Skip to main content
Ik wil een kpn zakelijk abonnement (van onze dochter) stopzetten met nummerbehoud, heb hier gister 1 uur en 45 minuten aan besteed. Bellen belllen bellen en bellen. Wordt van KPN naar Symio en van Symio naar KPN gestuurd. Uiteindelijk alles ingevuld met iemand van Symio aan de lijn. Alles zou nu in kannen en kruiken zijn volgens Symio.

Krijg ik vanavond, net voor sluitingstijd Symio een mail, dat het verzoek is afgewezen vanwege gewenste overstapdatum. Ik moest KPN maar weer bellen, want daar zou de men moeilijk doen. Gelukkig zijn deze wel 24 bereikbaar, maar bij hen is niets fout gegaan. Het abonnement is wat hen betreft al een jaar over te zetten. Symio zou de gegevens onjuist hebben ingevuld. Maar ja die zijn niet meer te bereiken. Kortom echt een verhaal van het kastje naar de muur en weer terug. Ondertussen wordt hier alles buiten de bundel gebeld en gsms't . Wordt hier zo moe van...
Hoi Leonard,



Welkom op het Simyo Forum!



Je bent bekend ermee dat je bij een zakelijk abonnement een opzegtermijn van 3 maanden hebt?

Heb je dit goed aangegeven bij het nummerbehoud proces?



Graag je reactie.
Hoi Leonard40,



Welkom op ons forum:)



Ik heb je gegevens er direct even bij gepakt. Aan je aansluiting zie ik dat je al heel lang gebruik maakt van deze aansluiting, zonder dat je bundel actief is. Dit komt omdat je aanvraag voor nummerbehoud van november nooit is goedgekeurd door KPN. Heb je nooit gemerkt dat je gebruik maakte van het verkeerde telefoonnummer?



Ik zie dat er nu opnieuw een aanvraag is gedaan. Ook deze heeft KPN niet goedgekeurd. Ze stellen een alternatieve datum voor, 24 juni 2015. Ze houden zich dus wel degelijk aan de 3 maanden opzegtermijn.:(



Ik heb nu de gehele aanvraag laten vervallen, zodat in ieder geval je bundels actief zijn op jouw aansluiting. 😃 Zet voor de zekerheid even je toestel uit en weer opnieuw aan. Mocht je nog het telefoonnummer vanuit KPN over willen nemen op deze aansluiting. Kun je heel eenvoudig via Mijn Simyo de aanvraag opnieuw indienen. Dit kan via het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart'. Houdt er met het invullen van de aanvraag rekening mee dat KPN dit dus ziet als een zakelijke nummer met een opzegtermijn van 3 maanden.



Denk je dat het zo gaat lukken?



@maikel.twinnie dank voor het meedenken.

Reageer