.

Beantwoord

Nieuw abbonement met nummerbehoud?

  • 28 November 2023
  • 7 reacties
  • 70 Bekeken

Ik wil graag een nieuw abbonement bij simyo nemen onder een nieuwe naam. (Niet verlengen)
Ik heb op mobiel.nl bij voorbeeld de mogelijkheid een simyo abbonement te nemen.

Als ik overstap naar een andere provider lijkt dit eenvoudig en kosteloos te kunnen, maar wanneer ik dit probeer krijg ik de melding dat ik al een simyo abbonement heb.

Het lijkt me heel erg suf als ik 1 maand moet overstappen naar een andere provider om vervolgens terug te kunnen stappen naar simyo met een nieuw abbonement & andere naam…

Ik ben me bewust van contractovername, maar dit kost 15€ terwijl ik mijn oude abonnement toch niet wil houden. (Ik heb dingen voorbij zien komen die te maken hebben met tijdelijke nummers & zeggen dat ik van KPN kom, maar dit is me ook allemaal onduidelijk)

icon

Beste antwoord door Seren 1 December 2023, 12:26

Bekijk originele reactie

7 reacties

Bijkomend overigens dat ik mogelijk via belsimpel of mobiel.nl een simyo abbonement wil nemen onder het zelfde nummer.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Paul A,

Bedankt voor je bericht. Sorry, het is voor mij niet helemaal duidelijk wat precies je vraag is. Begrijp ik het goed dat je een nieuw abonnement wilt aanschaffen met nummerbehoud? Is het nummer dat je wilt meenemen naar dit nieuwe abonnement van Simyo of van een andere provider? Als ik dit even duidelijk heb kan ik beter antwoord geven op jouw vraag. Bedankt alvast :).

Groetjes,
Seren

Dat klopt, het nummer is ook van Simyo.

Ik heb (eer)gisteren al gebeld aangaande deze vraag, echter begreep degene die mij hielp niet dat ik bij het overstappen naar een andere provider een nieuw contract kan krijgen, maar niet vast zit aan de naam waaronder het nummer nu staat, maar wel kosteloos mijn nummer kan behouden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Paul A,

Als je wilt overstappen naar een andere provider kun je dit inderdaad doen met nummerbehoud. Je kunt dan een nieuw abonnement bestellen bij de nieuwe provider en aangeven dat je gebruik wilt maken van nummerbehoud. Het is echter niet mogelijk om ''over te stappen'’ naar jouw eigen provider met nummerbehoud. Als jij een nieuw contract wilt bij ons kun je jouw abonnement verlengen (mocht je contractvrij zijn). Je kunt dan gebruik maken van de bundels en prijzen die wij op dit moment aanbieden. Om te verlengen log je in op Mijn Simyo daarna ga je naar Instellingen > Abonnement > Verlengen. 

Laat je mij weten of je hiermee bent geholpen?

Groetjes,
Seren

Als ik heb goed begrijp is het dus niet mogelijk een nieuw contract te nemen onder andere naam met het zelfde nummer bij simyo? Dat is ook onhandig zeg...

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Paul A,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat je geen nieuw contract aan kan vragen bij Simyo met hetzelfde nummer. Je kunt wel je contract verlengen zodat je gebruik kan maken van de bundels die wij bieden op onze website. Mijn collega Seren heeft in haar bericht uitgelegd hoe je dit kunt regelen via Mijn Simyo 😊.

Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag.

Groetjes,
Roeqajja 

Reageer