Skip to main content
Inmiddels ben ik ruim een week bezig met de backportairing van het mobiele nummer. Eindeloze telefoontjes in de wacht staan, doorverwezen worden, beloftes dat het overmorgen (is al geweest) geregeld is. Uiteindelijk een technische fout bij Simyo: nog geen telefoon te gebruiken. Wie moet het oplossen? Ik weer: kost weer tijd, frustratie.



Dank dank Simyo voor deze waardeloze service!
Hoi FGE,



Welkom op het Simyo Forum.



Zo te lezen is er van alles mis gegaan.

Is je ook vertelt wat de technische fout was?

Het beeld wat ik zie van eindeloos in de wacht staan en beloftes nakomen herken ik duidelijk niet in het beeld wat ik ken.
Hoi FGE,



Wat vervelend dat onze service je niet bevallen is 😞 Ik hoop dat je begrijpt dat we echt wel ons best doen om iedereen tevreden te maken en te houden.

Ik ken de reden niet van je backport, maar ik zie dat deze inmiddels wel gelukt is. Zij het als reguliere portering, maar dan handmatig.



Het probleem met backports (het terugdraaien van nummerbehoud) is dat de vorige provider dit dient te doen. En dan zijn er ook nog een aantal voorwaarden waar aan voldaan dient te worden.

Dat het binnen twee werkdagen aangevraagd dient te worden bijvoorbeeld. Én dat je dan geen jaarcontract moet hebben.

Waar het misging bij jou is dat je vorige provider wel netjes binnen twee werkdagen het verzoek indiende, maar je een jaarcontract had.



Uiteindelijk is het allemaal nog gelukt en ben je weer terug bij je oude provider.



Om de leesbaarheid van je topic te verbeteren heb ik de hoofdletters aangepast naar kleine letters. Ook heb ik dit topic verplaatst naar het Subforum Nummerbehoud.



Maikel.twinnie, dank je voor je bijdrage.

Reageer