Skip to main content
Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon omdat mijn oude telefoon kapot is gegaan. De telefoongesprekken die ik inmiddels gehad heb waren matig. Ik merk dat het bereik sterk heen en weer schommelt van geen enkel streepje tot hooguit 3 streepjes. Om de zoveel seconden blijft dit elkaar afwisselen. Met het Wifi bereik heb ik geen enkel probleem.



Kijkende op dit forum werd een kruistest aangeraden, echter heb ik geen beschikking tot een telefoon waarbij ik dit kan testen. Ligt dit aan het bereik op mijn postadres of ligt dit meer aan mijn telefoon? Ik heb 2g en 3g geprobeerd, maar dit maakt geen verschil uit. Ook het SIM-kaartje verwijderen en terugplaatsen hielp niet.



Bedankt voor het lezen en een eventuele opmerking.



-Robert
Hoi RobertH,



Welkom op het Simyo forum!



Proficiat met je nieuwe telefoon. Welke telefoon is het geworden?

Voor de zekerheid heb ik je simkaart een reset gegeven. Kun jij je telefoon eens opnieuw opstarten?



Echter ben ik er wel bang voor dat het in de antenne van je telefoon ligt. Of had je dit schommelende bereik met je vorige telefoon ook?

En kun je eens kijken of je het op meerdere locaties hebt?
Hallo Ruud,



Bedankt voor jouw reactie en reset.



Ik heb de telefoon weggebracht, omdat ik merkte dat het beeldscherm ook niet vlekkeloos functioneerde. Deze week krijg ik een nieuw exemplaar binnen. Dan kan ik kijken of het bereik beter is. Ik heb de LG L90 besteld.



Voorheen had ik een Nokia 1600 (sinds drie dagen terug heb ik mijn eerste Whatsapp gestuurd. Heerlijk.) Het bereik van mijn Nokia 1600 was uitstekend met Simyo en het simkaartje.



Als ik dit bereik mag verwachten van een LG L90, zet ik mijn zinnen wellicht op een Huawei Ascend P7. Ruud, jij als expert, denk je dat ik met dit toestel een beter bereik heb? Wat is jouw ervaring met Huawei en Simyo? Ik twijfel over de eigen antennes van Huawei en het bereik daarvan.



Ik houd jou/jullie op de hoogte.
Hoi RobertH,



Jammer dat je je nieuwe telefoon nu al hebt weggebracht 😞



Ik hoop dat je met de LG geen problemen gaat ondervinden met je gesprekken en weer kan genieten met het versturen van Whatsapp-berichten :)



De Huawei Ascend P7 is een toestel uit het middensegment goed te gebruiken als je redelijk gebruik gaat maken van navigatie, social media en camera. Je kan het als een 1e toestel nemen als je voor het eerst overstapt op een Smartphone, maar vaak gaan de meeste mensen nog voor een 'tussen-toestel'. De LG zou daar perfect voor kunnen dienen.



Op onze telefoonshop bieden we ook Huawei toestellen aan, alleen niet de P7. De toestellen lopen goed. Er zijn geen klachten bekend over de antennes.



We wachten je reactie over de LG L90 af.

Reageer