Skip to main content

Telefoonnummer wat ik 2 dagen geleden gekregen heb met nieuw abonnement is in gebruik bij oude klant, wordt veelvuldig gebeld via whatsapp ondanks dat ik de app nieuw geïnstalleerd heb. Wil graag een nieuw telefoonnummer. 

Dat kan inderdasd gebeuren. De meeste nummers die nu worden uitgegeven zijn al eens gebruikt.
En als je pech krijg je dit.

Simyo Moderators zijn niet aktief hier in het weekend, maar maandag zal dit wel opgepakt worden.
Normaal kost dit 5 euro dacht ik, maar eigenlijk vind ik dat het in dit geval Service van de Zaak moet zijn.


Dankjewel wimj12, ik wacht dan even op reactie van Simyo moderator na het weekend.


@Richard67 het nieuw installeren van de app maakt.geen verschil. De vorige gebruiker van het nummer had zich bij WhatsApp.

Telefoonnummer wat ik 2 dagen geleden gekregen heb met nieuw abonnement is in gebruik bij oude klant, wordt veelvuldig gebeld via whatsapp ondanks dat ik de app nieuw geïnstalleerd heb. Wil graag een nieuw telefoonnummer. 

Dat je een nummer hebt ontvangen dat in gebruik is bij een andere klant is niet de manier waarop het mag/kan werken. Er kan maar 1 simkaart actief worden gebruikt per 06 nummer.


Ik nam aan dat @Richard67 bedoelt dat zijn nummer in het verleden door iemand anders is gebruikt.

@Richard67 : kun je opheldering geven?


Ik denk dat mijn nieuwe telefoonnummer in het verleden is gebruikt bij andere klant. Volgens mij van een jong iemand (kind) geweest, na afloop van zijn abonnement is hij onder wifi zijn whatsapp blijven gebruiken zonder nieuw abonnement af te sluiten. Zijn contacten konden hem dus blijven appen en bellen via whatsapp totdat ik het nummer ging activeren en nu bereiken ze mij. Bedankt in ieder geval voor het meedenken maar ga nieuw nummer regelen.


https://faq.whatsapp.com/493799721243531/?locale=nl_NL

@moderator Hoe lang is een telefoonnummer uit de lucht, ligt op een stapel bij Simyo voordat dit wordt hergebruikt?

 


Hoi @Richard67,

Bedankt voor je bericht. Het klopt inderdaad dat wij nummers na ongeveer 1-2 jaar hergebruiken. Vervelend dat je ongewenste belletjes/appjes ontvangt die bedoelt zijn voor de vorige eigenaar van het nummer! Waarschijnlijk heeft de vorige gebruiker zijn nummer actief gehouden via Whatsapp terwijl deze niet meer actief was bij de provider. Via Whatsapp kun je het nummer namelijk nog gebruiken totdat de volgende eigenaar het nummer toegekend krijgt. 

Ik kan me voorstellen dat dit niet ideaal is en wil je daarom graag kosteloos een nieuw nummer aanbieden, dit kost normaal €5. Je kunt mij hiervoor een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres). Ik regel dit dan voor je. 

Bedankt voor de hulp! @wimj12 en @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja


Dankjewel Roegajja voor je reactie, ik heb vandaag de klantenservice gesproken en hebben kosteloos al een nieuw nummer voor mij geregeld. Blij dat dit zo snel geregeld is en wil iedereen nogmaals bedanken voor het meedenken. Topic kan gesloten worden.


Hi @Richard671,

Bedankt voor je reactie. Wat goed om te lezen dat je inmiddels al bent geholpen via de klantenservice. 😊

Ik wens je verder een fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja


Reageer