Skip to main content
Hoi,

vandaag is mijn telefoonnummer overgezet naar simyo, maar het bereik bij mij thuis is zeer slecht en valt regelmatig weg. Ik heb net een nieuwe telefoon (LG G2).

Netwerkmodus staat op GSM/UMTS/LTE auto

Verder staat een instelling op "Voorkeursnetwerk automatisch kiezen"

Ik heb al geprobeerd mijn telefoon even uit te zetten en daarna weer aan, maar dat helpt niet.

Ik heb even de netwerkdekking bekeken (KPNcoverage) en deze blijkt in Uden gewoon goed te zijn voor 2G/3G.



Ik hoop dat iemand me kan helpen, want niet is natuurlijk niet het optimale begin bij een nieuwe provider



Alvast bedankt.



Vriendelijke groeten,

Joran van den Heuvel
Hoi Joran van den Heuvel, welkom bij Simyo!



Zo te lezen lijkt dit ook op een valse start. Volgens mijn gegevens is de dekking op jouw adres ook prima in orde, dus het is vreemd dat je nauwelijks bereik hebt. Ik ben daarom bezig om je simkaart opnieuw aan te melden bij het netwerk. Hiervoor dien je de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen, terwijl je telefoon uit staat.



Mocht dit niet hebben geholpen, wil ik je vragen om je telefoon van de automatische netwerkmodus stand te halen en 'm op UMTS of HDSPA te zetten. Als dit ook niet goed werkt, wil ik je vragen om te kijken hoeveel streepjes je op GSM hebt en dit aan mij door te geven. Dan ga ik met die informatie onder mijn arm eens contact voor je opnemen met KPN.



Ik hoor het van je!
Hoi Tiury,

bedankt voor je reactie ! Ik heb je adviezen opgevolgd, maar helaas zonder succes.

Ik heb of maar 1 streepje of helemaal geen verbinding in huis.



Ik hoop dat je me verder kunt helpen.



Alvast bedankt.



Groeten,

Joran
Ik heb sinds vanmorgen ook geen verbinding meer...geen enkel streepje..heb zelf geen nieuwe simkaart
Hoi Joran,



Wat vervelend dat mijn tips niets hebben uitgehaald.



Ik heb of maar 1 streepje of helemaal geen verbinding in huis.



Bedoel je hiermee dat je op 3G maar één streepje hebt, of is dit ook op 2G/GSM het geval? Ik hoor het graag van je!







Ik heb sinds vanmorgen ook geen verbinding meer...geen enkel streepje..heb zelf geen nieuwe simkaart





Hoi tukker2011,



Ik zie dat jouw simkaart gisteren en vandaag alweer verbinding heeft gemaakt met het netwerk 🙂. Vaak is het in zo'n geval slim om je telefoon even opnieuw op te starten. Of heb je iets anders gedaan waardoor je weer online kon komen?
Hij doet het idd weer..thnx voor het antwoord..







Hoi Joran,



Wat vervelend dat mijn tips niets hebben uitgehaald.



Ik heb of maar 1 streepje of helemaal geen verbinding in huis.



Bedoel je hiermee dat je op 3G maar één streepje hebt, of is dit ook op 2G/GSM het geval? Ik hoor het graag van je!







Ik heb sinds vanmorgen ook geen verbinding meer...geen enkel streepje..heb zelf geen nieuwe simkaart





Hoi tukker2011,



Ik zie dat jouw simkaart gisteren en vandaag alweer verbinding heeft gemaakt met het netwerk 🙂. Vaak is het in zo'n geval slim om je telefoon even opnieuw op te starten. Of heb je iets anders gedaan waardoor je weer online kon komen?


En jij bedankt voor je terugkoppeling, tukker2011!
Bedankt voor je reactie.

Ik heb in huis maar 1 streepje of geen netwerk om te bellen en dataverbinding is ook slecht (geen 3G of H, maar af en toe een E). Op mijn werk heb ik wel meer streepjes (3 strepen), dus daar lijkt het wel goed te zijn



Groeten,

Joran
Hoi Joran van den Heuvel,



wat vervelend dat je in huis maar 1 streepje netwerk op je toestel ziet. Heb je al geprobeerd wat je toestel doet bij het vastzetten op 2G(gsm)? Zoals Tiury aangaf. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel streepjes je krijgt als je buiten staat? Zowel op 3G als op 2G.;)



Wil je ook eens proberen om je simkaart in een ander toestel te testen op jouw locatie? Hoeveel streepjes krijg je dan?
Hoi Joran van den Heuvel,



wat vervelend dat je in huis maar 1 streepje netwerk op je toestel ziet. Heb je al geprobeerd wat je toestel doet bij het vastzetten op 2G(gsm)? Zoals Tiury aangaf. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel streepjes je krijgt als je buiten staat? Zowel op 3G als op 2G.;)



Wil je ook eens proberen om je simkaart in een ander toestel te testen op jouw locatie? Hoeveel streepjes krijg je dan?





Hoi Ruud en simyo-collega's,

ik heb de simkaart in een ander toestel geprobeerd en daarmee is het iets beter. De verbinding blijft zeer zwak, maar viel niet weg voor zover ik kon zien. Verder heb ik op andere plekken (buiten, werk) geen problemen met de verbinding (veel streepjes en ook 3G/H-datanetwerk). Alleen dus thuis is de verbinding zeer onstabiel en valt regelmatig weg en ook de dataverbinding is zwak (E). Ik heb ook de andere instellingen geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Kan dit door simyo/KPN verbeterd worden, want het is bijzonder vervelend ?



Alvast bedankt.



Groeten, Joran
Hi Joran van den Heuvel,



Ik heb eventjes contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN om na te gaan hoe dat nou precies zit met het netwerk op jouw postcode.

Het blijkt te gaan om een nieuwbouwwijk waarbij het netwerk daar niet op berekend is. Door de huizen zelf wordt het signaal gedempt en is het binnenshuis niet goed.

Helaas is er niet bekend of er verbeteringen gepland staan.
Hoi Ernst en simyo-collega's,

bedankt voor je reactie. Ons huis ligt inderdaad in een nieuwbouwwijk en dat er een slechte verbinding is ligt dus blijkbaar aan de dekking van KPN. Ik heb mede voor simyo gekozen vanwege de goede dekking via KPN. Wat is nu de oplossing voor mij ? Kan daar door KPN iets aan gedaan worden ?



Alvast bedankt.



Vriendelijke groeten,

Joran van den Heuvel
Hey Joran van den Heuvel,



Zoals ik eerder al aangaf staan er geen verbeteringen gepland en is er niet bekend of en wanneer die er überhaupt komen.



Een oplossing als een verbetering van je netwerk kan ik je niet geven, dus. Ik heb wel een idee: doe mij via een privébericht een voorstel van wat jij zelf als passende oplossing ziet.
Beste Ernst,

ik heb via de mail gereageerd, omdat je vroeg om een privebericht, maar "Tiury van Simyo" verzocht me om toch via het Forum een antwoord te geven.

Ik heb contact gezocht met [email]info@gsmmasten.nl[/email], maar van hen geen reactie ontvangen mbt verbetering van mijn netwerk. Is er een mogelijkheid voor een gsm-versterker kastje in bruikleen te krijgen ? Ik heb begrepen dat dat een mogelijkheid is om het netwerk binnenshuis te versterken. Ik zou graag bij simyo willen blijven, maar wil anders overstappen naar wat voor mij het beste netwerk in huis is, al weet ik niet precies waarmee of met wie ik dat kan beoordelen.



Vriendelijke groeten,

Joran van den Heuvel
Hoi Joran,



Ik mag jou vanavond een klein beetje helpen.



Zelf vind ik het een klein beetje logisch dat je geen antwoord krijgt. Het gaat namelijk voor vragen of opmerkingen over de website van gsmmasten.nl .





Zo'n apparaat wat je aangeeft is inderdaad een oplossing. Weet wel dat ze bestaan maar heeft een aparte naam. Weet iemand die?



Sorry dat ik het zeg maar je zal moeten wachten tot morgen. Simyo is namelijk meestal gesloten op Zondag maar af en toe is er een moderator online om te helpen. Helaas op het moment niet.



We lezen wel hoe het afloopt.

ik hoop goed voor je.


Zo'n apparaat wat je aangeeft is inderdaad een oplossing. Weet wel dat ze bestaan maar heeft een aparte naam. Weet iemand die?



Dat wat hij bedoelt is een gsm repeater. Maar dat apparaat moet dan wel een behoorlijke versterking geven als het buitensignaal goed is.
Hi Joran van den Heuvel,



Een GSM repeater kan inderdaad een verbetering opleveren. Het is alleen niet aan ons om deze apparaten te leveren of uit te lenen.

Onze netwerkprovider is KPN. Deze gaat dus over de kwaliteit en dekking.

Van het plaatsen van GSM repeaters door providers heb ik in dit soort gevallen helaas niet eerder gehoord. Soms gebeurt dit wanneer er sprake is van uitval van antennes.

Misschien is het een idee om in de buurt rond te vragen of er interesse is in een gezamenlijke aanschaf?
Fatima (Simyo Nederland)

6 mei 15:45



Beste mevrouw Dekkers,



Wij vinden het jammer dat u uw abonnement bij ons wenst op te zeggen.



Het is mogelijk om uw abonnement kosteloos op te zeggen als aangetoond kan worden dat op de postcode waar u verblijft slechte dekking is van het KPN netwerk.



Kunt u ons aangeven op welk postcode u problemen met het netwerk ervaart?



Zowel smijt als kpn geven toe dat op de doorgegeven postcode geen bereik is.



Contract opzeggen dus.



Nee Nee , u heeft toch bereik op uw huisadres....



Dit is toch bij de apen af zeg.



Foei Simyo.
Hoi Staakje,



In dit topic heb je dit ook aangegeven. We zullen er daar verder op in gaan als dat nodig is.

Reageer