Skip to main content
Ik kreeg vandaag om 17.30 ineens een voicemail binnen.

Van een telefoongesprek dat om 14.10 was gemaakt.

Heel vreemd heb heel dat telefoontje niet gehad.

En dan nog zo laat een voicemail

Weet niet wat het is maar de laatste tijd is er veel gedonder.

Smsjes die niet bij mijn telefoon binnen komen en nu dit weer.
Hoi Lea65, welkom op het forum van Simyo!



Ik begrijp dat je verbinding niet helemaal goed is. In eerste instantie vraag ik mij af of je goed bereik hebt. Weet je ook of je altijd bereik hebt? Als je geen (goed) bereik hebt, is dat dan op een bepaalde plek of op meerdere plekken?



Slecht bereik kan een reden zijn waarom telefoontjes niet binnenkomen en sms'jes niet aankomen. Je simkaart heb ik een reset gegeven. Zet je eenmalig je telefoon uit en weer aan? En selecteer je ook handmatig in je telefoon het KPN netwerk?



Laat je het weten?
Verbinding is de laatste tijd niet altijd even goed soms alle streepjes zichtbaar soms een minder.

En waar in de telefoon kan ik handmatig KPN netwerk invoeren.

Telefoon is een Alcatel popc 7
Hoi Lea65,



Vol bereik of een streepje minder is juist hartstikke goed. Hier hoor je absoluut je gesprekken en sms'jes op te kunnen ontvangen. Maar ondanks dat, leggen we hier stap voor stap uit hoe je handmatig naar het netwerk zoekt met jouw Alcatel Popc 7.



Je kunt ook eens proberen om te bellen naar ##002#. Hiermee zet je eventuele doorschakelingen uit. Die kunnen soms door het indrukken van verkeerde toetsen ingesteld worden op je telefoon 🙂. Wie weet helpt dat.



Groetjes, Tiury

Reageer