Skip to main content

.

Ik heb al een tijdje een Simyo abonnement, maar ik merk de laatste tijd dat mijn bereik in huis minimaal is. Ik kan eigenlijk totaal niet bellen in huis. Als ik wil bellen moet ik de tuin in lopen en zelfs dan is het bereik minimaal.

Mijn telefoon geeft ook maar 1 bolletje aan, soms 2 en soms ook "geen service".



Is hier iets aan te doen?
Hoi MiekeHissink,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit bij ons komt aangeven. Het is natuurlijk niet fijn dat het bereik binnenshuis niet optimaal is.



Je geeft aan in je bericht dat je dit merkt sinds de laatste tijd. Kun je aangeven of je deze problemen hiervoor ook al had en of dit dus erger is geworden óf dat deze problemen ineens ontstaan zijn. Mocht het laatste het geval zijn, sinds wanneer heb je hier dan ongeveer last van?



Je kunt in jouw telefoon het netwerk vastzetten op 2G of 3G. Kun je eens testen of het 2G netwerk beter werkt binnenshuis? Je kunt ook even alleen het 3G netwerk selecteren in jouw telefoon. Wie weet werkt dat juist wel beter. Ik hoor graag van je of dit gelukt is.



Daarnaast wil ik graag weten of je hier alleen bij jou thuis last van hebt of op meerdere locaties. Zijn er toevallig nog andere mensen die van het KPN Netwerk gebruik maken en dezelfde problemen ondervinden bij jou thuis? Het zijn even een aantal vragen. Met deze informatie kan ik de netwerkspecialist van KPN bellen. Zij kunnen op hun beurt het een en ander voor je nagaan 🙂 Ik zie jouw bericht graag tegemoet.



Groetjes,

Angela
Beste Angela,



Dank voor je reactie.



Ik heb altijd al wel wat problemen gehad met bellen in mijn huis. Ik woon in een appartementencomplex, veel beton en elektriciteitsdraden, dus ook wel begrijpelijk. Alleen eerder kon ik, wanneer ik bij het raam ging staan, nog wel redelijk bellen.

Het is de laatste tijd alleen veel erger geworden, ik kan nu nergens in huis nog normaal bellen. Dat zal nu een maand of twee/drie zijn, denk ik.



Er is geen verschil met 2G of 3G.



Het probleem is alleen bij mij thuis, buitenshuis heb ik prima bereik.

Een vriend van me die bij KPN zelf zit kon nog wel redelijk bellen in mijn huis. Ik kan me voorstellen dat hij een beter bereik heeft, omdat hij daadwerkelijk klant is bij KPN en ik niet. Maar dat is een aanname, geen idee of het zo werkt.



Ik hoop dat je hiermee verder kunt en ik hoor weer graag van je.



groetjes Mieke
Hoi MiekeHissink,



Bedankt voor je heldere uitleg 🙂. Het is wel een opmerkelijke constatering dat die vriend van je met KPN wel beter bereik zou hebben in jouw huis. Dit hoort namelijk geen verschil te geven. Simyo heeft namelijk evenveel rechten op het KPN netwerk als hun eigen klanten. Dit is denk ik dan afhankelijk van de telefoon. Is het misschien mogelijk dat jij de simkaart in een andere telefoon test? Dit is ook een vraag die ze gegarandeerd gaan stellen bij KPN 😉.



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Excuses voor mijn late reactie, ik was even een paar dagen weg.



Ik heb getest of het uitmaakt welke telefoon ik gebruik, maar dit heeft geen invloed op het bereik.



groetjes Mieke
Hoi MiekeHissink,



Naar aanleiding van wat je aangeeft heb ik contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN.

Deze geeft aan dat jij op je huisadres doorgaans verbinding zal hebben met de antenne die staat aan de Pikeursbaan. Omdat je al in een binnenstad woont met veel gebouwen en de Pikeursbaan zo'n 500 meter afstand heeft van je huis is de dekking inderdaad niet echt heel sterk. Wat je zelf ook al aan hebt gegeven.



Er zijn geen meldingen van wijzigingen in de antenne bekend en vooralsnog functioneert het zoals hij altijd al heeft gedaan.

Vanwege de afstand en het hoogte verschil (antenne staat op 22mtr) is er vrij weinig voor nodig om het nog minder te maken dan het al is. Een metalen luxaflex of raamfolie zou bijvoorbeeld al 'de druppel' kunnen zijn.

Ook nieuwbouw tussen je huis en de antenne heeft invloed. Helaas kan ik het niet mooier maken dan het op dit moment is.



Heb ik dit duidelijk uitgelegd voor je?
Hoi Ernst,



Dank voor je reactie en uitleg. Ik begrijp het probleem, maar ben er helaas niet meer geholpen. Jammer, maar helaas.



groet Mieke
Hoi MiekeHissink,



Helaas ben je er inderdaad niet mee geholpen :(

Als je wilt kan ik je een vragenformulier toesturen om een netwerksignalering aan te geven. Er kan dan wellicht onderzoek gedaan worden naar een mogelijke oorzaak waarom het bereik de laatste tijd minder is geworden.
Hoi Ernst,



Je geeft in je vorige bericht al redelijk aan wat de oorzaken kunnen zijn en dat een stoorzender, dmv luxaflex of folie, al de druppel kunnen zijn.



Heeft zo'n formulier dan nog zin?



groetjes


Heeft zo'n formulier dan nog zin?


Dat kan het zeker wel hebben, MiekeHissink.

Stel dat er geen nieuwe luxaflex hangt bijvoorbeeld?
kom maar op dan!
Hoi MiekeHissink,



Als het goed is 'm heb je het netwerkformulier in je inbox 🙂. Graag zoveel mogelijk vragen beantwoorden, dan mogen wij 'm doorsturen naar KPN. Laat je me weten als je 'm terug hebt gestuurd?



Groetjes, Tiury

Reageer