.

Beantwoord

Niet aangemeld bij netwerk, wat moet ik doen?

  • 4 February 2016
  • 16 reacties
  • 2123 Bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon en mijn oude sim-kaart overgezet. Nu ben ik niet aangemeld bij het netwerk. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Angelica 5 February 2016, 09:45

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Skibby01,

Welkom op het forum van Simyo :)

Om het overzicht op het forum te bewaren, heb ik je vraag verplaatst naar het subforum 'Bellen & netwerk'.

Leuk om een nieuwe telefoon te hebben. Welke telefoon heb je? Wel vervelend dat er iets me de simkaart is. Als je het toestel even uit zet voor tien minuten, werkt het dan wel? Wat je ook kan proberen is het KPN netwerk, handmatig selecteren.

Laat je even weten of het hiermee is opgelost?

Groetjes, Angelica
Telefoon uitzetten dan deed ie het nog niet. Maar gisterenavond wel en toen vanochtend weer niet!
Nu heb ik KPN netwerk handmatig geselecteerd en doet de telefoon het wel weer. Hoop dat dat zo blijft!
Iedere keer als ik mijn telefoon helemaal uitzet is het geselecteerde netwerk (NL KPN) niet beschikbaar! Dit is toch niet normaal, of wel soms??
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Skibby01,

Dat is zeker niet de bedoeling!

Voor de volledigheid heb ik jouw simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Hiermee wordt de reset in gang gezet en afgerond. Wil je mij laten weten of dit wat uitgehaald heeft.

Niet de oplossing? Jammer 😞 In dat geval wil ik graag weten of je een andere simkaart kunt testen in jouw telefoon. Werkt deze wel op de manier waarop het hoort? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
De 1e optie (10 minuten uitzetten en dan weer opstarten) heeft niets uitgehaald.

Een andere sim-kaart in mijn telefoon werkt wel en mijn sim kaart in een andere telefoon werkt ook, heel erg vreemd!
Wat kan er aan de hand zijn?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi skibby01,

Dat is inderdaad erg vreemd. Het lijkt erop dat je Simyo simkaart zich niet automatisch registreert. Ik heb je zojuist een nieuwe toegestuurd. Deze nieuwe simkaart ontvang je binnen 2-3 werkdagen. Je hoeft 'm bij ontvangst alleen te activeren via Mijn Simyo en dan kun je 'm in gebruik nemen. Laat je ons weten of dit verschil maakt 🙂?

Groetjes, Tiury
Nou, ik heb mijn vervangende simkaart in mijn telefoon gedaan en nog steeds hetzelfde probeem!
Ik wil dat het nu wel echt opgelost word want ik word hier niet goed van!
En als ik mijn telefoon daarvoor op moet sturen wil ik wel tijdelijk een ander toestel...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Skibby01,

Balen zeg! We hadden echt de hoop dat dit het probleem zou oplossen.

Zou je mij kunnen vertellen welk type telefoon je op dit moment hebt? Dit kan ons al een hoop vertellen en wijzen naar een eventuele oplossing.

Op het moment dat jij jouw telefoon zou moeten opsturen ter reparatie, kunnen wij niet zorgen voor een tijdelijk toestel. We zijn een Sim Only provider en bieden geen telefoons aan. Op het moment dat je de telefoon los via onze telefoonshop hebt gekocht, kun je hem naar ons sturen bij een defect. In dat geval kan ik je geen tijdelijke vervanging aanbieden helaas.

Houd je ons weer op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Ik heb een samsung galaxy s5 mini
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Skibby01,

Hmm, ik wil je vragen iets te testen. Dit kan nogal vreemd overkomen 😉 Dan ben je voorbereid. Zou je een plakbandje of een stukje papier op je simkaart willen doen zodat hij iets dikker wordt en dus strakker in je telefoon zit?

Als dit werkt, dan heb jij een iets dikkere simkaart nodig. Deze kan ik dan naar je opsturen. Houd je mij dan op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Ik heb die reactie al eerder gehad, maar krijg er niets meer bij hoor!
Reputatie 7
Badge +10
Het is een heel lastig te ontdekken probleem 😞 Vooral omdat de simkaart gewoon werkt in een andere telefoon. Ik kan maandag vanuit kantoor toch nog een dikkere simkaart naar je opsturen. Zou je dit willen zodat we dit als laatste redmiddel kunnen proberen?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Het is toch gelukt om een papiertje achter de sim kaart te stoppen en nu werkt hij wel!
Kun je mij morgen een andere (dikkere) sim kaart opsturen?

Groetjes Marieke
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Skibby01,

Wat fijn om te lezen dat het papiertje ertussen heeft gewerkt. We zullen alsnog een nieuwe, dikkere simkaart toesturen. Deze wordt binnen drie dagen bezorgd. In de brief staat precies wat je moet doen om de simkaart te activeren.

Laat je ons weten of het is gelukt? :)

Groetjes, Angelica
Nu doet mijn telefoon het helemaal niet, het geselecteerde netwerk (nl kpn) is niet beschikbaar@!!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Skibby01,

Oh, wat vervelend! Heb je de nieuwe simkaart al ontvangen van ons? Aangezien het papiertje heeft gewerkt, verwacht ik dat dit de oplossing gaat zijn. Laat je het even weten?

Groetjes,
Angela

Reageer