Skip to main content

.

Ik heb een vraag over het bellen. Ik heb een aantal keren met een nummer gebeld, deze was steeds in gesprek. Er klinkt dan een vrouwen stem, die vertelt dat dit nummer in gesprek is.

Begrijp ik goed, dat dit je dan toch een belminuut kost?
Niemand van Simyo huer?
Er klinkt dan een vrouwen stem, die vertelt dat dit nummer in gesprek is.





Wat is er mis met het ouderwetse tuu tuu?



Mij lijkt het dat je inderdaad een belminuut kwijt bent. Er is immers een connectie gemaakt.

Kijk het anders voor de zekerheid even na bij 'verbruik' in je Mijn Simyo. Dan heb je een antwoord.
Belachelijk! Vroeger kreeg je een in-gesprek toon, nu kost het je een belminuut.

Ik weet niet of dit bij alle providers zo is, maar anders ga ik hard twijfelen of ik wel bij Simyo blijf.
Belachelijk! Vroeger kreeg je een in-gesprek toon, nu kost het je een belminuut.

Ik weet niet of dit bij alle providers zo is, maar anders ga ik hard twijfelen of ik wel bij Simyo blijf.





Toevallig heb ik zojuist hetzelfde meegemaakt en ik dacht meteen: "Daar gaat een belminuut.". Dit zijn nou van die dingen, die ik 'fratsen' noem.

Andere aanbieders zijn er ook niet wars van, helaas.



De kunst is om de aanbieder te kiezen met de minste 'fratsen', waar je echt last van kunt hebben. Ik kan me echter niet herinneren deze 'in-gesprek-frats' in de voorwaarden van Simyo te hebben gelezen. Kan het kloppen, Simyo, dat dit niet in de voorwaarden staat? Het zou meer dan alleen maar netjes zijn als de kosten voor 'in gesprek' opgenomen zijn/worden in de voorwaarden.
Ja, beste Simyo, is hier iemand die antwoord op deze vraag kan geven? Belminuten gaan toch over gesprekken, niet per poging om contact te leggen!
Heb je nu al in je Mijn Simyo gekeken bij verbruik?? Daar kan je zien of dit als een belminuut, dus als 'gesprek', aangegeven is. Dan weet je het vast.
Heb je nu al in je Mijn Simyo gekeken bij verbruik?? Daar kan je zien of dit als een belminuut, dus als 'gesprek', aangegeven is. Dan weet je het vast.



Ja, in mijn lijst staat dit als gesprek. Dus inderdaad een minuut! Helaas is mijn vraag het zeker niet waard om antwoord te geven!
! Helaas is mijn vraag het zeker niet waard om antwoord te geven!

Misschien hebben de mods jouw vraag niet gezien? Is bijna niet bij te houden hier soms. ;)



Ik hoop dat het je ook niet waard is om je abonnement nu op te zeggen. 
! Helaas is mijn vraag het zeker niet waard om antwoord te geven!

Misschien hebben de mods jouw vraag niet gezien? Is bijna niet bij te houden hier soms. ;)



Ik hoop dat het je ook niet waard is om je abonnement nu op te zeggen.



TJa, ik weet niet De Leon. Ik vind het feit dat je lastig contact legt, dat er niet altijd op vragen antwoord wordt gegeven en de vele klachten niet echt een reden om te blijven.

Gelukkig heb ik expres een abonnement gekozen dat ik per maand kan opzeggen.



Maar ik zie het nog een maandje aan en misschien wordt er nog antwoord gegeven.
Helaas vind Simyo het niet interessant. Uiteraard niet, want zo komen ze aan extra inkomsten!
Ik heb het vermoeden dat Simyo hier niets mee te maken heeft.

Lijkt erop dat de eigenaar van het nummer dat je belt er een bandje op heeft gezet met die vrouwenstem!
Nou, dat denk ik niet. Ik hoor dit soort bandjes vaker en heb begrepen dat dit in plaats is gekomen van het tuut-tuut signaal. Er zouden echter geen kosten aan verbonden zijn. Maar hier blijkt dus dat het wel het geval is. Helaas geeft Simyo geen respons.
Ik heb zojuist bij de consumentenbond opgezocht hoe het zit met de in-gesprek-mevrouw. Volgens hen berekent Simyo geen kosten wanneer deze mevrouw het in-gesprek signaal geeft.

Simyo, hoe zit het nu? Wees eens sportief en geef me aub antwoord.
Ik stop met jou jokgeval...

Heb geen zin meer in dit gezeur.
Deze instelling ligt niet aan de provider.



Wat er gebeurt is dat de telefooncentrale (groot of klein) van het gebelde nummer je oproep aanneemt en intern doorzet naar het gekozen nummer. Als dit in gesprek is kom het terug in de centrale en speelt het bandje of krijg je een telefoniste. Dit kan zo,zowel voor vast als mobiel, worden ingeregeld. Tegenwoordig met "het nieuwe werken" komen veel gesprekken in "de cloud" terecht.en worden op deze ,manier behandeld. Kan ook zijn voordelen hebben overigens. Stel dat je gekozen nummer in het buitenland zit, dan is de doorschakleing in deze oplossing (incl., de kosten) vaak voor de ontvanger.



F-LIC
Ik heb zojuist bij de consumentenbond opgezocht hoe het zit met de in-gesprek-mevrouw. Volgens hen berekent Simyo geen kosten wanneer deze mevrouw het in-gesprek signaal geeft.

Simyo, hoe zit het nu? Wees eens sportief en geef me aub antwoord.




Hoi Jok123,



Om je beter van dienst te kunnen zijn verneem ik graag de datum, tijdstip en telefoonnummer waar je naar hebt gebeld en je dit bandje te horen krijgt. Op het moment dat er verbinding is geweest dan worden hier belminuten voor in rekening gebracht.



@ De rest bedankt voor je reacties.
Natascha, bedankt voor je reactie.

Ik kan niet (meer) op mijn verbruik van december kijken, dus ik moest het terugzoeken op mijn mobiel.

Het gaat om 20 december, in de middag, om 14:57, 15:06, en om 16:07.

Het telefoonnummer dat ik probeerde te bereiken, begint met 06-5439. De rest zeg ik liever niet, maar vind je op mijn verbruik/rekeing.



Alvast bedankt.
@koorelle, dan blijf je toch lekker weg van wat jij gezeur noemt!
Hoi Jok123,



Zojuist heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. De melding 'Dit telefoonnummer is in gesprek' wordt gezien als gesprek, aangezien er verbinding heeft plaatsgevonden.
Hoi Jok123,



Zojuist heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. De melding 'Dit telefoonnummer is in gesprek' wordt gezien als gesprek, aangezien er verbinding heeft plaatsgevonden.





Hallo Esma,



Hiermee bevestig je toch alleen maar onze constatering. Dat is toch geen oplossing?



Er is toch geen verbinding als iemand niet bereikbaar is?

Als jij de melding "dit telefoonummer is in gesrpek" een verbinding noemt, dan is dat een frats om geld binnen te harken. Zolang de andere partij zijn telefoon niet opneemt, of zijn voicemail niet ter beschikking komt is er mijns inziens geen verbinding.



Groet, Freshm
Ja, dit vind ik wel apart, Simyo. Geen verbinding en toch elke keer een minuut van mijn beltegoed weg. Ik bel veel, heb ook een vrij hoge bundel, en het gebeurt me regelmatig dat ik een in gesprek bandje krijg.

Dat zou me dan elke keer een belminuut kosten? Tel uit je winst!
Hoi FreshM en Jok123,



Technisch gezien vindt er een verbinding met het telefoonnummer plaats. Anders is het niet mogelijk om te achterhalen of het telefoonnummer in gesprek is. Als er geen verbinding met het nummer is, kan het netwerk ook niet achterhalen of het nummer in gesprek is. Er vindt dus technisch gezien verbinding plaats met het telefoonnummer.



Groetjes,



Alex
Alex, bedankt voor je reactie.

Jammer dat Simyo hierin volhardt, mede omdat andere providers dat niet doen.

Maar goed, dat zal de prijs van goedkope abonnementen zijn.

Reageer