Skip to main content

.

Hallo allemaal,

Per afgelopen maandag ben ik overgestapt naar Simyo, vanaf dat moment kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Feitelijk ben ik dus nu al 3 dagen onbereikbaar! Dit is ontzettend frustrerend, want overal waar je moet inloggen heb je tegenwoordig ook multifactorauthenticatie nodig, dus inloggen kan ik ook wel vergeten.

Tot nu toe heb ik al twee keer contact opgenomen met de klantenservice, maar beide keren werd ik afgewimpeld met de boodschap om gewoon te wachten. Maar hoe lang moet ik wachten? Ik ben het wachten meer dan zat.

Nu lees ik op dit forum dat een maand geleden en er ook al mensen met een vergelijkbaar probleem zaten. Dit lijkt dus geen incident te zijn , maar een structureel probleem. Hoe nu verder? Blijkbaar kom ik er via het bellen met de klantenservice niet uit.

Hoi @O.K.W.,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat het activeren van je sim nog niet is gelukt.

Er is inderdaad een storing geweest waardoor sommige aansluitingen vertraagd geactiveerd worden op het netwerk. Er wordt momenteel hard gewerkt aan het oplossen van hiervan. 

Ik snap dat je het graag anders had gezien en is dit dan ook niet representatief voor onze normale service. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Ik heb dan ook een extra klaargezet die je kan gebruiken zodra je aansluiting actief is.

Groetjes,
Ashley

Hallo Ashley,

Bedankt voor het reageren onder mijn topic, dat is fijn. Ook het cadeautje is een leuk idee. Helaas heb ik hier helemaal niks aan. Waar ik wel wat aan heb is een werkende telefoonverbinding met mijn eigen telefoonnummer. Simyo kan zo'n verbinding blijkbaar niet leveren. We hebben dag 4 van dit structurele probleem ondertussen bereikt. Zonder enig vooruitzicht of voortgang in de situatie.

Ik lees meerdere posts over vergelijkbare/identieke problemen, verschillende hiervan gaan zelfs terug naar een jaar geleden. Ik heb er spijt van dat ik dit niet eerder heb gelezen maar pas nadat ik ben overgestapt naar Simyo. Wat een farce.

Wat zijn mijn mogelijkheden om per direct het contract (wat ik dus nog steeds niet heb kunnen accepteren!) te ontbinden en met mijn telefoonnummer over te stappen? Is dat überhaupt nog mogelijk of ben ik mijn telefoonnummer nu kwijt?

Met vriendelijke groet,

O.K.W.

Hoi, ik heb hetzelfde probleem sinds maandag en gisteren kreeg ik een appje van de klantenservice (werkt beter dan telefonisch) dat het probleem is opgelost en dat de sim automatisch wordt geactiveerd. Toen ik vanmorgen weer appte dat er nog niets veranderd is, kreeg ik als antwoord dat ik de sim zelf opnieuw moet activeren. Beetje tegenstrijdige informatie, maar misschien werkt het bij jou als je je sim opnieuw activeert? Vandaag gaat bij ons de rest van het gezin over, met iPhone 11 en 12, dus ik vrees een beetje voor wat komen gaat. 
Als wij dit eerder hadden geweten hadden we nooit overgestapt en ik denk dat wij de boel zsm weer opzeggen, beetje kansloos allemaal. 

Ook hier gaan we dag 4 in met exact dezelfde problemen. Onbegrijpelijk om eerlijk te zijn. Community Manager Seren op verzoek vanuit een ander topic een pm gestuurd, tot op heden geen reactie….. 

gewoon 4 dagen compleet onbereikbaar,.

Hoi @O.K.W. en @Marietie,

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan jullie frustratie goed begrijpen. Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. Ik heb begrepen dat dit probleem gisterochtend is verholpen. Op dit moment gaat het nog alleen om een kleine groep klanten waarvoor dit helaas nog niet is opgelost. Wij zijn hiervoor in afwachting van KPN om dit op te lossen. Omdat dit netwerk gerelateerd is kunnen wij dit proces vanuit Simyo helaas niet versnellen. Nogmaals kan ik heel goed begrijpen dat dit niet lekker binnenkomen is bij Simyo.

Uiteraard begrijp ik dat jullie betere communicatie verwachten, en ik zal deze feedback intern doorzetten. Hopelijk kunnen wij dit proces in de toekomst verbeteren.

Tot slot wil graag met jullie meekijken naar een oplossing. Als je mij even een privébericht stuurt met het 06-nummer en je persoonlijke gegevens, kijk ik even mee.

Groetjes,
Seren

Ook hier gaan we dag 4 in met exact dezelfde problemen. Onbegrijpelijk om eerlijk te zijn. Community Manager Seren op verzoek vanuit een ander topic een pm gestuurd, tot op heden geen reactie….. 

gewoon 4 dagen compleet onbereikbaar,.

Hi @Arjan203,

Ik heb inderdaad gistermiddag meerdere klanten met hetzelfde probleem gevraagd om mij een privébericht te sturen. Het forum hanteert een gebruikelijke responstijd van 24 uur. Het is momenteel erg druk op het forum, en ik doe mijn best om iedereen binnen die tijd te helpen. Je bericht zal in ieder geval vandaag nog worden opgepakt! 

Bedankt voor je begrip en geduld. 

Groetjes,
Seren

Vanmiddag maar weer met de klantenservice gebeld en helaas blijkt de storing helemaal nog niet verholpen. Het is om gek van te worden, ik kan dit, als ondernemer, totaal niet gebruiken. En een pb sturen heeft geen zin, want ik heb inmiddels al met meerdere klantenservice medewerkers gebeld en geappt, nieuwe activeringcode gekregen, helpt ook niet. Enige dat ik al 4 dagen hoor is ‘het duurt echt nog maximaal 24 uur’. Ik heb nu een esim, misschien dat een gewone sim nog een optie is? Of hebben jullie wel een gewone sim?

Een gewone sim helpt ook niet. Die heb ik en sinds maandag exact hetzelfde probleem. 

Hier hetzelfde probleem. Kpn gebeld. . Dit weet niet van een storing af!!

Het lijkt erop na grondig doorzoeken alsof het tijdelijke nummer in mijn geval opgezegd is voor m'n oude nummer erop geplakt kon worden. Dit zou beteken dat nummerbehoud dus niet uitgevoerd kan worden en niet simpel op te lossen is. Nummer wordt dan in een recyclepot gestopt. En haal het daar maar weer eens uit.. 

Maar dat verteld simyo niet want dat is paniek in de tent…

Klantenservice verbreekt gewoon de verbinding. Wat een aanfluiting Simyo. 

Hoi @Martinaaa,

Bedankt voor je bericht. Ik heb even naar je aansluiting gekeken en ik zie dat je verzoek voor nummerbehoud is afgewezen op 21-07-2024 vanwege een lopend contract bij je oude provider. Je bent hierover per mail geïnformeerd op dezelfde datum. Heb je deze mail gelezen? Daarin staat namelijk wat je vervolgstappen zijn.

Jouw probleem heeft dus niets te maken met de netwerkstoring. Ik wil je adviseren om de mail die je hebt ontvangen over de afwijzing van je nummerbehoud goed door te lezen en eventueel contact op te nemen met je huidige provider. Je huidige nummer zal in ieder geval niet in een 'recyclepot' worden gestopt, omdat het nog actief zou moeten zijn bij je huidige provider.

Mochten er onduidelijkheden zijn mag je mij een privébericht sturen.

Groetjes,
Seren 

Hallo, de aansluiting is na vier werkdagen vanmorgen eindelijk verwerkt. De informatie bovenstaand ^ klopt dus ook alweer niet! 

Hoi @Martinaaa,

Excuses, ik zie dat het nummer gekoppeld aan je forum-account van een tijdelijk nummer is waardoor er verwarring ontstond bij mij. Fijn dat je aansluiting nu in ieder geval werkt. 

Groetjes,
Seren

Reageer