Skip to main content
Hallo,



Ik ben pas 17 geworden en ben vervolgens getrakteerd op een gloednieuwe telefoon: De LG G3. Ik zat voorheen bij T-Mobile waar ik nu niet zo lang meer aan vast zit, want ik ben nu officieel een Simyo-klant! Hier in mijn kleine West-Brabantse dorpje lijd ik bij T-Mobile aan grote verbindingsproblemen. Ik heb constant 2G en daardoor is alleen WhatsAppen mogelijk, en foto's verzenden via Whatsapp kan tot wel een minuut duren. (en daar betaal ik dan €36,37 per maand voor!) Vandaag heb ik mijn startpakket gekregen en de simkaart geactiveerd. Wat ik zeer leuk vind is het feit dat het overzicht op de Mijn Simyo pagina heel overzichtelijk en interessant is. Je hebt inzicht op alle statistieken en dat vind ik persoonlijk een veilig en fijn gevoel. Ondanks het feit dat ik buiten mijn bundel kan internetten en sms'en omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd, heb ik toch even de nieuwe simkaart erin gestopt. Ik had op internet al meegekregen dat Simyo gebruik maakt van het ''Betrouwbare KPN netwerk'', dus dat was voor mij al een pluspunt. Er was toen nog één vraag die onbeantwoord was: Heb ik 3G op mijn huidige locatie? Volgens het dekkingsgebied zou ik hier zowel 3G als 4G moeten hebben. Hier was ik nogal sceptisch over omdat ik in een klein dorp woonde, maar ik Simyo toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en een abonnement genomen.



Wat blijkt? Ja hoor, ik heb constant H of 3G en Whatsappen, Facebooken en foto's verzenden via WhatsApp is geen enkel probleem. Daarna gelijk weer de simkaart eruit gehaald want ik wil verder geen extra kosten hebben.



Nu moet ik dus wachten totdat Simyo mijn abonnement bij T Mobile heeft afgezegd, en totdat het nummerbehoud is ingegaan. Hierover heb ik nog een aantal vraagjes:



- Er staat dat de verwachte overstapdatum 09-12-2014 is, wat betekent dit precies? Is dan mijn abonnement opgezegd bij T Mobile, of..?

- Hoe lang kan het ongeveer duren wanneer het nummerbehoud is ingegaan en ik gewoon binnen mijn bundel alles kan doen? Is dit afhankelijk van T-Mobile zelf?

- Stel dat ik op 2G een bericht verstuur en op 3G een bericht, van beide hetzelfde aantal tekens, vebruik ik dan met 3G meer kb's vanwege het feit dat het 3G netwerk sneller is?

- Soms krijg ik ook een 'E' verbinding. Ik heb gehoord dat dit een soort 2,5G is, klopt dit?



Alvast bedankt voor de antwoorden, en een hele fijne avond alvast!
Hoi Stefalicious.



Allereerst, proficiat en gefeliciteerd.... :)

Tot 9-12 loopt je abbo bij T-mobile, op die datum wordt je nummer geporteerd van T-......naar Simyo.

Vanaf die datum bel je het met het voordelige tarief van Simyo, en al dat wat je bestelt hebt.

Houdt er rekening mee dat aantal bel/sms naar verhouding is, de eerste dagen worden van.......... minuten-sms totaal afgeteld.

Naar rato betaal je bij T-mobile het restbedrag met de laatste factuur.



Bij Simyo lopen abbos vanaf de 1e van de maand.

Vanaf de datum dat je start bij Simyo worden de kosten naar rato berekend met de 1e factuur die je later krijgt.



De rest van het verhaal mag moderator van Simyo vertellen....



En een leuk feestje gewenst......:) 



Groet,

Friesian
Hoi Stefalicious,



Welkom op het Simyo forum en welkom bij de Simyo club! Ook gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk verjaardagscadeau de LG G3 😉 Heel slim dat je even je simkaart hebt getest. Hartstikke fijn om te horen dat je een groot verschil merkt. Dat is ook de bedoeling. Wij vinden het ook leuk dat je de Mijn Simyo pagina zo overzichtelijk vindt. Bedankt voor je compliment. Altijd handig om op deze manier alles bij te houden. Ook de Simyo app kan je makkelijk gebruik om je verbruik in te zien.



Ik heb even gekeken naar je aanvraag. Friesian geeft aan dat je nummer op 9-12 wordt overgezet. Dit is niet het geval. Op 23 maart 2015 wordt je nummer overgezet! Je abonnement bij je oude provider loopt tot deze dag. En je Simyo abonnement gaat natuurlijk in op de overstapdatum 😃 Je ontvangt nog van ons een e-mail met je overstapdatum. De verwachte overstapdatum die je zelf ziet, is de datum die je zelf hebt doorgegeven bij je bestelling. Je oude provider heeft dus aangegeven dat je later kan overstappen. Wat Friesian vertelt over het naar rato berekenen van je abonnementskosten en belminuten klopt. Van 23 maart tot 31 maart betaal je abonnementskosten. Daarnaast zijn je belminuten voor die maand ook minder. Je stelt een vraag over de hoeveelheid KbÂ’s. Het maakt niet uit of je via 2G of 3G iets verstuurt. De hoeveelheid KbÂ’s zijn hetzelfde. Alleen zal het versturen of ontvangen via 3G sneller gaan. Wanneer je verbinding hebt via E dan is dat inderdaad sneller dan via 2G. Dit wordt ook wel ‘2,5GÂ’ genoemd.



Heb ik je vragen hiermee beantwoord? :)



@Friesian; bedankt voor je antwoord! Fijn dat je meedenkt 🙂
Hallo Naomi,



Bedankt voor je reactie, ik heb er in ieder geval een hoop aan! Ik ben alleen stom verbaasd van de overstapdatum van.. 23 maart 2015? Ik vind dat heel erg vreemd want ik weet toch echt zeker dat ik aan een 2 jarig contract vast zat waar ik in oktober (of december) 2012 aan begonnen ben. Ik vind het dus heel vreemd dat ik nog drie maanden moet wachten, en dit had ik dus ook helemaal niet verwacht. De reden dat ik oorspronkelijk naar Simyo was gegaan is omdat ik ervanuit ging dat mijn abonnement bij T Mobile nu verlopen was. Kunnen jullie je hier toevallig niet in verdiepen? Want ik vind dit wel een beetje teleurstellend.
- Even een kleine bump, zou hier nog steeds graag meer over willen weten.
- Even een kleine bump, zou hier nog steeds graag meer over willen weten.



Ik zou zeker ook even bij T-mobile zelf navragen, als ik jou was. Het gaat immers over het aflopen van je abonnement bij hen en de juiste datum.
Wat de uitslag ook moge zijn, laat Simyo nummerbehoud uitvoeren, zou mijn keuze zijn.

Dan verloopt alles gladjes, niet het risico van nummerverlies.

Aanvraag nummerbehoud, 60 tot binnen 30 dagen voor einddatum abbo T-Mobile.
Hoi Stefalicious,



Je hebt bij je aanvraag aangegeven dat je een zakelijke aansluiting hebt. Bij een zakelijke aansluiting heb je automatisch drie maanden opzegtermijn. Om deze reden is je overstapdatum helaas volgend jaar pas. Als je je contract niet opzegt, dan gaat je abonnement na deze einddatum automatisch door. Dat je abonnement loopt tot 9 december betekent helaas nog niet dat je op die datum kan overstappen. Je kunt zoals de leon vertelt ook het een en ander navragen bij je oude provider, omdat zij gaan over je overstapdatum. Zij bepalen namelijk per wanneer je mag overstappen.



Is je vraag beantwoord? :)



@de leon & Friesian; bedankt voor jullie reacties!

Reageer