorziet-recente-pixel-smartphones-van-nieuwe-functies.html

Ik heb het artikel snel gescand en bepaalde functies lijken te werken bij de Pixels vanaf model 4. Wat betreft het kunnen werken met een 5G-netwerk dat is alleen mogelijk bij een Pixel met een 5G-modem, dus vanaf de Pixel 5. En uiteraard, pas, zodra Simyo dit mogelijk gaat maken.

Leuke toevoeging. Die Pixel drops zijn vaak wel interessant. Ook de Pixel 4a 5G heeft een 5G-modem. 

Hieronder een Engelstalig een overzicht van wat alle modellen erbij hebben gekregen door de Juni security patch :grinning: Let wel, niet alles werkt in alle landen. 

 

Reputatie 7

Nice @Ray !

Zoals ‘wellicht’ bekend ik ben al weer jaren terug overgestapt op het merk met het aangegeten stuk fruit en thuis zitten we daar allemaal erg diep in, maar als ik ooit nog eens zou gaan willen/moeten switchen dan zou mijn keuze voor telefoon definitief voor een Pixel van Google gaan. De Pixels zijn niet de goedkoopste telefoons, maar dan kun je wel optimaal gebruik maken van een OS met voor Android begrippen een lange ondersteuning (net als bij iOS...:wink::blush:)

@RicoK 

Het “nadeel” van de Pixels is dat deze alleen via de grijze import in NL te verkrijgen zijn. Dat maakt ze meteen ongeveer €100,- duurder. In de VS kost bijvoorbeeld de Pixel 5 €574,- en bij Belsimpel is die nu 627,- (€628,- bij mobiel.nl) maar ik heb hem gekocht voor  €718,- toen hij net uit was. Dat is een behoorlijk verschil.. 

Je kan hem ook in Duitsland halen maar dan zit je weer met garantie. Blijkbaar is dit nog niet geregeld binnen de EU. Echter zijn de prijzen in NL bijna hetzelfde dan als in Duitsland. 

 

Reputatie 7

@Ray Ja, dat klopt.

Ik heb nog nooit een verklaring/reden kunnen lezen waarom Google de Pixels niet uitbrengt in Nederland.

Reputatie 7
Badge +6

Thanks voor het delen!

Reageer