.

Beantwoord

Kun je je telefoonummer op 2 verschillende simkaarten gebruiken?

  • 23 October 2014
  • 10 reacties
  • 2464 Bekeken

Hoi,
Ik heb een simyo abbonement op 1 telefoon. Ik ben thuis bereikbaar maar op werk niet met simyo.
Ik zou nu een dual sim telefoon willen kopen met mijn huidige simkaart van simyo met huidig telefoonnummer,
hiernaast zou ik graag van een andere provider ,bv telfort, een 2 de simkaart met mijn huidige telefoonnummer hebben. Kan dat?
Gr ikke
icon

Beste antwoord door renateikke 25 October 2014, 18:30

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Volgens mij kan zo'n dual sim telefoon dat wel aan, twee providers.
Heb je al gegoogled?
Een dual telefoon kan dan wel 2 providers hebben, maar 1 sim is dan zeg maar "de hoofdpiet" wordt dus aangeduid als sim I en Sim II.
Maar of je 2 keer hetzelfde nummer kunt gebruiken? Al zijn het dan 2 providers, ik betwijfel het!
Ben benieuwd wat hier als antwoord komt.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +8
Mijn reactie was duidelijk, elke simkaart heeft namelijk zijn eigen telefoonnummer en provider.
Mijn reactie was niet naar jou toe bedoelt koorelle maar naar de TS, 2 providers met allebei zoals ik het lees 1 en hetzelfde nummer. (huidig!)
2 x hetzelfde huidige nummer kan niet, vandaar "ik betwijfel".
Zoals je terecht opmerkt elke sim heeft een eigen 06 nummer.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +8
Mijn reactie was niet naar jou toe bedoelt koorelle maar naar de TS, 2 providers met allebei zoals ik het lees 1 en hetzelfde nummer. (huidig!)
2 x hetzelfde huidige nummer kan niet, vandaar "ik betwijfel".
Zoals je terecht opmerkt elke sim heeft een eigen 06 nummer.

Groet,
Friesian

oh
kee
,
.
.
Badge +1
Hoi Renateiklke,
Twee Sims van verschillende providers in een dualsim smartphone is mogelijk. Je hebt dan wel twee verschillende nummers. Je kunt beide Sims niet tegelijker tijd instellen op spraak. Wel spraak/sms, of spraak/data. Wil je toch met beide nummers willen bellen, dan zul je eerst de ene sim voor spraak moeten uitschakelen een de andere inschakelen. Wel een gedoe. Het is maar wat je er voor over hebt.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Vriendelijke groet
Frans
Goedemorgen renateikke, frans steffin.

Ik wil niet als een wijsneusje 🆒 :p overkomen, maar dat is afhankelijk van de soort telefoon die wordt aangeschaft.
Heeft de telefoon 1 of 2 antennes. (Wel of niet voor elke sim een afzonderlijke antenne.)

Meer info staat hier.

Groet,
Friesian
Als eerste bedankt allemaal voor het meedenken.
Uit alle reacties blijkt dat het niet kan wat ik wil.
Jammer.
Ben thuis alleen met simyo te bereiken  ,we wonen schijnbaar buiten bereik van telefoonpaal ofzo. Onze hele straat staat buiten te bellen. Maar op mijn werk in andere dorp ben ik weer niet bereikbaar met simyo.wel met telfort. Daarom wilde ik 1 nummer met 2 verschillende providers, zodat ik wel bereikbaar ben op alle plaatsen.
Dus nu toch maar gekozen voor een gewone telefoon met 1 simkaart. Dan maar niet op werk bereikbaar.
Alle hartelijk dank voor het meedenken dus.
Wat voor "gewone" telefoon je nu hebt weet ik niet, zou WhatsApp een aantrekkelijke optie zijn via Wi-Fi?

Groet,
Friesian. 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi renateikke, welkom op het Simyo forum :)

Er is al een heleboel uitgelegd en je bent er inmiddels ook al achter dat het helaas niet mogelijk is. Je kunt je telefoonnummer maar bij één provider tegelijk in dienst hebben 🙂. Wat wel opvallend is, is dat je met Telfort bereik hebt in een ander dorp en thuis met die van Simyo en niet die van Telfort. Voor zover ik weet zijn dit allebei providers die gebruik van het KPN netwerk maken.

Zou je dit nog even in de gaten willen houden? Anders moeten we KPN eens bellen voor wat uitleg 🙂

Reageer