Skip to main content
Beste,



Ik probeer nu via Forum contact te krijgen want het wil niet echt lukken om een nummer te porteren.

Ik wil een AH pre-paid kaartnummer omzetten naar een abonnement van simyo.

Het tijdelijk nummer dat ik van simyo heb gekregen is 06xxxxxxxx

Ik ben nu meer dan een maand verder en heb nog steeds geen telefoonnummer kunnen omzetten.



Graag uw hulp!





Acties:

11/5 aanvraag nieuw abonnement.

11/5 standaard mail van Simyo "gefeliciteerd met je nieuwe abonnement" 

13/5 mail van simyo "portering niet mogelijk, telefoonnummer onbekend bij vorige provider"

14/5 zelf Albert Heijn gebeld. Men zegt dat het nummer actief is en normaal geporteerd kan worden.

14/5 zelf simyo gebeld en e.e.a. uitgelegd. Simyo geeft aan de aanvraag opnieuw uit te voeren.

14/5 standaard mail van simyo "portering niet mogelijk ....."

14/5 zelf mail aan simyo met uiteenzetting van het probleem

15/5 mail van simyo "stuur ons een foto van de simkaart" 

17/5 mail aan simyo met foto van simkaart en originele verpakking.

19/5 mail van simyo "nieuw verzoek verstuurd"

20/5 standaard mail van simyo " portering niet gelukt ...."

20/5 mail van simyo "we hebben gebeld met Albert Heijn, het was ten onrechte afgewezen...nieuw verzoek gestart....snel reactie"

28/5 mail aan simyo "inmiddels 8 dagen verstreken, wat is de status?"

28/5 mail van simyo telefoon niet in dienst, is het wel het goede nummer ? stuur ons svp een foto van de sim kaart"

28/5 mail aan simyo met (wederom) een foto van de sim kaart

6/6   mail aan simyo dat ik het niet meer begrijp en dat ik graag snel een antwoord wil hebben.

14/6 nog steeds geen reactie ....



 
Hoi R.Hoyng,



Welkom op het forum, en allereerst: wat een vervelende toestand! :(

Nummerbehoud verloopt in de meeste gevallen heel soepel. Zoals bij jou hoort het in ieder geval niet te gaan.

Wat er eigenlijk gebeurt, wij doen een verzoek met de gegevens die jij aanlevert. Dat komt dan bij de andere provider en die zeggen ja of nee. Daar hebben wij eigenlijk geen invloed op. Blijkbaar herkennen ze telkens het nummer niet. Wat erg vreemd en behoorlijk vervelend begint te worden. Zeker na het contact wat onze afdeling nummerbehoud rechtstreeks met ze heeft gehad, waarbij ze aangaven onterecht te hebben afgewezen. Ons nieuwe verzoek zou worden goedgekeurd, maar is op de een of andere manier weer met een afwijzing beantwoord. 😕



Ik ga dus meteen overleggen met de afdeling nummerbehoud wat wij in deze situatie nog kunnen doen. Ik wil je in ieder geval al bedanken dat je de gegevens waar wij om vragen steeds netjes aanlevert. Daarnaast excuses dat het antwoord daarop zo lang op zich laat wachten. Ik pak deze case nu persoonlijk op en zal het ook voor je in de gaten houden. We willen natuurlijk dat je zo snel mogelijk je 06nummer op de Simyo simkaart hebt staan, zodat je abonnement bij ons kan beginnen.



Groetjes,

Charlene
Hoi R. Hoyng,



Ik zie dat de afdeling nummerbehoud erg zijn best heeft gedaan en dat je nummer vandaag is overgezet 🙂

Onze excuses voor de verwarrende gang van zaken tot nu toe.



Je kunt een nieuw forum account aanmaken met je behouden nummer.

Kun je hier dan laten weten of je al hebt kunnen merken dat je nummer is overgezet?



Groetjes,

Charlene
Beste Charlene,



De telefoon werkt. Het porteren is gelukt.

Bedankt voor de snelle opvolging.



Tip voor Simyo:

Je vraagt in je laatste mail om een reactie op dit Forum.

Als ik dat wil doen en me daar opnieuw voor moet aanmelden via het nieuwe telefoonnummer, kan ik niet mijn originele email adres meer gebruiken bij het aanmaken van een nieuw Forum-account. Ook niet in combinatie met een andere gebruikersnaam. 

Ik heb geprobeerd het originele email adres te wissen via het ' tijdelijke'  telefoonnummer om het voor elkaar te krijgen, maar dan lukt het ook niet om je originele email adres te behouden. Als dit wel mogelijk wordt gemaakt krijg je waarschijnlijk meer reacties. Zeker van mensen met 1 email adres.



Gr,

R.Hoyng
Hoi R.Hoyng,



Fijn om te horen dat het nu toch nog gelukt is.

Ik denk dat dat mijn fout is, van dat emailadres 😞 Ik denk dat ik iets had kunnen aanpassen waardoor je wel je emailadres had kunnen gebruiken. Ik ga dat dus ook meteen navragen, zodat dat de volgende keer niet meer mis gaat ;)

Fijn in ieder geval dat je de moeite hebt genomen om weer in te kunnen loggen, zodat je ons terugkoppeling kon geven. Dat stel ik heel erg op prijs :)

Ik kan je emailadres bij je huidige forum account aanpassen voor je, als je me even een privébericht stuurt wat het moet zijn.



Laat je me dat even weten?



Groetjes,

Charlene

Reageer