Skip to main content
Vraag

Nieuw abonnement afgesloten, maar nummerbehoud nog steeds niet uitgevoerd

• September 8, 2025
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Begin augustus heeft mijn vriendin op mijn verzoek twee Simyo-abonnementen afgesloten via Belsimpel. Daar was namelijk een aantrekkelijke cashbackactie. Beide abonnementen staan op haar naam. Ondanks dat beide nummers contractvrij waren, is het zo dat een van abonnementen pas een maand na de andere ingaat. Hoe kan dat? 

Bovenstaande is eigenlijk niet eens echt het probleem, maar wel opmerkelijk. Het echte probleem komt nu. Afgelopen vrijdag, 5 september, zou haar nummer worden geporteerd in de ochtend tussen 8 en 12 uur. Dat is niet gebeurd. Meerdere malen heeft zowel zij als ik contact opgenomen met de klantenservice, maar tevergeefs. Inmiddels is het 8 september en het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten werken. We weten niet waar we aan toe zijn. De ene klantenservicemedewerker zegt dat we bij Odido moeten zijn, waar mijn vriendin haar abonnement nu heeft lopen. Een andere medewerker zegt dat het probleem bij Belsimpel ligt. Ik vind deze reacties niet kunnen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd op deze manier.

Lang verhaal kort: het sukkelt maar door, het probleem wordt niet opgelost, mijn vriendin blijft aangesloten bij Odido waar ze een stuk meer betaalt dan dat ze bij Simyo zou gaan betalen. Van tevoren zei ze al dat ze geen zin had in gedoe met overstappen. Ik gaf aan dat overstappen juist helemaal geen gedoe is, maar het tegenovergestelde blijkt dus toch het geval. 

De reden dat ik het nu even zwart-op-wit zet, is dat ik hoop dat het probleem nu wel serieus wordt genomen en wordt aangepakt. Misschien handig om erbij te vermelden: in Mijn Simyo is geklikt op contract eerder starten en de eSIM is ook al in gebruik genomen. Daarnaast heeft ze een fysieke simkaart van Simyo. Wie helpt haar?

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • September 8, 2025

Beste ​@MonsieurHilbert als je contractvrij bent heb je altijd nog de 1 maand opzegtermijn, vandaar dat het dus pas 1 maand later ingaat. Dat had belsimpel je ook kunnen vertellen.

Als je nummer is overgezet krijg je daar bericht van van je nieuwe provider dat je hun diesnt nu kunt gebruiken en tot die tijd blijft je oude provider gewoon actief.

Forum|alt.badge.img

Ik weet dat er een maand opzegtermijn is, maar bij het tweede nummer is het dus nu twee maanden. Een maand later dus dan het andere abonnement.

JanD
  • Forum Expert
  • September 8, 2025

Beste ​@MonsieurHilbert wacht s.v.p. de reactie van een moderator af binnen dit forum.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 10, 2025

Hi ​@MonsieurHilbert,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat je inmiddels contact met onze klantenservice hebt hierover. Ik wil je vragen om het contact via één kanaal te bewaren om verwarring te voorkomen. :)

Thanks voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja