Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Graag uw reactie, bij voorbaat dank.
Dit kun je doen door middel van een kruistest jouw simkaart in een ander toestel en andersom.
Welkom op het Simyo Forum! Wat balen dat je geen goed bereik meer hebt thuis!
Zoals RonH en Ray al aangaven, lijkt het me verstandig eens een kruistest te doen. We kunnen dan namelijk met zekerheid zeggen of het een probleem in het toestel of een probleem met de simkaart.
Laat je ons weten hoe dat is gegaan?
Bedankt voor de hulp R & R!
Groetjes,
Kevin
Ik heb de simkaart inmiddels in een ander toestel geprobeerd, Samsung J3. Daarbij hetzelfde probleem. Lijkt in het begin goed te zijn, maar ontvangst valt weer weg??? Andere simkaart van de vriendin in de Wileyfox, dan gaat de ontvangst goed.
Ik hoor graag evtl. andere mogelijkheden.
Dick
Er zijn in ieder geval geen onderhoudswerkzaamheden in jouw regio. Het lijkt er sterk op dat jouw simkaart zijn beste tijd heeft gehad .
Om wat anders te proberen heb ik je simkaart een reset gegeven, waardoor deze zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Zet je toestel even voor 15 minuten uit en dan aan, en kijk dan of je ontvangst beter is. Ervaar je hierna nog steeds problemen met wegvallend bereik? Laat het me dan even weten. Dan stuur ik een nieuwe simkaart naar je toe! Kijken we even of het probleem daarmee opgelost is.
Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Lu
Dank je wel voor het ressetten van mijn simkaart. Even leek het erop dat de verbinding nu stabiel was, maar helaas deze valt nu weer af en toe weg.
Graag maak ik daarom gebruik van je aanbod om het te proberen met een een nieuwe simkaart.
Hopelijk zal het daarmee opgelost zijn.
Groeten, Dick
Graag gedaan! Ah, jammer dus een reset heeft niet gewerkt. Ik heb meteen een nieuwe simkaart voor je
aangevraagd. Deze valt binnen drie werkdagen op je deurmat . Hopelijk is je bereik stabiel hierna.
Laat het me gerust weten als je verder nog vragen hebt!
Groetjes,
Lu
Tot nu toe lijkt het goed te werken.
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en Lu bedankt voor de snelle actie.
Gr. Dick
Goed om te horen dat alles goed werkt nu! 🙂 Als je toch nog een andere vraag hebt, dan kun je altijd aan de bel trekken.
Groetjes,
Jihane
Ik heb hetzelfde probleem als Dick hierboven. Ik las dat jullie hem gratis een nieuwe simkaart hebben toegestuurd. Graag ontvang ik ook een nieuwe simkaart.
Alvast bedankt!
RicoK, dank voor je reactie. Nee nog geen kruistest gedaan, maar het probleem is dat misschien 80% van de gesprekken wel goed verlopen, maar dat bij sommige gesprekken de verbinding herhaaldelijk wordt verbroken. Dus dan zou ik met die kruistest gedurende 2 of meer weken veel gesprekken moeten voeren om e.e.a. te testen, en dat is lastig.
Ik heb wel mobiel opnieuw opgestart etc., maar het probleem bleef terugkomen.
Hoi Henk,
Welkom op ons forum!
Erg vervelend dat je verbinding af en toe wegvalt! Heb je dat overal of alleen op één plek?
Om na te gaan waar het probleem door wordt veroorzaakt, is het wel belangrijk dat je een kruistest doet. Dan kunnen we namelijk kortsluiten of het probleem wordt veroorzaakt door het toestel, het netwerk of onze simkaart. Dat is mij namelijk nog niet duidelijk
Soms is een reset van je simkaart op ons netwerk ook al voldoende! Dat zal ik in ieder geval gelijk even voor je doen. Een vervangende simkaart kost namelijk € 5,- en misschien is het helemaal niet nodig om je een nieuwe toe te sturen!
Kun jij je toestel uitzetten en over een kwartier weer aanzetten? Laat even weten of dit heeft geholpen
En als de verbinding wordt verbroken, valt je netwerk dan echt helemaal weg of wordt het gesprek alleen gestopt? Wordt het dan gestopt aan jouw kant of aan de kant van de ontvanger? Gebeurt dit zowel met inkomende als uitgaande oproepen? En gebeurt het willekeurig of steeds bij dezelfde telefoonnummers?
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Bas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.