Skip to main content
Vraag

Meer mensen een SMS gehad van de belastingdienst.. Beslaglegging?

• July 7, 2025
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Friesian

Gisteren ontving ik weer eens een SMS waar ik standaard niet op reageer. Wel nummer geblokkeerd en bericht verwijderd. Ik spaar sms'jes waar ik niet op reageer. 

😉

Met name op tekst met beslaglegging, belastingdienst en 8-7…belastingschuld. 

Stelletje rotzakken zijn het. 

Zijn er meer berichten ontvangen, verstuurt met een dergelijke strekking? 

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 8, 2025

Hoi ​@Friesian,

Wat vreselijk irritant he! Ik kreeg op 8 juni een SMS dat de deurwaarder op 12 juni langs zou komen wegens openstaande schuld?? '’Betaal vandaag nog om afspraak te voorkomen'’ en dan met een vreemde link erin. Bizar. 

Vorige week twee keer een SMS dat mijn pakket van PostNL is vastgehouden en niet kan worden verstuurd omdat het adres onduidelijk is.. niks besteld. Ook hierin een vreemde link en de melding dat ik binnen 12 uur het adres moet bevestigen. Erg vervelend. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 8, 2025

Ik doe aan vrijwilligers werk bij SeniorWeb computer hulp. Daar kom ik mensen tegen die mail krijgen dat er beelden gemaakt zijn van hun terwijl ze 18+ zaken doen. 1600 Euro betalen of de beelden gaan naar al je contacten. 

Mensen zijn echt in paniek en vragen advies.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 8, 2025

Hoi ​@wimj12, zo, dat is even schrikken voor die mensen! Ik kan me voorstellen dat ze daarvan in paniek raken. Hopelijk lukt het om hen toch een beetje gerust te stellen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 9, 2025

Ja, dat lukt wel. Ik leg uit dat iemand een lijst koopt met X duizend adressen, en zolang er maar een klein deel betaalt, hetzij omdat ze zich betrapt voelen hetzij uit angst is het winstgevend.

Het idee is gewoon allemaal hetzelfde. Er is haast, en het is belangrijk. En de gevolgen kunnen erg zijn.