Skip to main content
Ik wordt regelmatig gebeld door een "prive nummer" (dat staat in mijn display). Als ik opneem, wordt meteen weer opgehangen.

Ook toen ik in het buitenland was, gebeurde dit een paar keer. Ik zie dus nu op MijnSimyo dat ik gebeld ben door nr 0031 23 512 1910. 



Kan ik dit nummer laten blokkeren? Of ergens een klacht melden? Het is hoogst irritant.
023 is haarlem en omstreken.

Denk niet dat je dat nummer kunt blokkeren. Althans ik zou niet weten hoe ik het op mijn iPhone zou moeten doen.

Misschien heeft iemand anders een tip?
Enige wat ik kan bedenken als "oplossing" is om dit nummer in je telefoonboek te zetten met als naam "niet beantwoorden".

Dan is het moeilijker om impulsief het gesprek aan te nemen en maak je ook geen onkosten als je in het buitenland bent.

Jij betaalt namelijk het gedeelte vanaf de grens naar het buitenland, omdat de beller "niet kan weten dat je buiten Nederland bent".
Ik heb een Lumia, daar kun je nummers blokkeren vanuit je historie.

Alleen staat er niet het 023 nummer, maar staat er "prive nummer" in mijn scherm. Omdat ik in het buitenland gebeld ben, zie ik dat nr wel in de Simyo specificatie staan, maar op mijn telefoon zie ik het nergens staan.

Ik ga het even proberen. Ben benieuwd wat ik in mijn scherm zie staan.
Helaas, dat werkte niet. Omdat het nummer een prive nummer is, herkent mijn telefoon het nummer niet. Dus in het display staat niet mijn "DEZE NIET OPNEMEN" maar blijft gewoon "prive nummer" staan.



Ze bellen nu zo'n 3 tot 5 keer per dag. Er moet toch een mogelijkheid om dit soort !@#$%^&* te blokkeren?
Krijg je iemand te spreken als je het nummer belt?
Nee, daar had ik ook even niet aan gedacht.... Ze hebben het nummer dus onderdrukt.

Wat een aarsgaten zeg.



Ben inderdaad ook ernstig benieuwd of er iemand is die hier een oplossing voor heeft.



Want om nou een ander nummer te nemen voor zoiets..... Daar zou ik dan weer te koppig voor zijn.



Toen ik nog bij KPN werkte in het jaar kruik, kon je aangifte doen van dit fenomeen.

Dan kreeg de persoon/firma die dit nummer gebruikte om iemand lastig te vallen een waarschuwing.

Nadat ze toch doorgingen met gekloot kwamen de hardere maatregelen.
Het nummer is van:

Oase Zorg TV BV

Herenweg 17

2105 MB Heemstede





(Met dank aan Google)
Ik heb zojuist het nummer gebeld (wel mijn nummerherkenning uitgezet!!!) en ik krijg gelijk een of ander raar deuntje te horen.

Heb snel de verbinding verbroken. Ben bang dat dit wel eens veel geld zal gaan kosten. Vertrouw het voor geen millimeter.
Het nummer is van:

Oase Zorg TV BV

Herenweg 17

2105 MB Heemstede





(Met dank aan Google)





Wat goed dat jij het kon vinden Scotsman, ik had ook al gegoogled en kon niets vinden.
Als ik google op die Oase Zorg TV BV zie ik dat er meer mensen in het verleden zijn lastig gevallen door hetzelfde nummer van dezelfde vage firma....
Ik had al gebeld voor ik dit topic begon.

Als je even doorklikt, dan bestaat dit bedrijf niet meer. Dus wie dat nummer nu gebruikt/misbruikt???
Ik heb het net gemeld aan Simyo klantenservice:



Wij vinden het vervelend te vernemen dat u lastig gevallen wordt door een onbekend nummer. Graag reageren wij hierop.



Wanneer u telefonisch wordt lastiggevallen, dient u tien verschillende data en tijdstippen doorgeven van de ontvangen gesprekken. Het gaat hierbij om gesprekken waarbij er daadwerkelijk verbinding is geweest. Een gemiste oproep volstaat helaas niet omdat deze niet teruggezien kan worden op het netwerk.



Wij kunnen de gegevens van de gemiste oproepen doorgeven aan de netwerkbeheerder, die de beller een waarschuwing geeft. Over het algemeen stopt het bellen dan. Het is nog mogelijk om u te voorzien van het telefoonnummer.



Mocht dit niet het geval zijn, dan vragen wij u vriendelijk om wederom contact met ons op te nemen.




Ik heb dus 10 tijdstippen doorgegeven. Hopelijk gaat dat helpen
Het is overigens vrij makkelijk om als beller je CLID (calling line identification) nummer te verbergen en een ander nummer te kiezen waarmee je je aan de andere partij bekend maakt. Dus of het genoemde nummer daadwerkelijk de aansluiting is waarmee gebeld wordt is onzeker.
Klopt Scotsman.

Ik hoop daarom dat Simyo de echte eigenaar van dat nummer (wie dat dan ook is) kan waarschuwen of af laten sluiten.

Ik heb er zelf geen controle over
Hoi weustenenk,



Ik heb dit topic even in het subforum Bellen gezet. Daar komt hij het beste tot zijn recht, denk ik.



Wat irritant voor je dat je lastiggevallen wordt :mad:

Mócht je ons dus kunnen voorzien van 10 tijdstippen waarop er verbinding is geweest, dan kunnen wij via de netwerkbeheerder KPN een waarschuwing laten geven aan de eigenaar van dit nummer.



Het beste kun je deze 10 tijdstippen sturen in reactie op de mail die je van onze klantenservice hebt gekregen.



koorelle en Scotsman, dank voor jullie assistentie!
Hoi weustenenk,



Kijk ook eens op deze pagina. Want ik heb door de gegevens die Scotsman noemt het vermoeden dat je niet door een privépersoon maar door een bedrijf wordt gebeld. Daar kun je je voor afmelden bij het bel-me-niet register. Dat wordt op de website waar ik naartoe link, goed uitgelegd.



Laat je nog weten of je er iets aan hebt?



Groetjes,

Charlene
@Ernst: Ik heb gisteren meteen een lijst met ruim 10 tijdstippen doorgegeven aan Simyo klantenservice. Dat wacht ik even rustig af, hopelijk helpt het.



@Iedereen: Bedankt voor de feedback. En zodra ik melding krijg dat Simyo/KPN het heeft opgelost, laat ik het hier even weten.
Hi weustenenk, in je gegevens zie ik dat ze binnengekomen zijn en het is doorgegeven.

Fingers crossed!

Reageer