Skip to main content
Ik heb voor mijn nieuwe telefoon een micro simkaart nodig. Nu kan ik wel gaan knippen, maar kan ik niet beter een nieuwe (3 in 1) kaart bestellen met nummerbehoud? En is behoud van het huidige beltegoed - ongeveer € 10 - dan mogelijk?
Wat ik nog vergeten was in mijn vorige vraagstelling: kan nummerbehoud op de micro- en standaard simkaartjes in de 3-in-1 versie toegepast worden? Stel dat ik met de micro sim in mijn nieuwe toestel wil werken en met de standaard sim in mijn oude toestel? (het huidige standaard simkaartje wordt toch geblokkeerd bij het in gebruik nemen van de nieuwe)?
Hoi Trebor Netreeb, welkom op het Simyo forum :)



Leuk dat je hier een vraag stelt. Op je Mijn Simyo pagina kun je een vervangende simkaart bestellen onder tabblad Instellingen > Simkaart. Je ontvangt binnen drie werkdagen dan een simkaart. Dit is standaard een 3-in-1 simkaart waar je het micro formaat uit kan drukken. De kosten voor een nieuwe simkaart zijn € 5 en gaan van je beltegoed af. Ook wordt je eigen telefoonnummer gekoppeld aan de nieuwe simkaart ;)



Op het moment dat je je nieuwe simkaart activeert, dan vervalt de oude. Het is niet mogelijk om twee simkaarten te koppelen aan je telefoon. Je kunt overwegen om gebruik te maken van een SIM adapter. Zo kun je de micro formaat simkaart veranderen naar een standaard formaat :)



Is je vraag beantwoord?
Hallo Naomi,

dank voor je reactie, is wel duidelijk zo. Ik koop dus een nieuwe 3-in-1 kaart, druk daar het microkaartje uit en activeer dat dan op jullie website. In de smartphone en klaat ic Kees. Wat ik helaas (nog) niet weet is of mijn huidige beltegoed (€ 10) op mijn nieuwe simkaart wordt bijgeschreven.

Als dat niet zo is, zou het dan niet logischer zijn om een nieuwe prepaidkaart te kopen voor € 5,- met daarop een beltegoed van € 7,50 mét nummerbehoud?

Graag hoor ik van je.
Hoi Trebor Netreeb,



Uiteraard zetten we alle gegevens (telefoonnummer etc.) en beltegoeden op je nieuwe simkaart. Dit doen we zodra je de simkaart activeert via Mijn Simyo. Anders zou de laatste optie inderdaad het beste zijn, maar dat is dan weer niet mogelijk 🙂.



Gaat het lukken om de nieuwe simkaart te bestellen?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury, ik wilde graag aan de slag met mijn nieuwe smartphone dat ik de gok gewoon genomen heb. Ik heb van mijn standaard simkaart een microversie gemaakt en daarna uit een oude pas een adapter geknipt. Beetje netjes bijvijlen waar nodig en beide versies werken naar behoren. Heb dus even geen nieuwe sim nodig maar weet nu wel hoe dat werkt als ik er wel een keertje eentje nodig heb. Dank voor je antwoord.

Grtz Rob
Hoi Rob,



Bedankt voor je reactie! Wat knap dat je zelf een adapter hebt weten te fabriceren 🙂. Goed dat je nu in elk geval de informatie op zak hebt én dat je al meteen aan de slag kon met je telefoon. Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer