Skip to main content

.

Hallo,



Sinds ongeveer een week valt regelmatig mijn bereik volledig weg. Wat er dan gebeurt is het volgende: ik zit met mijn mobiel (niet actief) in mijn hand en krijg een sms dat ik een oproep heb gemist. Enkele oproepen komen wel door, maar regelmatig 'mis' ik het. Soms komt dit zelfs voor als ik wel bereik heb. Ik heb gekeken of er storingen of iets dergelijks zijn bij KPN, maar dit lijkt niet het geval. Ik heb met de servicedesk van het merk van mijn telefoon gebeld en zij hebben er geen verklaring voor. Ik heb geen vervangend toestel om een kruistest te doen. Ik heb al 3x mijn telefoon een minuut of 5 uitgezet en opnieuw opgestart om bij het netwerk te worden aangemeld, ook geen effect. Ook ben ik alle instellingen van mijn telefoon langs gelopen, wederom geen rare dingen aangetroffen. Postcode 3811PK, telefoon Sony Xperia Z3 Compact, Android 5.1.1. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen / hoe ik het kan oplossen?
Hoi E.Lisanne,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat onhandig dat je last hebt van een wegvallen netwerk! Dat is niet de bedoeling. Ik kan me voorstellen dat je hier graag wat meer informatie wilt hierover.



Ik heb contact opgenomen met onze netwerkspecialist. Hier hebben we zowel het 2G als het 3G netwerk nagekeken bij jou in huis. Dit zou helemaal goed moeten zijn! Er zijn op dit moment, zoals je zelf ook hebt kunnen vinden, geen werkzaamheden of problemen bij jou in de buurt



Om er toch achter te komen waardoor deze problemen dan veroorzaakt worden, heb ik nog wat vragen voor je. Kun je mij vertellen of je deze problemen op 1 of op meerdere locaties hebt? Daarnaast wil ik je toch vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en andersom. Zijn er eventueel vrienden of familie waarvan je even een telefoon kunt lenen? Ik hoor het graag van je.



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Bellen & netwerk'. Hier komt jouw topic wat beter tot zijn recht.



Groetjes,

Angela
Dag Angela,



Bedankt voor de reactie. Het heeft op meerdere locaties plaatsgevonden. Hebben jullie misschien vaker gehoord dat iets dergelijks zich voordoet? Wellicht na software updates? Ik heb zelf het vermoeden dat daarin iets mis zit, maar ja ik zal dan toch een kruistest moeten gaan doen.



M.v.g.

Lisanne
Hmm, omdat je aangeeft dat je hier last van hebt op meerdere locaties, is een kuistest toch echt belangrijk. Zo kun je namelijk zie of het probleem aan de simkaart of aan jouw telefoon ligt.



Een software update zou voor problemen kunnen zorgen, maar dit gebeurt niet vaak. Je zou dan kunnen overwegen om jouw telefoon helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Zorg er dan wel voor dat je een back-up maakt van al jouw gegevens. Het zou zonde zijn als je jouw gegevens kwijtraakt hierdoor. Houd je mij op de hoogte?



Groetjes,

Angela

Reageer