Skip to main content

.

Ik heb sinds 2 dagen steeds de melding geen service. Ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten valt het bereik steeds weg. Is er iets aan de hand?
Hoi,



Op deze site van KPN kunt u kijken of er misschien een storing is.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm



Is daar geen sprake van, doe dan eens een kruistest. Uw simkaart in een ander toestel en andersom. Zo kan men er achter komen of het een simkaart of toestel probleem is.
Dank! KPN geeft inderdaad storing aan met iPhone.
Hoi Saar1933,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik vind het erg vervelend dat je bereik telkens wegvalt. Er is inderdaad een storing met verbroken verbindingen als je een iPhone 5 hebt. Dit probleem speelt al een paar maanden, daarom denk ik dat het niet direct hier aan ligt. Daarom heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Wil je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk zijn je problemen met wegvallend bereik daarna verholpen.



Mocht dit niet het geval zijn, wil je dan een kruistest uitvoeren zoals Ray je al aangeraden heeft? Je stopt jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door je simkaart of door je telefoon. Zo kunnen we je daarna iets gerichter helpen.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha



@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Hoi Samantha,

Ik heb mijn telefoon uitgehad en opnieuw opgestart. Toen had ik inderdaad weer bereik.

Inmiddels is dat weer weggevallen helaas. Ik zal de kruistest uit gaan voeren. Wordt vervolgd.
Hoi Saar1933,



Balen dat je bereik nog steeds wegvalt!



Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst is van de kruistest. Houd je ons gauw op de hoogte?



Groetjes,

Asma
Hoi Asma,

De kruistest heeft niks opgeleverd. Ik heb inmiddels mijn iPhone gereset, maar heb nu de volgende probleemmelding: activeringsserver is niet beschikbaar. Ik ga me melden bij Apple, maar vraag me nog steeds af of daar het probleem zit.
Apple support heeft alles nagekeken; ik heb een harde reset gedaan op mijn toestel 😞, maar nu kan ik niet activeren.

Apple geeft aan dat dat probleem op dit moment niet bij Apple ligt, omdat daar geen foutmeldingen zijn waar te nemen. Blijkbaar zit er toch een fout in de simkaart of is er iets anders niet goed. Kunnen jullie verder kijken?
Hoi Saar1933,



Oh nee! Het probleem bestaat nog steeds! :(



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat mijn collega inmiddels kosteloos een vervangende simkaart voor je heeft aangevraagd. Je ontvangt je nieuwe simkaart binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Houd je het nog een beetje vol?



Nadat jij je nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je 'm activeren door de meegestuurde instructies op te volgen. Hiervoor log je in op Mijn Simyo en klik je op het tabblad 'Instellingen' > 'Simkaart'. Hier activeer jij je simkaart door je nieuwe simkaartnummer in te vullen. Gaat het lukken zo?



Hopelijk wordt je bereikbaarheidsprobleem hiermee verholpen. Kun je ons hiervan op de hoogte houden?



Groetjes,

Asma
Goedemorgen, ik heb ditzelfde probleem sinds een paar maanden.

Vooral als ik gebeld wordt. Ik neem het gesprek aan, en binnen een paar seconden valt het gesprek weg en zie ik in mijn scherm geen service staan. Dan krijgen we een heen en weer gebel om elkaar weer te pakken te krijgen.

Ik heb een nieuw aanbod van Simyo gekregen, maar wil dit eerst opgelost zien, anders is het voor mij helaas einde verhaal.

Is het probleem opgelost voor de abonnees die een nieuwe simkaart hebben ontvangen en geïnstalleerd? Ik heb ook een Iphone 5.

Vast dank voor de reactie.
Hoi Patrijs,



Welkom op het Forum!



Ik vind het ontzettend vervelend dat je gesprekken wegvallen. Ik kan me voorstellen dat je even wilt wachten met het verlengen van je abonnement.



Om na te gaan wat er precies aan de hand is, heb ik je aansluiting erbij gepakt. Op jouw postcode ondervinden wij ook het probleem met de iPhone 5. Dit houdt in dat verbindingen verbroken kunnen worden tijdens het voeren van een gesprek. Volgens onze gegevens zal dit probleem voor 30 april verholpen worden.



Ik weet niet of het effect zal hebben, maar ik heb je simkaart voor de zekerheid opnieuw aangemeld. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Je simkaart zal zich dan met de juiste gegevens op ons netwerk registreren. Kun je mij laten weten of het probleem op deze manier is verholpen?



Als het probleem blijft bestaan dan kunnen we je natuurlijk ook gratis een nieuwe simkaart toesturen. Het is alleen niet zeker of dit het probleem zal verhelpen, omdat er ook gewoon verstoringen bekend zijn met de iPhone 5. Ik hoop dat Saar1933 ons gauw een update kan geven.



Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?



Groetjes,

Asma
O dat heb ik ook met mijn iPhone5! Dusvoor 30 april moet het zijn opgelost? Moet mijn sim ook worden gereset of moet ik iets anders doen?



Groetjes,



Tessa
Hoi Tessa112,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat jij dit probleem ook hebt! Het kan goed komen dat dit door de storing komt. Na 30 april is het zoals het er nu naar uitziet opgelost!



Ik heb jouw simkaart voor de zekerheid ook gereset, waarmee alle instellingen worden vernieuwd. Doe even je toestel uit en aan om de reset te laten voltooien! Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Ik ervaar sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Mijn ontvangst is zeer slecht in huis. Zowel in mijn eigen woning en bij mijn ouders thuis. Buiten is het bereik redelijk. Binnenshuis is het echt drama en kan niemand mij bellen. Kaart inmiddels uit het toestel (galaxy s6edge) en weer teruggeplaatst. Diverse malen opnieuw opgestart. Wat kan het probleem zijn??
Hoi Ronmiddelburg,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je sinds een paar dagen slecht bereik hebt.



Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en ik heb je simkaart gereset. Hiermee worden alle instellingen opnieuw aangemeld. Doe zelf wel even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Kun je me laten weten of het heeft geholpen?



Wat voor toestel heb je eigenlijk? Als je een iPhone 5 hebt. dan kan het aan de storing liggen en zal het na 30 april zijn opgelost.



Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Het blijft een drama hoor. Elke keer als ik wordt gebeld valt het gesprek weg. Niet als ik zelf bel. Is het gegarandeerd dat dit na de 30e over is? Ik ben altijd heel tevreden geweest, maar ik denk er echt over om over te stappen.



Groetjes.



Tessa
Hoi Tessa112,



Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is!



Helaas is het probleem tot op heden nog niet verholpen. KPN is nog in gesprek met de fabrikant om een oplossing te zoeken voor dit probleem. Omdat de verwachte hersteltijd niet helemaal duidelijk is, is de einddatum van dit probleem één maand verschoven. 😞 Ik hoop dat KPN en Apple voor 30 mei een goede oplossing hebben gevonden.



Hartelijke groet,

Asma
Welke toestellen hebben dit probleem? En is het met alle providers die op het KPN netwerk zitten?



Dan zoek ik er eentje met een leuke aanbieding en ben ik weg. Ik ga niet nog een maand lopen hannesen.



Groetjes,



Tessa.
Hoe het is gesteld bij de andere providers, zou je bij hen moeten vragen denk ik. Misschien kun je even googlen of de fora van de andere providers proberen te benaderen.



Ik zelf heb een iPhone 6S en ik had van de week ook een wegvallende verbinding terwijl ik in de auto zat waar ik nooit eerder zo'n ervaring had gehad, maar of dit toeval was of ook iPhone gerelateerd is, zou ik niet durven zeggen. Vooralsnog houd ik het op toeval.



Wel houd ik de ontwikkelingen nauwgezet in de gate, want hoogstmerkwaardig en ongepast vind ik het wel.
Hoi Tessa112,



De problemen die op dit moment spelen, gaan over de iPhone 5 en het KPN Netwerk. Dit betekent dat alle providers die op het KPN Netwerk zitten dit probleem hebben in combinatie met een iPhone 5. Ik begrijp heel goed dat je niet nog een maand wilt wachten op een oplossing die dan hopelijk komt. Helaas zijn wij hierin volledig afhankelijk van de gesprekken tussen KPN en Apple 😞 Het spijt me dat ik je nu geen oplossing kan bieden.



@RicoK, ik verwacht dat het in jouw geval gaat om een incident ofwel toeval. Het probleem is alleen met een iPhone 5. Andere types hebben hier geen last van. Mocht het toch wel vaker opvallen, laat het dan weten! We zoeken het dan graag uit :)



Groetjes,

Angela
Dus alleen de 5? Dus niet de 5s, 5c en se? Is er trouwens al zicht op een oplossing?
Voor zover bekend gaat het alleen om de iPhone 5. Dus niet om de overige '5' modellen. De storing is ondertussen van de storings-pagina van KPN afgehaald. Kun je mij eens vertellen of je al verbetering merkt? Zo niet, dan kunnen wij de status voor je controleren bij de netwerkspecialist van KPN. Laat je het weten?



Groetjes,

Angela
Gisteren viel hij nog weg...... en de 5 van mijn zwager ook.

Misschien nog een reek het kaartje resetten? Of moet mijn telefoon eerst een keer uit?
Hoi Tessa112,



Balen dat gesprekken nog steeds wegvallen! :(



Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Ondanks dat de storing van de storingspagina is afgehaald, is er op dit moment nog geen oplossing gekomen vanuit Apple.



Kun je mij laten weten of je dit probleem op één specifieke postcode hebt? Of overal? Als het op één specifieke postcode is, dan ligt het aan je zendmast. In dit geval kunnen wij een netwerkklacht indienen. Heb je hier overal last van? Dan wilt het wel eens helpen om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je kunt ook controleren of je gebruik maakt van de meest recente software.



Voor de zekerheid heb ik je simkaart weer gereset. Ik adviseer je om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.



Houd je mij op de hoogte?



Groetjes,

Asma
Hij valt nog steeds weg hoor. In ieder geval in mijn postcodegebied, maar daar werk ik ook dus ik ben niet vaak buiten dat gebied als ik wordt gebeld. Als ik zelf bel heb ik er geen last van.
Ben overgestapt.....jammer

Reageer