Skip to main content
Ik merk sinds een paar weken dat ik op momenten onbereikbaar ben en ook niemand kan bellen. Ik heb wel gewoon bereik volgens het icoon bovenin het scherm (vier streepjes), maar als ik wil bellen dan krijg ik de melding: niet aangemeld bij netwerk. Anderen kunnen mij ook niet bereiken.

Ik vind dit erg vervelend want zo kan ik een tijd lang onbereikbaar zijn, zonder dat ik dit zelf merk.

Wanneer ik mijn telefoon (een samsung galaxy s3 mini) herstart, lijkt het probleem verholpen te zijn. Maar tijdelijk dus..

Tot nu toe heb ik het probleem in de afgelopen weken twee keer opgemerkt. Beide keren was ik thuis in Utrecht, waar al woon sinds ik bij simyo geabboneerd ben en normaal gesproken prima bereik heb.

Hoe kan ik dit probleem definitief oplossen?
Hoi KarinH, welkom op het Simyo forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Bellen. Andere forumgebruikers met een soortgelijke vraag kunnen je topic zo sneller vinden.



Ik begrijp dat het vervelend is als je niet te bereiken bent. Je vertelt dat je op je telefoon wel verbinding ziet staan.



Je simkaart heb ik in eerste instantie gereset. Wil je hiervoor je telefoon uit- en aanzetten? Je simkaart kan zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk. Selecteer je daarbij ook in je telefoon handmatig het KPN netwerk?



Ook is het nodig dat je je smartphone regelmatig uit en weer aanzet. Doe je dit niet echt, dan kun je dit het beste vaker doen 🙂 Als het nog een keer voordoet, wil je je simkaart dan testen in een andere telefoon?



Daarnaast kunnen we ook een postcode check uitvoeren. De netwerkspecialisten gaan op die manier kijken hoe het bereik is op je postcode :)



Geef je het door?
Bedankt voor de tips, ik ga proberen of het nu beter gaat. Mocht het probleem zich opnieuw voordoen, dan meld ik mij.
Hoi KarinH,



Alvast bedankt dat je ons op de hoogte wil houden! We horen het graag van je 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer