Mijn moeder heeft indertijd een abonnement afgestoten voor mij ivm mijn leeftijd, bij Ben. Nu wil ik zelf een abonnement bij Simyo.
Kan ik die door u laten beeindigen en het nummer behouden? Als zij zelf opzegt dan gaat mijn nummer verloren. en als zij beeindigd bij Ben en overstapt naar Simyo kan ik dit abonnement niet meer op mijn eigen naam zetten.
Bladzijde 1 / 1
Beste
Wat u denk ik even moet doen is kijken tot wanneer uw abonnement loopt bij BEN en wanneer u deze kunt beeindigen bij hun meestal is dit 2 a 3 maanden.
Dan vraagt u rond die tijd een abonnement bij simyo aan met nummerbehoud simyo legt dan een aanvraag bij BEN neer hun moeten dan akkoord geven dat simyo deze nummer neemt.
Ik hoop dat u zo geholpen bent.
Gr
Alex
Wat u denk ik even moet doen is kijken tot wanneer uw abonnement loopt bij BEN en wanneer u deze kunt beeindigen bij hun meestal is dit 2 a 3 maanden.
Dan vraagt u rond die tijd een abonnement bij simyo aan met nummerbehoud simyo legt dan een aanvraag bij BEN neer hun moeten dan akkoord geven dat simyo deze nummer neemt.
Ik hoop dat u zo geholpen bent.
Gr
Alex
U moet even kijken of u de contract kan overnemen zodra u naar simyo gaat dit weet ik niet namelijk.
Daar zal een moderator wel op reageren.
Mocht u niet het contract over kunnen nemen dan word het wel een nieuw nummer.
Let wel op neem het contract niet over bij BEN anders heeft u kans dat u een nieuw contract aangaat.
Mvg
Alex
Daar zal een moderator wel op reageren.
Mocht u niet het contract over kunnen nemen dan word het wel een nieuw nummer.
Let wel op neem het contract niet over bij BEN anders heeft u kans dat u een nieuw contract aangaat.
Mvg
Alex
Een contract is immer persoonlijk en op naam, en is dus nooit over te nemen. Geen enkel soort contract. Wel zijn er details te wijzigen zoals adres en bankrekening. Als mijn moeder opzegt dan duur dat een maand, zoals wettelijk bepaald is. Het nummer komt dan direct vrij en heb geen garantie dat Simyo persies op dat moment het nummerbehoud bij Ben opvraagd. Het zal dus wel een nieuw nummer worden helaas.
Hoi Bigstone, welkom op het Simyo forum :)
Hier dan de moderator waar alex32 het overhad.
Bij het aanvragen van nummerbehoud heeft een provider bepaalde gegevens nodig zoals het telefoonnummer, het simkaartnummer en adres.
Zoals het er in jouw geval voor staat, kun je bij Simyo gewoon een abonnement bestellen en nummerbehoud aanvragen.
Wij dienen dat dan in bij je oude provider. Wanneer dit goedgekeurd wordt geldt dat ook als een opzegging van je oude abonnement.
In het geval dat je moeder je oude abonnement zou opzeggen houdt je oude provider je telefoonnummer nog altijd een maand vast voor een eventuele aanvraag van nummerbehoud. Een precieze datum hoeft dus niet, zolang het maar niet te vroeg is.
Ook kun je met je huidige Simyo prepaid via Mijn Simyo ook nummerbehoud aanvragen. Je oude abonnement wordt dan ook opgezegd als het goedgekeurd wordt.
Heb ik het zo wat duidelijk kunnen maken voor je?
alex32: dank je voor het meedenken!
Hier dan de moderator waar alex32 het overhad.
Bij het aanvragen van nummerbehoud heeft een provider bepaalde gegevens nodig zoals het telefoonnummer, het simkaartnummer en adres.
Zoals het er in jouw geval voor staat, kun je bij Simyo gewoon een abonnement bestellen en nummerbehoud aanvragen.
Wij dienen dat dan in bij je oude provider. Wanneer dit goedgekeurd wordt geldt dat ook als een opzegging van je oude abonnement.
In het geval dat je moeder je oude abonnement zou opzeggen houdt je oude provider je telefoonnummer nog altijd een maand vast voor een eventuele aanvraag van nummerbehoud. Een precieze datum hoeft dus niet, zolang het maar niet te vroeg is.
Ook kun je met je huidige Simyo prepaid via Mijn Simyo ook nummerbehoud aanvragen. Je oude abonnement wordt dan ook opgezegd als het goedgekeurd wordt.
Heb ik het zo wat duidelijk kunnen maken voor je?
alex32: dank je voor het meedenken!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.