Skip to main content

.

Sinds 3 dagen geen bereik meer in/bij mij thuis. TElke deze foutmelding
FRDijkstra welkom..



Om te beginnen is een kruistest nodig..Jouw sim andere telefoon..vice versa...



Heb je op meer plaatsen deze melding?

Controleer ook even op storingen via......https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm?campaignid=ps:atl:google:cm-zm:storing



Laat ff weten of dit helpt.:)



Suuk 6
En dat kan alleen op die manier getest worden? Heb namelijk geen 2e simkaart die in mijn telefoon past.
De kruistest is nuttig/essentieel als je overal geen bereik meer hebt. Maar als het maar op 1 locatie is, bijvoorbeeld thuis, dan is er hoogstwaarschijnlijk een plaatselijke factor in het spel, zoals een naburige mast die tijdelijk off-line is.
En een naburige mast die tijdelijk offline is, dat zou ik dan moeten kunnen zien bij storingen? Aangezien er namelijk geen storing in de buurt is.
Wat gebeurt als je handmatig netwerk kiest?
Ik heb op dit forum wel eens meldingen van geen bereik gezien terwijl die niet officieel door KPN bevestigd waren. Ik weet dus niet hoe up to date die site is. Maar als je op zeg 1 km van je huis wel bereik hebt dan is er iets aan de hand met je plaatselijke mast lijkt me.
Wat gebeurt als je handmatig netwerk kiest?



Als ik handmatig een netwerk kies blijf ik dezelfde melding houden
Voor de controle. ..elders heb je wel bereik met kpn netwerk? Voor de zekerheid zou je kunnen kiezen om een controle te doen met een hema Simkaart.
Elders heb ik wel gewoon bereik. Alleen in/om mijn huis niet
Hoi FRDijkstra,



Welkom op het Simyo Forum.



Was lastig dat je ineens geen verbinding meer kunt maken met het netwerk!



Friesian en Scotsman hebben je al op weg geholpen en wat meer informatie gevraagd. Ik heb contact opgenomen met onze netwerkspecialist. Zij hebben jouw postcode bekeken en geven aan dat het bereik binnenshuis niet optimaal is. Dit is in principe standaard zo en niet iets wat sinds de laatste 3 dagen het geval is. Buiten moet het prima zijn. Er zijn verder ook geen storingsmeldingen op masten bij je in de buurt.



Ik wil je vragen om de instellingen in jouw telefoon zo aan te passen, zodat je alleen op het 2G netwerk aangemeld kan worden. Gaat het dan beter? Daarnaast wil ik weten of je toevallig andere mensen met het KPN netwerk in de buurt hebt die last hebben van hetzelfde probleem. Alvast bedankt voor de extra informatie.



@Friesian en Scotsman, heel erg bedankt voor jullie hulp :)



Groetjes,

Angela
Hoi FRDijkstra,



Welkom op het Simyo Forum.



Was lastig dat je ineens geen verbinding meer kunt maken met het netwerk!



Friesian en Scotsman hebben je al op weg geholpen en wat meer informatie gevraagd. Ik heb contact opgenomen met onze netwerkspecialist. Zij hebben jouw postcode bekeken en geven aan dat het bereik binnenshuis niet optimaal is. Dit is in principe standaard zo en niet iets wat sinds de laatste 3 dagen het geval is. Buiten moet het prima zijn. Er zijn verder ook geen storingsmeldingen op masten bij je in de buurt.



Ik wil je vragen om de instellingen in jouw telefoon zo aan te passen, zodat je alleen op het 2G netwerk aangemeld kan worden. Gaat het dan beter? Daarnaast wil ik weten of je toevallig andere mensen met het KPN netwerk in de buurt hebt die last hebben van hetzelfde probleem. Alvast bedankt voor de extra informatie.



@Friesian en Scotsman, heel erg bedankt voor jullie hulp :)



Groetjes,

Angela






Hallo Angela,

Het klopt dat de verbinding niet optimaal is. Maar ik had meer bereik dan dat ik nu de afgelopen 4 dagen heb.

2G netwerk maakt geen verschil. Daarnaast heb ik geen idee welke mensen in de buurt KPN hebben.
Beste FRDijkstra



Het is eigenlijk heel eenvoudig. Stel je organiseerd een gezellig avondje met vrienden. Dan vertel je terloops over je mobiel probleem. Je vraagt of zij een test willen doen.....Als anderen ook wel/niet troubles ervaren dan vraag je welke provider ze hebben.
Hoi FRDijkstra,



Wat jammer dat je niet precies weet wie er nog meer KPN heeft in de buurt. Dit is namelijk een belangrijke vraag die we moeten stellen, voor we een netwerkklachtformulier kunnen opsturen. Heb je een idee hoe je hier achter komt? De optie van Friesian is er natuurlijk een van 😉.



Groetjes, Tiury
Enige wat ik weet is dat iedereen (verschillende providers) beperkt netwerk heeft hier, zoals Angela ook al zei. Maar die krijgen geen melding dat ' geselecteerd netwerk nl kpn niet beschikbaar' is. Hun hebben bij ramen/boven wel bereik en ik nergens. Ik heb de melding alleen in/om mijn huis. Voor de rest heb ik prima bereik.
Hoi FRDijkstra,



Alleen bereik bij ramen/ boven is ook niet optimaal. Ik heb je zojuist een netwerkklachtformulier toegestuurd via e-mail. Zou jij deze willen invullen en terugsturen? Dan kunnen wij een netwerkklacht bij KPN indienen.



Groetjes,

Sean

Reageer