Skip to main content
Ik heb sinds vanmorgen een opmerkelijk probleem: mobiele telefoonnummers kan ik (vaak) niet bellen. Ik krijg dan geen toon te horen. Vaste nummers lukken tot nu toe wel.



Ik weet nu niet of dit aan simyo, kpn, of de telefoon (of mijzelf 😉 ) ligt. Zijn hier meer ervaringen mee, is er een storing?
Hoi fvanoostrom, welkom op het Simyo forum!



In je gegevens zie ik dat je hierover ook contact hebt gehad via de mail en dat het probleem even opgelost leek.

Wanneer je je telefoon opnieuw opstart helpt het even, maar daarna is het weer

Ik krijg wanneer ik een nummer 'draai' geen toon te horen, en na een aantal seconden annuleert mijn telefoon de verbinding.


(heb ik even uit je mail gehaald)

Wanneer dit probleem eventjes opgelost lijkt als je je telefoon opnieuw opstart, lijkt het haast aan je telefoon te liggen...

Kun je ons laten weten wat er gebeurt als je je simkaart eens in een andere telefoon probeert? Als het dan niet meer gebeurt, kunnen we er van uit gaan dat de oorzaak in je telefoon te vinden is. Als het dan nóg steeds zo is, dan zal het aan je simkaart kunnen liggen.



Laat je het ons weten?
Bedankt voor het antwoord.

Ik zal het uitproberen wanneer ik er weer last van heb. Helaas lijkt het erg onvoorspelbaar wanneer ik er last van heb. Momenteel weer niet.
Houd ons op de hoogte, fvanoostrom!
Het probleem doet zich nog steeds en steeds vaker voor. SMS'jes die in mijn outbox blijven staan, geen connectie met netwerk, niet kunnen bellen (zowel vast als mobiel). Pas na vele pogingen lukt het me soms. Maar meestal dus niet!



Ik heb het nog niet kunnen proberen met een andere telefoon, zal ik binnenkort nog proberen.
Hoi fvanoostrom,



Erg vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet en zelfs erger lijkt te worden. Ik heb voor de zekerheid je simkaart een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan doet, meldt je simkaart opnieuw aan bij het KPN netwerk en is de reset van kracht.



Wat je ook echt even moet testen is de simkaart in een andere telefoon. Wij kunnen je daarna beter helpen, omdat we dan weten waar het probleem precies zit. Als de simkaart wel goed werkt in een andere telefoon, dan is er iets mis met je eigen telefoon en kun je het beste contact opnemen met de fabrikant van je telefoon. Als de simkaart ook vreemd doet in een andere telefoon, kun je op Mijn Simyo voor € 5,- een vervangende simkaart aanvragen.



Laat je weten wat hier uitkomt?
Het lijkt aan de telefoon te liggen, in een andere telefoon lijkt de simkaart tot nu toe wel goed te functioneren.



Maar ik zal binnenkort waarschijnlijk toch een andere simkaart nodig hebben omdat telefoons voortaan micro/nano-simkaarten nodig hebben. Is het al mogelijk deze te bestellen (zodat die al binnen is) en pas over een aantal weken te activeren?
Hoi fvanoostrom,



Ja hoor, dat is geen enkel probleem! 🙂



Via Mijn Simyo > Mijn instellingen & simkaart kan je een Vervangende simkaart bestellen en aangeven welk formaat je nodig hebt.

Vervolgens heb je twee maanden de tijd om de simkaart te activeren via Mijn Simyo.

Reageer