Skip to main content
Hallo,







Ik heb het volgende probleem wilde MMS bericht (met foto) versturen maar dat ging niet, kon geen netwerkverbinding krijgen was de melding



Heb een oplossing gevraagd via de mail kreeg die maar nu krijg ik ook geen goede verbinding met internet, wel tekst bv bij NU.nl, maar geen foto's



Ook kan ik niet op andere internetsites komen, alds ik de instellingen invoer die ik gekregen heb werkt het ook niet.



Ik heb een HTC Wildfire







Graag hoor/zie ik de juiste instellingen, want telefonisch zijn jullie niet bereikbaar.







Bedankt alvast Groet Freek
Beste Freek,



Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internet/MMS-instellingen je nu hebt ingevoerd in het toestel.



Alvast bedankt!



Groetjes,



Manisha
Hallo Manisha

Ik heb het volgende Bij namen en toegangspunten APN,s

Naam : Mobiel Internet (deze ook

aangevinkt)

APN : internet

Proxy, Poort, : niet ingesteld

Gebruikersnaam: kpn

Wachtwoord: ****

Server, MMSC, MMS-proxy, MMS poort :

niet ingesteld

Mms-protocol: WAP 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatie type PAP

APN-type: default

Verder heb ik ook KPN MMS maar deze staat niet aangevinkt.

Het internet doet het inmiddels weer, maar een berichtje met een foto

versturen niet, wel via de mail.

Ik hoop dat je me kan helpen, groeten:
Beste Freek,



Wij raden je aan om de MMS instellingen handmatig in te voeren.Toestellen die niet automatisch de juiste instellingen ontvangen, kunnen handmatig worden ingesteld. Waar de instellingen moeten worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.



Handmatige instellingen MMS:

Naam invoerveld in het toestel: Handmatig invoeren

Profiel Naam (Naam Proxy) SIMYO MMS

Homepage (URL, startpagina) http://mp.mobiel.kpn/mmsc

IP-adres 10.10.100.20

Dragergegevens GPRS

Gebruikersnaam Niets invoeren

Password Niets invoeren

GPRS-toegangspunt / APN portalmmm.nl

Beveiliging (security option) Niet beveiligd

Sessie modus (connection mode) When needed

Poortnummer 9201 of 5080 *

* Poortnummer is afhankelijk van type browser. Poortnummer 5080 komt vaak voor bij Nokia toestellen.



Graag vernemen we of het probleem hiermee is opgelost.



Groetjes,



Manisha
Ik probeer op mijn eenvoudige nokia een MMS bericht te versturen maar dat wil niet lukken

Het online activeren van de MMS service zou mij 4 sms sturen maar die komen niet binnen.

Wat doe ik verkeerd?

Hoop dat jullie me kunnen helpen
Beste Renee,



Via de onderstaande link kan je de instellingen opvragen:



https://mobielbeheer.kpn.com/portal/auth/portal/ScaPortalNoLogo?theme=scatheme_nologo&lang=nl



Groetjes,



Arie
TOP het heeft gewerkt en mijn eerste MMS eindelijk kunnen versturen. bedankt!
Beste ReneeOos,



Blij te horen dat het gelukt is met het instellen voor het versturen van een MMS.

Reageer