Skip to main content
antwoord

KPN naar Simyo

• June 27, 2025
  • 5 reacties
  • 54 Bekeken

EricDee
Forum|alt.badge.img

Hallo!

Ik vraag dit voor een familielid. 

Zij is heeft nu ren abonnement bij KPN, maar als ik dat zo bekijk kan ze beter een sim only abonnement nemen bij Simyo.

Wat zijn de kosten als ze zou overstappen van KPN naar Simyo?  Iemand zei, dat er geen kosten of voorwaarden waren? 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@EricDee,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat je een familielid wilt laten overstappen naar Simyo!

Ik zie dat je correct geïnformeerd bent door ​@Friesian en ​@JanD (heel erg bedankt voor jullie hulp!). Je kunt 120 dagen voordat je contract afloopt alvast een bestelling plaatsen met nummerbehoud. Je kunt de bestelling alleen via onze website plaatsen. De simkaart ligt dan binnen 2-3 werkdagen in je brievenbus en via e-mail ontvang je dan ook je inloggegevens voor Mijn Simyo.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

5 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • June 28, 2025

Hoi ​@EricDee - Eric.

Dat is maar welk uitgangspunt je neemt. Overstappen met nummerbehoud is altijd gratis. Je betaalt in principe bij een provider altijd de resterende kosten. En bij een nieuw abonnement betaal je de eerste maand naar rato plus een maand van tevoren. De volgende maand is dan de afgesproken prijs normaal gesproken.

Voorwaarden zijn er altijd waarmee je akkoord gaat anders kun je geen enkel abonnement afsluiten. 

JanD
  • Forum Expert
  • June 28, 2025

Beste ​@EricDee zorg wel dat je vriendin  contract vrij is bij KPN dan kan ze met 1 maand opzegtermijn gratis overstappen.

Nog een lopend contract,  dat het beste eerst uitzitten. 

EricDee
Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • June 28, 2025

Dank voor jullie reacties.. Kan Simyo klantenservice deze stappen uit handen nemen, zodat ze over 1 maand de overstap kan maken? Mede omdat Simyo een dochteronderneming van KPN is.

Friesian
  • Forum Expert
  • June 28, 2025

Beste ​@EricDee 

In principe ligt de basis bij de toekomstige klant, zijn/haar aanvraag.

Bij het bestellen van een abonnement met nummerbehoud zegt Simyo het abonnement op bij de huidige provider. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 30, 2025

Hi ​@EricDee,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat je een familielid wilt laten overstappen naar Simyo!

Ik zie dat je correct geïnformeerd bent door ​@Friesian en ​@JanD (heel erg bedankt voor jullie hulp!). Je kunt 120 dagen voordat je contract afloopt alvast een bestelling plaatsen met nummerbehoud. Je kunt de bestelling alleen via onze website plaatsen. De simkaart ligt dan binnen 2-3 werkdagen in je brievenbus en via e-mail ontvang je dan ook je inloggegevens voor Mijn Simyo.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja