Skip to main content

.

5 oktober overgegaan naar Simyo, sinds die tijd niet kunnen bellen. Allerlei tips van forum geprobeerd, geen resultaat. Wat doe ik/gaat er fout?
Na 13 dagen aan de bel trekken, je bent een geduldig persoon :D



Kun je aangeven wat je wel of niet hoort / wel of niet ziet op je telefoon?
Beste Ray,

Niet geduldig... wel in het buitenland...

Bellen (uit/ontvangen) gaat niet en internetgebruik alleen thuis of daar waar ik op een wifi netwerk kan inloggen. Ga er van uit dat iets met overschakelen fout is gegaan.
Hoi nonbeller,



Wat vervelend dat je al zo'n tijd onbereikbaar bent! Ik heb je simkaart meteen opnieuw geactiveerd op het netwerk. Ik wil je daarom vragen om je telefoon uit te zetten en voor 15 minuten je simkaart uit je telefoon te halen. Na die 15 minuten zou je aansluiting het helemaal moeten doen.



Werkt dit niet, check dan of je handmatig een netwerk kunt selecteren met je telefoon. Wil je dat doen?



Groetjes, Tiury
Beste Tiury,

Sim kaart eruit, weer er in.. geen oplossing. Handmatig netwerk KPN gekozen, dat geeft wel resultaat. Hopelijk blijvend (en in buitenland, woon in grensgebied Belgiƫ).

Bedankt!
Hoi nonbeller,



Ah, als je op een grensgebied met Belgiƫ woont, dan hebben de netwerken vaak last van 'interference'. De signalen van het Nederlandse en Belgische netwerk zitten elkaar dan in de weg en blokkeren elkaar dan uit.



Je telefoon vastzetten op het KPN netwerk voorkomt dat hij telkens blijft zoeken naar een netwerk en heb je als het goed is de maximale signaalsterkte 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer