Skip to main content
Hoi,



Ik heb 11 maart een simonly besteld bij Simyo. Ze vroegen toen op welke datum ik over wilde stappen. Mijn abonnement bij Hi loopt 5 maart af, maar in verband met de 1 maand opzegtermijn heb ik 11 maart aangegeven. Ik wilde mijn nummer behouden, maar omdat ik op dat moment mijn simkaart er niet uitkreeg, heb ik mijn simkaart nummer nog niet ingevuld.



Ik kreeg vrijwel meteen een mail, waarin stond: 

"Activeer na ontvangst de simkaart in drie eenvoudige stappen.



Heb je nummerbehoud aangevraagd, maak dan pas gebruik van je Simyo simkaart nadat je nummer is overgezet. Voordat we je nummer overzetten betaal je de buiten-bundel tarieven als je belt of sms't en de pay-as-you-go tarieven als je gebruik maakt van 'Internet op je Mobiel'."





Ik ging er van uit dat als ik de simkaart zou activeren, ik volgens het systeem al gebruik zou maken van de simkaart, en ik dus de simkaart pas moest activeren als mijn nummer over gezet was (11 maart dus).

Nu kreeg ik bericht van Hi (niet eens van simyo zelf), dat er nog geen aanvrag voor overstap was gedaan!! Ik kom er nu dus pas achter dat ik eerst mijn simkaart moest activeren, en dan de aanvraag pas gedaan kon worden. 

Het is nu 22 februari en ik heb net de simkaart geactiveerd. Maar nu komt er te staan dat het abonnement pas 27 maart wordt omgezet??!? waarom niet 22 maart???



Ik wil dus eigenlijk nog steeds graag 11 maart overstappen, omdat ik vind dat simyo niet duidelijk genoeg heeft aangegeven dat ik eerst mijn simkaart moest activeren (waarom vragen jullie dan bij bestelling al wanneer ik over wil stappen?? ik dacht dat ik daardoor al aangegeven had op welke datum ik over wilde stappen??). Dit zal bij Hi misschien niet meer kunnen ivm 1 maand opzegtermijn, maar waarom dan niet 22 maart aanhouden?



Door onduidelijkheid bij Simyo zit ik dadelijk dus langer aan een duurder abonnement vast..



Groeten Sophie
Hoi Sophie89, welkom op het Simyo forum :)



Wanneer je -zoals je zelf al aangeeft- even niet bij je simkaart kan, kun je aangeven dat je nummerbehoud later invullen. Je vraagt dan géén nummerbehoud aan. Dat heb jij dus ook niet gedaan en de regel 'Heb je nummerbehoud aangevraagd, et cetera' was op jou niet van toepassing.

Wanneer je vervolgens wel nummerbehoud wilt aanvragen, zul je zelf in de gaten moeten houden. Hoe langer je wacht, des te langer het duurt voordat we daadwerkelijk je nummer kunnen overnemen.



Je hebt bij het doen va je bestelling aangegeven dat je later je gegevens voor nummerbehoud in zal vullen, dus hebben we nog geen aanvraag kunnen doen bij je oude provider en kon je opzegtermijn ook niet in gaan :(

Je hebt op de 22e je gegevens ingevuld en in verband met het weekend is het vandaag verstuurd en goedgekeurd (:)) en is je opzegtermijn ingegaan. Die opzegtermijn is 1 maand en niet 4 weken. Daarom is het 27 maart geworden, februari is een korte maand, zoals je weet.
Kan ik dit bericht ook verwijderen? Ik vind het nooit fijn als mensen via Google vanalles over/van me kunnen lezen..
Hoi Sophie89,



In plaats van je bericht te verwijderen, heb ik je forumnaam even aangepast, zodat je 'anoniem' bent, vind je dat ook een goede oplossing? 🙂

Reageer