Skip to main content

.

Wilt u het nummer dat Sms-berichten vanuit het buitenland via 0653131313 naar mijn mobiele nummer verzendt blokkeren?

Of als het Sms-berichten zijn die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden.

Ik krijg er alleen maar een hoge rekening van!
Hoi codiri,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je telkens sms-berichten ontvangt vanuit het buitenland. Maak je geen zorgen, wanneer jij niks terugstuurt, kost het je niks. Dit kun je ook zien op je Mijn Simyo bij je verbruik.



Het nummer wat jij geeft is het nummer van de sms-berichtencentrale. Als het goed is, moet jij in je telefoon het nummer zien van de persoon die jou wat stuurt, en niet het nummer van de sms-berichtencentrale. Klopt dat?



Wanneer je het nummer weet van de persoon, kan je kijken of je dit nummer kan blokkeren. Helaas kunnen wij dit niet, maar de meeste telefoons kunnen dit zelf. Laat je me weten of het je is gelukt?



Groetjes,

Caspar
Dag Caspar,

Elk smsje kost me wel geld, voor de eerste 100 betaal ik abonnement, maar daarna betaal ik dus veel extra.

Ik gebruik deze simkaart in mijn alarmcentrale van Jablotron. Ik kan dus niet zien welk nummer belt, altijd staat het nummer van de centrale 06 053131313 erbij. Ook de systeembeheerder heeft alle instellingen gecontroleerd en deze kloppen.

Dus de centrale is de enige die kan zien welk nummer contact zoekt met mijn simkaart. In de centrale zouden ze dit nummer kunnen blokkeren.

Groeten,

Gert
Normaal gesproken zijn ontvangen sms'jes altijd gratis. Tenminste als je in Nederland bent. Of ben je soms in het buitenland?
Ik zie mijn antwoord niet terug. Ik schreef:



De smsjes komen uit Tjechie , het land dat de alarmcentrale Jablotron (alarmcentrale) levert.
Als er een Simyo simkaart in het apparaat zit en het apparaat bevindt zich in Nederland dan zijn deze sms'jes gratis. Of bedoel je dat het apparaat automatisch zelf sms'jes naar Tsjechië stuurt? Die zijn dan niet gratis.
Ik krijg superveel smsjes m.v.v. nummer 06-53131313 en het kost mij bakken geld.
Vandaar mijn vraag om dat nummer dat smst naar de centrale te blokkeren.
Het ontvangen van SMSjes zou niets moeten kosten. Weet jij zeker dat het alarmsysteem geen SMSjes VERSTUURD naar de alarmcentrale van Jablotron via een telefoonnummer in Tsjechië dan wel dat het nummer waar het alarmsysteem naar stuurt wel bestaat?



Mijn Simyo vermeld volgens mij overigens alleen verstuurde/uitgaande SMSjes. Via mijn Simyo kun geloof ik niet eens zien hoeveel en van welk nummer je SMSjes je ontvangt!?
Ik krijg superveel smsjes m.v.v. nummer 06-53131313 en het kost mij bakken geld.



Op https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261 staat te lezen:



In de volgende gevallen zie je dit nummer in je verbruik staan:



Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers;

Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;

Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.





Als je ziet dat er kosten in rekening worden gebracht is volgens mij het laatste aan de hand, d.w.z. het apparaat verstuurt sms'jes naar een niet-bestaand (wellicht buitenlands) nummer. Dit is makkelijk te voorkomen door de "bellen naar het buitenland" optie op Mijn Simyo uit te zetten.
Bellen naar buitenland staat uit, en toch die smsjes die in rekening worden gebracht.
Dit is gebeurd vandaag tot ca.10 uur:



Dit gaat dag en nacht door, Dat moeten jullie toch kunnen stoppen?



10:01:18

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

9:57:51

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

8:25:41

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

5:18:25

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer
Is er geen mogelijkheid om in te loggen in die alarmcentrale en de instellingen te controleren? Het lijkt me dat er sms berichten naar een nummer in Tsjechië worden gestuurd dat niet meer bestaat of dat een verkeerd nummer is ingeprogrammeerd. Maar nog beter is het om de boel zo in te stellen dat er helemaal geen sms'jes meer worden verzonden. Als dat kan tenminste. Simyo kan het verzenden van sms berichten niet blokkeren.



Ik heb de indruk dat die alarmcentrale primair is bedoeld voor gebruik in Tsjechië.
Ik lees veel rumoer over de Jablotron alarmcentrale. Zelf heb ik de Oasis 80, net als Gerd, met een prepaidkaart van Symio. De Jablotron centrales zijn semi-professioneel, kunnen aangesloten worden op een alarmdienst en zijn met de bijgeleverde software geheel naar behoefte in te richten. Je kunt instellen onder welke condities de centrale een SMS of een oproep verstuurt en naar welke telefoonnrs. De centrale gaar echt niet uit zichzelf SMS-jes versturen. Het ontvangen van SMS kun je uitschakelen. Wel heb je de mogelijkheid SMS-jes door te sturen, maar die optie hoef je niet aan te vinken. Kortom: ik zie het probleem niet. Jablotron heeft een prima importeur in NL,Credex.,waarmee ik zelf goede ervaring heb bij vragen.
Zeg



Leg mij uit hoe ik het ontvangen van SMS kan uitschakelen. Ik hen namelijk nog wel het probleem.
Natuurlijk. Voorop gesteld: het probleem ligt niet aan Symio.

Zet de centrale met je code in de servicestand. Ga naar Instellingen/GSMkiezer. Dan zie je 3 tabs. Bij de tab Opties, kun je Reactie op binnenkomend gesprek uitzetten door te kiezen voor Geen Antwoord, Bij Toevoegen telefoonfunctie kies je voor Uit. in de 2e tab SMS en Oproepen, zet je geen vinkje bij Doorsturen van binnenkomende SMS. In feite overbodig. Je moet wel de simkaart even in een GSM stoppen en 12339 bellen, want daarmee zet je de voicemail uit. Controleer daarna of alles werkt door je alarmcentrale te bellen. Als het goed is, krijg je geen gehoor. De centrale kan alleen die nrs bellen, die je zelf hebt ingevoerd. Succes
Hoi Codiri,



Wat vervelend dat je alarmsysteem zoveel sms'jes verstuurt, zonder dat je dat wilt. Die sms'jes naar de alarmcentrale worden verstuurd als het bericht na 72 uur niet succesvol verstuurd kan worden, of als er ge-sms't wordt naar een niet-bestaand nummer. Ook als je vanuit het buitenland een sms verstuurt naar een Nederlands nummer, krijg je het nummer van de alarmcentrale te zien in je verbruik. Omdat het laatste niet het geval is, moet het één van de twee andere opties zijn.



Ik zie dat edward01 heel gedetailleerd vertelt hoe je, vanuit het alarmsysteem zelf, deze sms'jes kunt stoppen 😃 Dat is het mooie van een Forum! Als de één iets niet weet, dan weet de ander het wel. Laat je ons allemaal weten of het hiermee gelukt is?



@ Edward01, je bent een held, dankjewel voor de informatie!



Groetjes,

Jihane
Dag Edward01

Bedankt voor je aanwijzingen!

Vandaag je advies opgevolgd en de instellingen gewijzigd.

de optie ''Bij Toevoegen telefoonfunctie kies je voor Uit'' staat niet in mijn overzicht.

Ik heb een jablotron oasis 80. Heeft het daarmee te maken?

Overige functie ingesteld zoals je zei. Ook de voicemail is uitgeschakeld.

Ik heb nu de simkaart weer geplaatst en wacht deze nacht even af. Ik ben erg benieuwd of ik ervan afkom.

Per dag zo'n 30 sms jes is toch al te gek..

Morgen weet ik of het gelukt is.
Ik weet nu al dat het probleem niet opgelost is. Tussen 18.30 en nu 23.45 uur toch al weer 5 smsjes......

Wie geeft de gouden tip?????
Hallo Codiri,

ja ik heb ook een Oasis 80 met Olink 2.0.2 software. Toevoegen Tel functie staat in de middelste kolom. Ergens praten we langs elkaar heen, want als je Reactie op binnenkomende gesprekken hebt uitgezet, kunnen er geen berichten ontvangen worden, hetzelfde effect als dat je je telefoon hebt uitgeschakeld. Maar waar zie jij die SMS-jes dan? Olink heeft hiervoor geen faciliteit voor zover uk weet
Ik heb software olink 2.0.5 Wellicht zit daar het verschil wat betreft: Bij de tab Opties,

Bij Toevoegen telefoonfunctie kies je voor Uit. Deze optie heb ik niet staan in de middelste kolom.

Verbruik sms lees ik af in mijn simyo.

En alle (gewijzigde) instellingen ten spijt de dure smsjes blijven komen.

Nogmaals wie geeft de gouden tip???
Daar zou het verschil van schermen aan kunnen liggen.

Je hebt dus de instellingen veranderd: je centrale neemt niet meer op en je voicemail staat uit. Je hebt je centrale gebeld /sms verstuurd om te zien wat er gebeurd? Als het goed is, moet alles 'dood' zijn.

Wat mij verbaast is, dat jij moet betalen voor ontvangen berichten. Dat kan helemaal niet. Je betaalt alleen voor wat je zelf initieert.

Je kunt ook eens proberen er een andere simkaart in te zetten. Je hoeft geen nummer te veranderen in de centrale, want je nummer is alleen van belang voor binnenkomende oproepen.

Als je dan nog steed sms-jes ziet op de simkaart die is uitgenomen, heeft Simyo een probleem.
UU:MM:SS

Dit is uit mijn simyo en mijn bundel is 100 sms per maand, alle extra sms moet ik dus bij betalen. Als ik er nu in een een paar dagen al minstens 50 krijg dan kun je nagaan wat ik moet bij betalen. Het is echt zo!

duur / aantal

17:07:18

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

17:02:49

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

16:57:41

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

16:15:47

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

10:15:32

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer

10:12:05

SMS naar mobiele nummers, SMS naar 0653131313

1 keer
Codiri,

ik heb de hele discussie nog eens doorgelezen. In het begin stel je, dat je vanuit X gebeld wordt en dat het je geld kost. Dat is niet waar. Gebeld worden kost nooit geld, ook niet voor sms. Je belt zelf, zoals ook blijkt uit je hier bovenstaande overzicht. Je alarmcentrale is geblokkeerd voor inkomende oproepen. Dat is een sluitend bewijs.

In je laatste reactie geeft je ook niet aan, of je mijn advies in de derde alinea hebt opgevolgd. Jammer, want dan kun je oorzaken uitsluiten. Ik denk wel wel een mogelijke oorzaak, maar dan moet je eerst de simkaart hebben vervangen. Doe de simkaart uit de alarmcentrale in een gsm en kijk dan of er weer sms-jes gestuurd worden
Hoi Codiri,



We hebben geen reactie meer van je gekregen na het laatste bericht van Edward01. Heb je het probleem alsnog kunnen oplossen vanuit de alarmcentrale? Wij zijn uiteraard ook benieuwd. Ook al kunnen we niet echt ondersteuning leveren voor de alarmcentrale, is het wel fijn om hier wat extra informatie over te hebben. Als iemand zich nog eens meldt met dit probleem, dan kunnen we meedenken 🙂 Ik hoor het graag van je.



@Edward01, bedankt voor de moeite die je hierin hebt gestoken tot nu toe 😃 Dat stellen we enorm op prijs.



Groetjes,

Angela
Bedankt Angela en ook Edward.

Het probleem is echter niet opgelost en ik ben op dit moment aan het stoeien met een jablotron installateur om dit dure probleem op te lossen.

Alle aanwijzingen die ik via dit forum heb gekregen heb ik ongeveer opgevolgd, helaas niet het gewenste resultaat.

Vandaar!

Reageer