Heb al een hele tijd last van het volgende probleem. Zo nu en dan - lees 1 á 2 keer per week - zie ik op m'n telefoon dat het geen connectie meer heeft met het netwerk. De enigste optie is telefoon rebooten of in flightmode en weer terug.
Ook komt het zeer regelmatig voor - ongeveer 1 op de 3 - dat inkomende oproepen niet goed gaan. Mijn telefoon gaat niet over, maar meestel pas 30 tot 45 minuten later krijg ik een SMS dat ik 1 of meerdere oproepen heb gemist.
Eerst dacht ik dat het aan hollandsnieuwe lag, gezien de problemen pas begonnen toen ik bij hun klant was geworden. Gezien hun op het Vodafone netwerk zaten, en ik hiermee zeer slecht bereik thuis hebt (als ZZP-er niet handig) ben ik direct na het jaarabonnement overgestapt naar Simyo.
Gelukkig had ik weer goed bereik op het KPN netwerk, maar helaas had ik nog steeds last van voorgenoemde problemen.
Mijn conclussie was dus dat het aan mijn telefoon zal liggen (Samsung S3), gezien die al enkele andere kleine mankementen had gehad.
Nu heb ik echter al een hele tijd de Samsung S5, echter zijn de problemen nog steeds aanwezig.
Alle variabelen waar het probleem zou kunnen zitten heb ik dus inmiddels opgelost door over te stappen en een nieuw toestel te gebruiken, maar helaas.
Weet iemand nog tips om toch van dit irritante probleem af te komen?
Alvast dank!
Bladzijde 1 / 1
Hoi Polderdjk,
Zowel andere provider (nu de beste) als een S5 (ook goede keukze 😉 Â is wel frappant dat het euvel zich nog voordoet.
Misschien is het het gebied waar je woont, of heb je dit ook op andere plaatsen?
Zowel andere provider (nu de beste) als een S5 (ook goede keukze 😉 Â is wel frappant dat het euvel zich nog voordoet.
Misschien is het het gebied waar je woont, of heb je dit ook op andere plaatsen?
Beste Martijn,
Dank voor je antwoord. Nee helaas is het ook gebied-onafhankelijk.
Wat ik wel raar vind - en mogelijk nog een goede aanvulling op voorstaande - is dat de problemen begonnen na overstop op hollandsnieuwe.
Eigenlijk na nummerportering konden een hoop mensen me niet meer bereiken (tot weken na portering) en kregen de melding dat het telefoonnummer niet bestond of iets soortgelijks.
En daarna zijn de problemen eigenlijk niet meer weggeweest. Gelukkig kon op een gegeven moment me iedereen wel weer bereiken, maar dus regelmatig dat mijn telefoon niet overgaat.
Het lijkt dus toch iets centraler te liggen.
Zover ik weet schijnt er een centrale database te zijn waar alle 06-nummers en IMEI-codes worden geregistreerd om verkeer de juiste kant op te wijzen. Mogelijk is er een mod of medewerker die toegang heeft en kan nazoeken of mijn nummer wel goed is geregistreerd (en niet bijvoorbeeld nog een verwijzing naar een oude SIM of iets?).
Dank voor je antwoord. Nee helaas is het ook gebied-onafhankelijk.
Wat ik wel raar vind - en mogelijk nog een goede aanvulling op voorstaande - is dat de problemen begonnen na overstop op hollandsnieuwe.
Eigenlijk na nummerportering konden een hoop mensen me niet meer bereiken (tot weken na portering) en kregen de melding dat het telefoonnummer niet bestond of iets soortgelijks.
En daarna zijn de problemen eigenlijk niet meer weggeweest. Gelukkig kon op een gegeven moment me iedereen wel weer bereiken, maar dus regelmatig dat mijn telefoon niet overgaat.
Het lijkt dus toch iets centraler te liggen.
Zover ik weet schijnt er een centrale database te zijn waar alle 06-nummers en IMEI-codes worden geregistreerd om verkeer de juiste kant op te wijzen. Mogelijk is er een mod of medewerker die toegang heeft en kan nazoeken of mijn nummer wel goed is geregistreerd (en niet bijvoorbeeld nog een verwijzing naar een oude SIM of iets?).
Hoi Polderdijk,
Wat een vervelend situatie zeg, dat je zo vaak onbereikbaar lijkt en dat het aanschaffen van je nieuwe telefoon het probleem nog niet heeft opgelost. Als ik de constateringen zo lees, dacht ik ook in eerste instantie aan een telefoonprobleem.
Ik wil graag eerst even wat dingen uitsluiten, daarom heb ik je simkaart zojuist opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om dit te voltooien, dien je je telefoon uit te schakelen en voor 15 minuten je simkaart uit je telefoon te halen. Na 15 minuten start je de telefoon opnieuw op en bel je naar ##002#. Hiermee schakel je eventuele doorschakelingen uit op je aansluiting, die voor de onbereikbaarheid kunnen zorgen.
Wat ikzelf heb meegemaakt in mijn telefoon, is dat ik soms onbereikbaar was of dat de netwerkverbinding wegviel omdat mijn telefoon op handmatige netwerkselectie stond. Je kunt dit uitzetten door te gaan naar 'instellingen' > 'Netwerkverbindingen' > 'Meer netwerken' > 'Mobiele netwerken' > 'Netwerkoperators'. Zodra je op netwerkoperators klikt, zoekt je telefoon automatisch naar beschikbare netwerken. Hierna krijg je de optie om handmatig of automatisch te selecteren. Hier selecteer je automatisch.
Mocht dit niet hebben geholpen, kan ik contact voor je opnemen met de KPN netwerkspecialisten. Die willen graag antwoord hebben op de volgende vragen:
Wat voor foutmelding krijgen de mensen die je proberen te bellen?
Kun je 4 tijdstippen noteren waarbij je onbereikbaar bent?
Kun je de tijdstippen en locatie noteren waarbij je telefoon zijn netwerkverbinding verliest?
Ik hoor graag van je of het bovenstaande heeft geholpen. Of in het geval dat het niet heeft geholpen, antwoorden op de vragen voor de netwerkspecialisten.
Wat een vervelend situatie zeg, dat je zo vaak onbereikbaar lijkt en dat het aanschaffen van je nieuwe telefoon het probleem nog niet heeft opgelost. Als ik de constateringen zo lees, dacht ik ook in eerste instantie aan een telefoonprobleem.
Ik wil graag eerst even wat dingen uitsluiten, daarom heb ik je simkaart zojuist opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om dit te voltooien, dien je je telefoon uit te schakelen en voor 15 minuten je simkaart uit je telefoon te halen. Na 15 minuten start je de telefoon opnieuw op en bel je naar ##002#. Hiermee schakel je eventuele doorschakelingen uit op je aansluiting, die voor de onbereikbaarheid kunnen zorgen.
Wat ikzelf heb meegemaakt in mijn telefoon, is dat ik soms onbereikbaar was of dat de netwerkverbinding wegviel omdat mijn telefoon op handmatige netwerkselectie stond. Je kunt dit uitzetten door te gaan naar 'instellingen' > 'Netwerkverbindingen' > 'Meer netwerken' > 'Mobiele netwerken' > 'Netwerkoperators'. Zodra je op netwerkoperators klikt, zoekt je telefoon automatisch naar beschikbare netwerken. Hierna krijg je de optie om handmatig of automatisch te selecteren. Hier selecteer je automatisch.
Mocht dit niet hebben geholpen, kan ik contact voor je opnemen met de KPN netwerkspecialisten. Die willen graag antwoord hebben op de volgende vragen:
Wat voor foutmelding krijgen de mensen die je proberen te bellen?
Kun je 4 tijdstippen noteren waarbij je onbereikbaar bent?
Kun je de tijdstippen en locatie noteren waarbij je telefoon zijn netwerkverbinding verliest?
Ik hoor graag van je of het bovenstaande heeft geholpen. Of in het geval dat het niet heeft geholpen, antwoorden op de vragen voor de netwerkspecialisten.
Beste Tiury,
Hartelijk dank voor de hulp zover!
M'n SIM-kaart ligt nu uit m'n toestel, dus over een kwartier zal ik de adviesen opvolgen.
Mocht dit en de settings nalopen geen afdoende resultaat opleveren, dan zal ik de komen de dagen/weken diverse tijdstippen en meldingen noteren zodat we met een goed overzicht dit probleem verder kunnen analyzeren.
Maar hopelijk is dat niet nodig 🙂
Hartelijk dank voor de hulp zover!
M'n SIM-kaart ligt nu uit m'n toestel, dus over een kwartier zal ik de adviesen opvolgen.
Mocht dit en de settings nalopen geen afdoende resultaat opleveren, dan zal ik de komen de dagen/weken diverse tijdstippen en meldingen noteren zodat we met een goed overzicht dit probleem verder kunnen analyzeren.
Maar hopelijk is dat niet nodig 🙂
Hoi Polderdijk,
Bedankt voor je snelle reactie 🙂 Heb je al het idee dat het verschil maakt?
Bedankt voor je snelle reactie 🙂 Heb je al het idee dat het verschil maakt?
Beste Tiury,
Ik kan op dit moment nog niks aangeven.
Soms had ik het probleem een paar keer per dag, soms dagen tot heel soms weken geen problemen. Dit ligt er natuurlijk ook net aan hoe vaak ik wordt gebeld.
De komende tijd hou ik alles in de gaten, en kom ik hier nog op terug.
Alvast dank zover!
Ik kan op dit moment nog niks aangeven.
Soms had ik het probleem een paar keer per dag, soms dagen tot heel soms weken geen problemen. Dit ligt er natuurlijk ook net aan hoe vaak ik wordt gebeld.
De komende tijd hou ik alles in de gaten, en kom ik hier nog op terug.
Alvast dank zover!
Hoi Polderdijk,
Helemaal goed, dan wacht ik het ook even af 😉! Ik verwacht dat alles goed staat nu en dat je geen problemen meer ondervindt!
Helemaal goed, dan wacht ik het ook even af 😉! Ik verwacht dat alles goed staat nu en dat je geen problemen meer ondervindt!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.