.

Beantwoord

Mijn nummerbehoud is afgewezen, wat moet ik nu doen?

  • 5 May 2014
  • 7 reacties
  • 1036 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Beste,

Ik heb een abonnement aangevraagd met nummerbehoud bij Simyo. Ik was daarbij vergeten dat het abonnement waarvan ik het nummer mee wilde nemen op naam van mijn moeder stond. Om die reden is door T-mobile nummerbehoud afgewezen. ik heb bij jullie gevraagd of ik de tenaamstelling kan wijzigen, zodat het nieuwe abonnement van Simyo ook op mijn moeders naam komt te staan (staat nu op mijn naam) omdat mijn abonnement bij T-mobile inmiddels al afgelopen is. Ik kreeg toen het volgende bericht van jullie:

Bij het overzetten van een telefoonnummer, wordt niet gekeken naar de tenaamstelling waar de aansluiting op staat. U kunt elk gewenst telefoonnummer overzetten, mits het telefoonnummer en simkaartnummer correct is. Dit heb ik weer met T-mobile besproken, en zij geven aan dat dit niet klopt, waarna ik weer een bericht van jullie ontving dat ik dan bij T-mobile contractsovername moeten doen. Bij T-mobile zou ik eerst daarvoor mijn abonnement weer moeten activeren om contractovername uit te voeren. Hebben jullie een oplossing voor mij? Kan ik anders het huidige abonnement stopzetten en opnieuw aanvragen op naam van mijn moeder? Ik heb deze nog niet in gebruik genomen.
icon

Beste antwoord door Dries 6 May 2014, 14:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi AenF,

Een erg vervelende situatie. Ik zal je wat meer uitleg geven.

Je aanvraag voor nummerbehoud is niet afgewezen omdat de tenaamstelling niet klopt, maar het omdat het nummer is afgesloten. De informatie die je eerder van ons hebt ontvangen is correct. Er wordt niet naar de tenaamstelling gekeken, maar naar het telefoonnummer, simkaartnummer, einde contractdatum Ă©n of het nummer vrij is om over te nemen. Meer info over afwijzingen van nummerbehoud vind je in dit topic.

Wij kunnen nu het nummer niet meer overnemen. Dat kan ook niet bij een nieuwe bestelling. Je kunt twee dingen doen. Aan T-Mobile vragen of ze je nummer weer aansluiten (volgens mij heb je dus zelf je abonnement opgezegd). Daarna kun je bij ons weer een aanvraag voor nummerbehoud indienen op Mijn Simyo.

De andere optie is om je aanvraag voor nummerbehoud te annuleren. Wij zullen dan direct je bundels activeren. Het 'tijdelijke' Simyo nummer wordt dan je nieuwe telefoonnummer. Als je dat wilt, geef dat dan aan mij door. Ik zal het dan voor je in orde maken :)

Het is in ieder geval niet de bedoeling om nu je simkaart van Simyo te gaan gebruiken. Al het verbruik is buiten de bundel en je gebruikt het tijdelijke nummer. Als je niet uitkijkt, krijg je een hele hoge rekening. Je moet dus even wachten tot nummerbehoud is uitgevoerd of je moet eerste je aanvraag door ons laten annuleren.

Laat je mij weten wat ik voor je kan betekenen?
Hallo Dries, 

Bedankt voor je reactie. Zou je dan inderdaad nummerbehoud kunnen annuleren?
Badge +8
Hoi AenF,

Dan gaan we dat voor je in orde maken 🙂 Ik zet hier nog even een berichtje neer, wanneer het is gebeurd en je dus binnen je bundel kunt bellen.

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene, 

Klopt het dat het nog steeds niet is gebeurd? Ik kreeg namelijk maandag een e-mail dat morgen (dinsdag) mijn nummer zou worden geactiveerd. Maar ik heb nog steeds geen 3G en weet niet of als ik nu bel of dat buiten mijn bundel is. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi AenF,

Je bundels zijn vanaf 19 mei actief. Je belt nu dus binnen de bundel :)
Bij jou staat de optie 'Internet op je mobiel' aan, dus in theorie zou je kunnen internetten. Het kán natuurlijk zo zijn dat je telefoon nog niet is ingesteld op internetten via ons netwerk.
Tweakker kan je hier mee helpen. Als dat niet lukt, meld dan hier even wat voor telefoon je hebt, dan helpen we je verder.
Hi Ernst,
Ik heb er inmiddels ook over gebeld met jullie en een e-mail gekregen om internet in te stellen op een iphone 4s. Ik heb die instructies opgevolgd (welke anders waren dan die van Tweakker), maar krijg nog steeds geen internet op m'n mobiel, behalve wanneer ik ergens wifi heb. Nu heb ik het geprobeerd met de instructies van Tweakker en deze werken ook niet. Alles stond al zo ingevuld zoals daar werd aangegeven, behalve dat bij mobiele data ook een gebruikersnaam en wachtwoord stond ingevuld die ik gisteren per e-mail had ontvangen nadat ik had gebeld. Nadat ik die had weggehaald en de telefoon weer opnieuw aan heb gezet met precies de instellingen volgens Tweakker krijgt ik nog steeds geen internet.
Ik heb een iphone 4S.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi AenF,

Erg lastig dan internet niet werkt. Er is waarschijnlijk iets mis met je internetinstellingen. Heb je al wel je telefoon gesynchroniseerd met iTunes, dat wil vaak ook helpen :)

We hebben gister de productoptie 'internet op je mobiel' een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan doet, zou dat moeten helpen. Als je dan nog steeds niet kunt internetten neem dan een kijkje in dit topic, deze website en toch ook wel de instellingen van Tweakker.

Mocht je er niet uitkomen, zou je dan een screenshot willen maken van je APN instellingen en op het forum willen posten? Dan kunnen we met je meekijken.

Ik hoor graag of het inmiddels al gelukt is.

Reageer