Skip to main content
Ik ga Simyo verlaten. Ik heb inmiddels een nieuw abonnement afgesloten bij een andere leverancier. Ik heb hiervoor ook al nummerbehoud aangevraagd. De bevestiging van nummerbehoud heb ik ook al gehad. Echter duurt het nog bijna 2 maanden voor mijn contract afloopt. Kan ik nu nog mijn contract afkopen?

Groetjes
Beste Stoer,



Je kunt de resterende periode van je Simyo contract afkopen, zodat je eerder met nummerbehoud weg kunt bij Simyo.

Hiervoor kun je een aanvraag doen via dit forum, via het contactformulier of telefonisch, waarna je via een email een voorstel krijgt om je abonnement af te kopen, inclusief het bedrag wat je dan moet betalen.

Ga je daar mee akkoord, dan zal je het bedrag moeten betalen, waarna je dus eerder weg met nummerbehoud.



Alleen ben je wat te snel geweest, om nu al nummerbehoud aan te vragen bij je nieuwe provider, terwijl je contract bij Simyo nog twee maanden loopt.

Dit zou dus kunnen betekenen, dat jouw nieuwe provider te horen krijgt, dat je pas over twee maanden weg kunt bij Simyo, en dus ook jouw telefoonnummer.



Je had dus eerst je afkoop moeten regelen bij Simyo, en dan pas nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider.

Je kunt nummerbehoud nog annuleren bij je nieuwe provider, door contact op te nemen met de klantenservice van je nieuwe provider, zodat je eerst de afkoop kunt regelen met Simyo.

Leg het je nieuwe provider even uit, en zeg dat je iets later alsnog nummerbehoud wilt aanvragen.



Ook kunt je vragen of het abonnement pas over twee maanden kan ingaan, zodat je geen dubbele abonnementskosten hebt (Simyo en jouw nieuwe provider).



Doe je dit niet, dan zal de datum dat jouw telefoonnummer wordt overgenomen door je nieuwe provider, pas over twee maanden zijn, dus op het moment dat het abonnement bij Simyo afloopt.



Ondanks alles, toch jammer dat je de Simyo familie gaat verlaten!
Bedankt MichD voor je reactie. Ik heb inmiddels contact gehad met mijn nieuwe provider en dit was geen probleem. Graag zou ik van Simyo een voorstel willen ontvangen voor het afkopen van mijn abonnement met een nieuwe datum wanneer ik het nummerbehoud kan laten ingaan.

Groetjes
Hoi Stoer,



Welkom op het forum, wel een droevig bericht dat je ons gaat verlaten 😞



Ik heb mijn collega even aan de jas getrokken voor jou. Zij heeft jou een afkoopvoorstel toegestuurd per email.

Om eerder te verhuizen naar de nieuwe provider, kun je akkoord gaan met dat voorstel. Vervolgens kan de nieuwe provider een nieuwe verzoek indienen.:D



Alle informatie kun je nogmaals vinden in de email. Is alles je zo duidelijk?



@MichD Dankjewel voor je uitgebreide hulp!!

Reageer