Skip to main content
Zomaar uit het niets, veranderd de operatornaam van "KPN" naar "Simyo".

Daarna kan ik opeens niet meer bellen/sms-en.

Bij bellen de melding krijg ik de melding "Niet aangemeld bij Netwerk" 

Hoe komt het toch steeds dat deze melding "Niet aangemeld bij Netwerk" optreedt?



Ik heb niks veranderd dus iemand zit bij Simyo aan de instellingen te prutsen, waarom?

Het wordt zo echt onbetrouwbaar. 



Meldt me maar weer opnieuw aan en verklaar meteen hoe dit ontstaat, dan kunnen we het wellicht voorkomen.
Via de Mail, bericht ontvangen.



Jullie hebben me opnieuw aangemeld, en de accu moest er 15min. uit en daarna de phone weer opnieuw opstarten.



Resultaat (na 30min.):

Nog steeds dezelfde melding als ik wil bellen, namelijk "Niet aangemeld bij Netwerk"



Wat een flutzooi zeg, ik zie ook nog steeds dat de operatornaam staat op "Simyo" i.p.v. het gebruikelijke "KPN" 

Hoe kan zoiets opeens veranderen!
Ik heb mijn simkaart in een Nokia N95 gestopt en ik kan er daar ook niet mee bellen, daar krijg ik als melding (offline).



Dus het ligt toch echt aan de instellingen bij Simyo en/of mijn Simkaart.



Als ik in mijn Samsung S3 (mijn normale toestel) handmatig voor een Operator kiest, dan kan ik kiezen uit 3 stuks, namelijk:

NL KPN, Vodafone en T-Mobile, let wel Simyo staat er natuurlijk niet tussen!



Ik kies dan voor NL KPN, maar bij bellen krijg ik weer “Niet aangemeld bij Netwerk”en op mijn scherm staat dan als operator “Simyo”.

Normaliter krijg ik “NL KPN” als operator en dan kan ik wqel bellen!!!



Dit probleem heb ik ook eerder gehad, exact hetzelfde.

Denk toch dat het iets te maken heeft met het wisselen van de Operatornaam, “NL-KPN” en “Simyo”



In feite komt het hier op neer:

Sinds ik als operatornaam “Simyo” op mijn scherm ziet staan (die dus niet voorkomt op mijn Simkaart), krijg ik bij bellen “Niet aangemeld bij Netwerk”
Inderdaad heel vreemd!

Want op mijn iPhone 6 staat nog steeds "KPN NL" als operator naam, terwijl bij jouw dit opeens uit het niets veranderd in Simyo.

Het ziet er naar uit, dat er een wijzinging op jouw simkaart is gedaan, wat in de meeste gevallen automatisch via het netwerk gebeurd, zoals ook een update wordt gedaan op het moment dat je jouw simkaart aanmeld op het netwerk (nadat jouw smartphone na een nacht is uit geweest).

Alleen heeft dit bij jouw een defect/storing op je simkaart veroorzaakt.

Door dit defect/storing kan jouw simkaart zich niet meer aanmelden op het KPN netwerk, ook niet na een reset vanuit Simyo.

Ik denk dat er iemand van de netwerkspecialisten van KPN ernaar moeten kijken (in opdracht vanuit Simyo uiteraard), om te zien of er daadwerkelijk een defect de grondslag ligt aan dit probleem, zo ja, dan zou je dus een vervangende simkaart van Simyo moeten krijgen.



Mijn gevoel zegt, dat jouw simkaart een defect heeft die met een reset vanuit Simyo niet te verhelpen is.

Al hoop ik voor jouw dat dit niet zo is, want anders moet je weer wachten op de vervangende simkaart.



Hoop dat dit probleem snel voor jouw wordt opgelost!
Het vreemde is, is dat dit al de 2e keer wordt.



Toen hadden ze me ook opnieuw aangemeld en deed hij het weer.

Maar echt een oorzaak van het probleem is nooit gegeven.



Hoop ook dat dit probleem snel wordt opgelost, want zo schiet het niet op.
Graag een oplossing voor mijn probleem, want het probleem ligt bij Simyo.



Ik heb hier aan mijn kant alles gedaan wat mogelijk is.

Ik krijg nog steeds bij bellen "Niet aangemeld bij Netwerk"



Misschien een andere Simkaart?
Zou toch wel leuk zijn en een keertje tijd worden als dit probleem wordt opgelost !
Hoi JBNL,



Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je topic verplaatst naar het subforum Bellen.



Wat jammer dat je niet te spreken bent over onze service.

In dit topic heb ik al een reactie gegeven op je vragen.

Ook wil ik je vragen om een probleem of vraag één keer op het forum te plaatsen. We reageren op alle vragen die hier gesteld worden. Meerdere topics openen maakt het forum onoverzichtelijk.



MichD, dank je voor je assistentie!

Reageer