Skip to main content
Mijn (Android) smartphone gaat 6x over voordat deze doorschakelt naar voicemail. Hoe kan ik bij Simyo instellen dat deze bv 12x overgaat voordat er wordt doorgeschakelt?
Hoi TomF, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat onhandig dat je telefoon maar 6 keer over gaat. Helaas kunnen wij dat vanaf deze kan niet aanpassen voor je. Dit zou eventueel wel mogelijk moeten zijn in je telefoon, gezien het feit dat 6 keer overgaan niet de standaard is voor een simkaart. Welke Android smartphone heb je precies? Misschien kan ik voor je uitzoeken hoe je dit doet 🙂.



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Het is een Leagoo Lead7 met Android 4.4.2.

Nu ben ik niet onhandig met de smartphone maar zowel in het operating system als in de telefoon zelf kon ik de instelling mbt het aantal maal overgaan, niet vinden.

Ik hoop dat jij of iemand uit het forum mij uit de brand kan helpen.



Groeten, Tom
Hoi TomF,



Ik ben voor je aan het zoeken geweest, maar dit heeft helaas niet tot resultaat geleid :(

Wanneer een telefoon maar een paar keer overgaat voordat er wordt doorgeschakeld naar de voicemail, betekent dit dat er eigenlijk te veel tijd zit tussen het gebeld worden en het moment dat de telefoon dat omzet in daadwerkelijk overgaan en op kunnen nemen.

Wat je kunt doen is je voicemail uit zetten. Dan blijft je telefoon overgaan totdat er opgenomen of opgehangen wordt.



Is dat misschien een optie voor je?
Hoi Ernst,



Bedankt voor je reactie. Voicemail uitzetten is niet wat ik in gedachten heb, het lijkt mij dat het aantal malen overgaan toch ergens in te stellen is. Vanuit mijn optiek ligt het toch bij de providers. Het schakelmoment ligt, volgens mij, in de "centrale" en niet in de telefoon. Het is ook wel enigzins logisch dat de provider je z.s.m. naar 1233 laat bellen.

Ik ga verder zoeken! Nogmaals bedankt.



Groeten,



Tom
Hoi TomF,



Het uitzetten van je voicemail is op dit moment het enige wat mogelijk is om de doorschakeling langer te maken. Het is standaard ingesteld om na ongeveer vijf keer de beller door te verwijzen naar voicemail (als deze aanstaat). Dit is niet iets wat ik voor je kan veranderen. Technisch is het niet mogelijk om dit aan te passen.



Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Hoi Naomi,



Is doorschakelen naar mijn eigen 06 nr. ook nog een optie?



avé,



Tom
Hoi TomF,



Ik moet toegeven dat ik dat nog nooit heb getest. Op dit klantenservice artikel staat uitgelegd hoe je deze instelt. Kun jij het misschien testen?



Groetjes, Tiury
beste Tiury,



ik kwam er net te laat achter dat het doorschakelen niet gaat werken.

Ik zet het doorschakelen in een loop dus komt deze nooit meer op voicemail geschakeld.

Dan kan ik dus net zo goed voicemail uitschakelen en dat wil ik ook weer niet.

Ik houd het voorlopig dan maar op 6x overgaan en dan de voicemail.



Bedankt voor het meedenken.



Tom
Hoi TomF,



Oeps, als ik er iets langer over na had gedacht had ik die conclusie ook wel moeten kunnen trekken 😉. Dan kun je 'm beter helemaal uitzetten of laten staan zoals het nu is.



Groetjes, Tiury

Reageer