.

Beantwoord

Mijn sms'jes worden niet ontvangen, wat kan ik hier aan doen?

  • 13 August 2015
  • 2 reacties
  • 2175 Bekeken

Badge
Hallo,

In juni ben ik overgestapt van een Iphone 4 naar een Iphone 6 en sindsdien worden mijn smsjes naar een aantal nummers niet meer ontvangen. Wat ik heb opgemerkt is dat Iphone gebruikers mijn smsjes wel ontvangen (niet verstuurd via imessage) en dat personen met een android telefoon mijn smsjes niet ontvangen. Ik heb gecontroleerd of het nummer van de berichtencentrale klopt, en het nummer klopt gewoon. Ergens in de topics las ik dat je het bericht met *0# moet beginnen voor een ontvangstbevestiging. Een paar seconden later kreeg ik een bericht waarin staat 'Bericht met bestemming (nummer waar het bericht naar verzonden is) met identificatie 150813220831, is afgeleverd op 13.08.15 om 22:08:34' het bericht is dus wel verzonden, maar wordt niet ontvangen. Ik kan wel gewoon naar deze nummers bellen en smsjes van deze nummers ontvangen, maar ik kan dus niet naar deze nummers smsen. Wat kan ik hier aan doen? Binnenkort ga ik een weekje naar het buitenland, dus zou ik het erg fijn vinden dat ik gewoon smsjes kan versturen en dat deze gewoon worden ontvangen.

Net nog een test gedaan door een sms naar mijn vader te sturen die nu gebruik maakt van mijn Iphone 4, hij ontvangt mijn berichten ook niet meer. Twee weken geleden nog wel.

Met vriendelijke groet,

Elise
icon

Beste antwoord door Naomi 14 August 2015, 14:31

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi Elise.

Wat een vreemde en vervelende situatie, maar het probleem zit niet aan jouw kant (lees; Simyo) maar aan de kant van de ontvanger. Opties zijn bij ontvanger berichtenbox vol of aankaarten probleem door degene die je berichten zou moeten ontvangen bij zijn/haar provider.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-sms-berichten-komen-niet-aan-90?c=41

Friesian.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Elise1994, welkom op het forum van Simyo!

Heel goed dat je al het één en ander hebt doorgenomen. Zie je de sms’jes ook bij 'verzonden' in je telefoon? En worden de sms’jes ook in rekening gebracht, zie je dit terug op je Mijn Simyo pagina?

Ook is het goed om de tip van Friesian te gebruiken. Wanneer je namelijk een ontvangstbevestiging krijgt en de sms'jes zijn verstuurd lijkt het aan onze kant gewoon goed te zitten. We kunnen niet een specifiek nummer blokkeren. Als zij alleen van jou geen sms ontvangen, dan kan het dat ze (per ongeluk) je nummer hebben geblokkeerd.

Als het alleen bij Android telefoons is, dan is het ook goed om te kijken of je de sms'jes niet onbedoeld als imessage stuurt.
Weet je daarnaast ook van welke providers zij gebruikmaken?

@Friesian; dankjewel voor je hulp 😃

Reageer