Skip to main content
Hallo simyo

Heb nieuwe simkaart geplaatst en kan nu (nog) niet bellen en internetten. Hoelang duurt dit? Heb toestel al een paar keer aan en uit gehad.
Ik denk dat je hem moet activeren (op Mijn Simyo).
Ik heb hem al geactiveerd,er staat op mijnsimyo bij status ook actief
Hoi willemijn531, welkom op het Simyo forum!



Zoals ik het zie zou je gewoon moeten kunnen bellen, maar voor de zekerheid meld ik je simkaart opnieuw aan op het netwerk.

Als je je telefoon uit en aan wil zetten zou dat resultaat moeten hebben. Als dit niet werkt, wil ik graag weten of je ook een bepaalde melding krijgt in je beeldscherm.



Als je simkaart namelijk wel is aangemeld en je kunt niet bellen, dan zou het kunnen zijn dat er sprake is van een simlock.

De provider die het toestel geleverd heeft heeft 'm dan beveiligd tegen gebruik met een ander netwerk. Je zult hen dan even moeten raadplegen om die simlock te verwijderen.



Wil je laten weten of dit geholpen heeft?
Hoi Ernst



Mijn toestel is simlockvrij (heb ik gecontroleerd).

Verder heb ik het toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niets helpt. Ook in een andere telefoon geprobeerd, doet simkaart het ook niet.

Ik krijg geen melding in scherm, alleen bij bellen te horen wegens administratieve redenen...enz.



Denk toch serieus dat simkaart kapot is.



groetjes, Willemijn
Na contact met de klantenservice doet mijn toestel het nu. Ben blij dat het opgelost is. Gisteren ook contact gehad met klantenservice die hadden ook al advies gegeven, maar dat werkte niet. Kon toen niet nogmaals bellen omdat het te laat was geworden.
Ben wel benieuwd wat nu de oplossing was...
Hoi Ernst



Mijn toestel is simlockvrij (heb ik gecontroleerd).

Verder heb ik het toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niets helpt. Ook in een andere telefoon geprobeerd, doet simkaart het ook niet.

Ik krijg geen melding in scherm, alleen bij bellen te horen wegens administratieve redenen...enz.



Denk toch serieus dat simkaart kapot is.



groetjes, Willemijn




Na contact met de klantenservice doet mijn toestel het nu. Ben blij dat het opgelost is. Gisteren ook contact gehad met klantenservice die hadden ook al advies gegeven, maar dat werkte niet. Kon toen niet nogmaals bellen omdat het te laat was geworden.



Hoi willemijn531,



Fijn dat je inmiddels gebruik kan maken van je Simyo aansluiting! 🙂



Ik zie dat het probleem is ontstaan, doordat je op de dag van nummerbehoud je simkaart hebt geactiveerd, in plaats van een dag van tevoren zoals we aanraden. Wanneer de activatie van de simkaart en het nummerbehoudproces op dezelfde dag plaatsvinden, kunnen deze processen helaas door elkaar lopen en voor problemen zorgen, zo ook in jouw geval :(



Ik zie dat je contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice, nadat Ernst de simkaart even opnieuw op het netwerk had aangemeld. Wanneer je vervolgens je telefoon uit en weer aan zet, is dit vaak de oplossing :)



Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dit graag!

Reageer