Skip to main content
Afgelopen weekend nieuwe telefoon en simkaart.

Vandaag kan ik mij ook aansluiten bij de rij met personen met de melding 'Niet aangemeld bij netwerk'.

Wel bereikindicatie maar geen mogelijkheid tot bellen/gebeld worden/SMS.
Simkaart geactiveerd?



Wat je dan kunt proberen is om je telefoon uit te zetten, simkaart eruit halen, 15 minuten wachten, simkaart er weer in en toestel aanzetten.
Simkaart was geactiveerd. Ik heb al gebeld. Vanochtend zag ik op autodisplay continue melding 'zoek netwerk'. Vanmiddag kreeg ik de melding dat ik niet bereikbaar was.

Had telefoon al een paar keer uitgezet zonder resultaat. Zal de simkaart eruit halen en dan opnieuw proberen.
Geen oplossing, melding blijft.
Telefoon uit en na uurtje weer aangezet. Kan weer bellen en gebeld worden. Oorzaak?? Zeg het maar.



Helaas, wederom weer de melding.

Simyo, graag een oplossing.
Telefoon uit en na uurtje weer aangezet. Kan weer bellen en gebeld worden. Oorzaak?? Zeg het maar.



Helaas, wederom weer de melding.

Simyo, graag een oplossing.




Geconstateerd dat de telefoon niet automatisch zoekt naar het netwerk. Bij handmatig zoeken krijg je verbinding. Als de telefoon uit is geweest en weer aan wordt gezet moet ik weer handmatig zoeken.
Hoi ptw,



Wat vervelend dat je telefoon aangeeft dat je niet aan bent gesloten bij het netwerk. Zoals je hier aangeeft, werkt de simkaart wel als je 'm opnieuw opstart, dus met de activering is er niets mis gegaan en staat je simkaart wel vrij voor verbinding op het netwerk. Ik denk dat het inderdaad komt doordat je telefoon niet automatisch zoekt naar een netwerk. Heb je dit ook na het opnieuw plaatsen van de simkaart en het switchen van 'Handmatige netwerkselectie' naar 'Automatische netwerkselectie'?



Daarnaast is het verstandig om te checken of je telefoon wel de laatste update binnen heeft gehaald. Dit gebeurt soms niet automatisch bij nieuwe telefoons. Kun je dat controleren 🙂?



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



Opnieuw simkaart geplaatst na 1/2 uur.

Keuze automatisch netwerkselectie geen effect. Alleen melding 'geregistreerd op netwerk' maar niet aangemeld.

Alleen handmatige netwerkselectie werkt.

De telefoon heeft al eerder de laatste update automatisch binnengehaald.



Groetjes,

Peter
Hoi Ptw,



Wat jammer dat het geen effect heeft! Zou je voor mij nog wat willen testen? Wat gebeurt er als je jouw simkaart in een andere telefoon test en andersom? Dus een andere simkaart in jouw telefoon? Uit jouw bericht haal ik op dit moment dat het aan jouw telefoon ligt. Met deze test kunnen we daar achter komen. Alvast bedankt!



Groetjes,

Angela
Simkaart in m'n oude (gewone) telefoon getest en contact met netwerk zonder problemen. Ik heb geen andere simkaart om in de nieuwe telefoon te testen. Ik neem nu aan dat het aan de telefoon ligt. Inmiddels contact gezocht met de leverancier. De komende week zal ik teruggebeld worden door een techneut.



Groetjes,

Peter
Hoi ptw,



Je kunt inderdaad gerust zeggen dat het iets met de telefoon is inderdaad. Zou je ons op de hoogte willen houden? We zijn erg benieuwd wat hier voor kan zorgen 🙂.



Groetjes. Tiury
Vorige week maandag teruggebeld door de leverancier.

Ik maak alleen gebruik van telefonie en (nog) niet van mobiele gegevens. Dataverbinding via lokale wifi netwerken.

Aangegeven om in dit geval alleen 2G in te stellen.

Afgelopen week geen problemen ondervonden met automatisch aanmelden.

Schijnbaar verslikt de telefoon zich in automatische netwerkmodus als je mobiele gegevens hebt uitgeschakeld.
Hoi ptw,



Wat goed dat je de reden bovenwater is! Dit zou ik me alleen kunnen bedenken op het moment als ik je telefoon in handen zijn hebben. Complimenten voor de leverancier van je telefoon 😃!



Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag weer terug op het Simyo forum.



Groetjes, Tiury

Reageer