Skip to main content
Hallo,



Ik heb de volgende email gekregen van Simyo,



"Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06*********  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.



De reden opgegeven door je vorige provider is:

Vorige provider geeft aan dat het verzoek tot nummerbehoud niet uitgevoerd kan worden. Neem contact op met uw vorige provider."



Mijn vorige simkaart heb ik gekocht bij een Postkantoor, met als mobiele provider PostNL Mobiel (Prepaid). Echter is PostNL Mobiel al sinds vorig jaar gestopt met de telefoondienst, en omdat ik de afgelopen tijd me telefoon niet zoveel gebruikt heb, ben ik nu eigenlijk te laat om nog contact op te nemen met PostNL (kan ook niks meer vinden op hun website over telefonie).



Hoe moet ik nu verder als ik toch graag mijn huidige nummer wil behouden? Is dit nog mogelijk?

Alvast bedankt voor de reactie.



Mvg,



Gerjan
Hoi gerjan66,



Welkom bij Simyo en op het forum:)



Dit topic heb ik verplaatst naar het subforum 'Nummerbehoud', zo kan iedereen met eenzelfde vraag het antwoord makkelijk terugvinden.



Wat vervelend dat je moeilijk kan achterhalen of je nummer nog mee te nemen is. Ik wil je vragen om contact op te nemen met KPN. Zij hebben de nummers overgenomen van PostNL. Als het goed is ben je destijds geïnformeerd door PostNL wat er met het nummer zou gebeuren, en waar je met vragen terecht kan.



Ik durf niet te zeggen of het nummer nog is mee te nemen.:( Mocht er nu uitkomen dat het niet lukt om je nummer mee te nemen, kun je dat dan aan ons doorgeven. Dan annuleren wij jouw nummerbehoud aanvraag op je prepaid aansluiting.



Is je nummer nog wel actief?
Hoi Ruud,



Bedankt voor je reactie,

Ik zal contact opnemen met KPN om te kijken of zij nog er nog voor kunnen zorgen dat ik mijn nummer kan behouden.

Wat valt trouwens onder actief? Ik kan nog wel whatapp gebruiken, maar niet meer bellen of sms'en, ben ook niet bel/smsbaar.

Als iemand mijn nummer belt hoor je dat het niet in gebruik is, ik hoop daarom ook dat ik het nummer nog kan houden :)

Zo niet annuleer ik de nummerbehoud aanvraag, en ga ik gebruik maken van prepaid simyo met simyo nummer.



Mvg,



Gerjan
Hoi Gerjan66,



Met actief bedoel ik dat je nummer nog in de lucht is, er mee gebeld en gesms't kan worden. De reden dat jij nog Whatsapp berichten kan sturen, is dat je dit doet via Wi-Fi. Je Whatsappaccount is wel gekoppeld aan je nummer, maar het nummer hoeft daarvoor niet actief te zijn. Uit jouw bericht haal ik dat het nummer momenteel uit de lucht is.:(



Je mag van mij nog contact opnemen met KPN, maar ik geef je weinig kans dat je je nummer nog kunt behouden. Met jouw goedkeuring annuleer ik de aanvraag en kun je nog voor het weekend aan de gang. 😉



Kun je me laten weten wat je gaat doen?
Hey Ruud,



Oke ja ik dacht al dat whatsapp zo werkte 🙂.  Ik ga nu gewoon gebruik maken van mijn nieuwe simyo nummer. En nog bedankt voor je hulp. 



Groeten, Gerjan
Hoi gerjan66,



Bedankt dat je het aan ons doorgeeft. Je hebt een Prepaid aansluiting. Dit betekent dat je gelijk van je Simyo nummer gebruik kan maken. Je simkaart kun je meteen gebruiken. Veel belplezier!



Hopelijk tot ziens op het Simyo forum 😮

Reageer