Skip to main content

.

 

Bladeren

Opties

Opties

 

Beller neemt niet op: er worden kosten in rekening gebracht

Als ik een nummer bel van KPN B.V. en degene heeft geen voicemail aan staan en neemt de telefoon niet op: na 1 minuut en 25 seconden hoor je: het nummer dat u belt heeft gebeld is nu niet bereikbaar probeer het later opnieuw. En dan wordt dezelfde tekst in het Engels gezegd.

 

Hiervoor wordt er gelijk bij Vodafone prepaid er geld afgehaald van de kaart. Deze tekst kost 0,20 euro. Bel je hetzelfde nummer van KPN B.V. naar nul zes nummer met Tele2 dan brengen zij geen kosten in rekening. 

 

De telefoon blijft de melding 'bellen' geven bij het horen van deze tekst. Normaal gesproken moet je 00:00 direct zien op het scherm als er een verbinding tot stand wordt gebracht.

 

Volgens een medewerker van KPN Telecom doet KPN dit om extra geld binnen te krijgen omdat de providers hiervoor moeten betalen. De andere twee netwerken zoals Vodafone en T-Mobile doen dit niet. KPN Telecom is de enige die dit doet omdat dit mag zegt de medewerker van KPN Telecom. Bellers van KPN B.V. naar KPN B.V. horen deze tekst niet. Na 1 minuut en 25 seconden hoor je twee piepjes. 

 

Ik vind dit gemeen van KPN Telecom. 

 

Vraag: waarom rekent Vodafone hiervoor kosten terwijl de mobiele telefoon aangeeft dat er geen verbinding tot stand is gebracht? En hoe kan het dat Tele 2* geen kosten in rekening brengt? 

 

*= Tele 2 werkt op het T-Mobile netwerk. 

Hoi vragenvragen,

 

Leuk je weer eens te zien op het forum!😊

 

Ik wil je graag verder helpen maar het is mij niet helemaal duidelijk waar ik antwoord op kan geven als Simyo medewerker. Merk je dus dat er kosten in rekening worden gebracht omdat je gebruik maakt van een Simyo simkaart (die actief is op het KPN netwerk) of omdat je belt naar een Simyo nummer? 

 

Groetjes,

Daisy

 


Het gaat erom dat wanneer iemand belt vanaf Vodafone naar Simyo. De meldtekst krijgen alleen NIET KPN abonnees te horen. Een manager van KPN gaf aan dat KPN Telecom hiermee extra inkomsten mee krijgt. Het heeft namelijk voor KPN geen zin deze meldtekst erop te zetten van KPN naar KPN gesprek.


Hi vragenvragen,

 

Zojuist heb ik contact voor je opgenomen met de KPN Netwerk Specialisten, het is nu nog even wachten op reactie. 

Hopelijk kan ik dan morgen je vraag beantwoorden. :) 

 

Groetjes,

Tessanne 


Reageer